Gå til innhold

Jeg har funnet en kur mot nuppete overarmer!?!


Gjest minnah

Anbefalte innlegg

Gjest minnah

Har diagnostisert meg selv med Keratosis Piliaris, etter info jeg har funnet på nettet. Disse nuppete overarmene har vært så stygge at jeg til tider har måttet ha på 3/4-arm genser på varme sommerdager... bare for å slippe å vise dem frem.. Har jo ikke klart å la være å klemme og plukke på dem heller - der har mye av problemet ligget.

Har prøvd utallige kremer, skrubbet og skurt armene, klint dem inn med hydrokortison... til ingen nytte. Før jeg en dag kjøpte babyolje på Rimi, og begynte å smøre meg med den etter jeg har dusjet.

Det er kanskje 4 uker siden, og nå er armene mine så glatte og fine at jeg ikke kan tro det...! Og jeg har i denne varmeperioden kunnet sprade rundt i singlet uten å bekymre meg for stygge armer! Og siden Keratosis er relativdt utbredt, tenkte jeg å spre det glade budskap - kanskje det kan hjelpe flere :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss! Min sønn har disse nuppene på overamene sine og jeg har alltid tenkt at det har med at han hadde atopisk eksem som liten. Jeg vil gjøre et forsøk med babyolje for å se om det kan hjelpe han også. Hvilket merke sier du? Rimi-produsert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nuppete armer. I puberteten var det helt vanvittig,til å gråte av. Ødela mye for meg, hvertfall om sommeren :( Nå er det blitt til en lett blanding av små kviser og nupper. Går egentlig ikke ann å se så masse lenger, men det er ikke noe særlig for meg å gå rundt med.

Hadde en periode for noen år siden da de var helt fin.

Vil ha glatte fine armer som ikke er ruglete å ta på..

Hadde vært supert om rådet ditt hjalp! Hva heter oljen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nuppete armer. I puberteten var det helt vanvittig,til å gråte av. Ødela mye for meg, hvertfall om sommeren :( Nå er det blitt til en lett blanding av små kviser og nupper. Går egentlig ikke ann å se så masse lenger, men det er ikke noe særlig for meg å gå rundt med.

Hadde en periode for noen år siden da de var helt fin.

Vil ha glatte fine armer som ikke er ruglete å ta på..

Hadde vært supert om rådet ditt hjalp! Hva heter oljen?

Hmm.. Unnskyld innblanding men vanlig olivenolje extra virgin gjør underverker på hudproblemer. Koster nesten ikke noe når du tenker på at en flaske vil holde i evigheter, Og kan prøves ut av den oljen de fleste allerede har på kjøkkenet, før man ev går til innkjøp av en egne flaske til baderomshylla. Det er faktisk nesten for godt til å være sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Jøss! Min sønn har disse nuppene på overamene sine og jeg har alltid tenkt at det har med at han hadde atopisk eksem som liten. Jeg vil gjøre et forsøk med babyolje for å se om det kan hjelpe han også. Hvilket merke sier du? Rimi-produsert?

Når jeg tenker etter var det kanskje Kiwi jeg kjøpte den på? Tror uansett de har den i flere av dagligvarene. Merket er Neutral Baby, står sammen med de andre babyproduktene i butikken.

Sønnen min har nok også arvet nuppene, men foreløpig har vi ikke fått satt skikkelig i gang med smøring av ham. Men har planer om det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Jeg har også nuppete armer. I puberteten var det helt vanvittig,til å gråte av. Ødela mye for meg, hvertfall om sommeren :( Nå er det blitt til en lett blanding av små kviser og nupper. Går egentlig ikke ann å se så masse lenger, men det er ikke noe særlig for meg å gå rundt med.

Hadde en periode for noen år siden da de var helt fin.

Vil ha glatte fine armer som ikke er ruglete å ta på..

Hadde vært supert om rådet ditt hjalp! Hva heter oljen?

Ja, ikke sant, små kviser på armene som man kan klemme talg ut av.. :-(

Jeg var SÅ fin på armene da jeg gikk gravid med andremann, men det kom fullt tilbake igjen, dessverre. Husker ikke hvor lenge jeg har hatt dette, men det er lenge.

Kan forøvrig godt tenke meg at olivenolje kan funke vel så bra, men jeg har ikke noe behov for å prøve noe annet. :-) Den heter Neutral Baby, finnes i babyhyllene.

Du kaster uansett ikke bort mange kronene samme om du velger olivenolje eller babyolje ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg tenker etter var det kanskje Kiwi jeg kjøpte den på? Tror uansett de har den i flere av dagligvarene. Merket er Neutral Baby, står sammen med de andre babyproduktene i butikken.

Sønnen min har nok også arvet nuppene, men foreløpig har vi ikke fått satt skikkelig i gang med smøring av ham. Men har planer om det. :-)

Tusen takk for at du deler det med oss her :) Jeg skal kjøpe en, det er virkelig verdt et forsøk :) Håper det hjelper på sønnen din også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Hmm.. Unnskyld innblanding men vanlig olivenolje extra virgin gjør underverker på hudproblemer. Koster nesten ikke noe når du tenker på at en flaske vil holde i evigheter, Og kan prøves ut av den oljen de fleste allerede har på kjøkkenet, før man ev går til innkjøp av en egne flaske til baderomshylla. Det er faktisk nesten for godt til å være sant.

"før man ev går til innkjøp av en egne flaske til baderomshylla"

det kan være greit å ha en egen flaske til badet uansett, istedet for å løpe rett ut på kjøkkenet for å smøre seg ;-) Skal visst helst smøres mens man ennå er fuktig.

Det er uansett ikke mange kronene man kaster bort, en flaske babyolje koster knappe 20 kroner. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Tusen takk for at du deler det med oss her :) Jeg skal kjøpe en, det er virkelig verdt et forsøk :) Håper det hjelper på sønnen din også da!

Få høre hvordan det går da - det _kan_ jo være tilfeldig også. Men det hadde vært rart, jeg har ikke fått noen andre "nye vaner" enn denne.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

Jøss, jeg trodde det bare var meg. Løper etter olje på kjøkkenet og starter umiddelbart. Hvor ofte? Smøre morgen, kveld, begge deler eller hva? før eller etter fusj, mens huden er våt. All info, takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Imorgen løper jeg og kjøper.

koste hva det koste vil, jeg skalprøve dette.

Mine overarmer er lilla og nuppete,men jeg biter det i meg og går i singletter.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få høre hvordan det går da - det _kan_ jo være tilfeldig også. Men det hadde vært rart, jeg har ikke fått noen andre "nye vaner" enn denne.. :o)

Noterer på lillehjernen (mobilen) at jeg skal huske å gi deg svar :) Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg trodde det bare var meg. Løper etter olje på kjøkkenet og starter umiddelbart. Hvor ofte? Smøre morgen, kveld, begge deler eller hva? før eller etter fusj, mens huden er våt. All info, takk :-)

Hver kveld, skulle jeg tro. Det blir jo litt fett, så best om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest minnah

Hver kveld, skulle jeg tro. Det blir jo litt fett, så best om kvelden.

Du er engasjert i dette, skjønner jeg ;-) Men det blir ikke spesielt fett, nei, i t-skjorte-vær er det hvertfall helt ok å smøre seg etter morgendusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Imorgen løper jeg og kjøper.

koste hva det koste vil, jeg skalprøve dette.

Mine overarmer er lilla og nuppete,men jeg biter det i meg og går i singletter.

Takk for tips!

Du må nok regne med å punge ut med ca 20 kroner. ;-) Håper det hjelper! Men bedringen kom ikke over natta altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Jøss, jeg trodde det bare var meg. Løper etter olje på kjøkkenet og starter umiddelbart. Hvor ofte? Smøre morgen, kveld, begge deler eller hva? før eller etter fusj, mens huden er våt. All info, takk :-)

Jeg smører meg etter dusj, mens huden ennå er fuktig. I det flotte t-skjorte-været vi har hatt (eller, singlet-været ;-) har det ikke vært noe problem å smøre seg om morgenen. Av og til dusjer jeg to ganger daglig, da smører jeg meg begge gangene. Fin fuktgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører meg etter dusj, mens huden ennå er fuktig. I det flotte t-skjorte-været vi har hatt (eller, singlet-været ;-) har det ikke vært noe problem å smøre seg om morgenen. Av og til dusjer jeg to ganger daglig, da smører jeg meg begge gangene. Fin fuktgiver.

Nå har jeg kjøpt :) Blir spennende å se om dette vil gjøre noe for min sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er engasjert i dette, skjønner jeg ;-) Men det blir ikke spesielt fett, nei, i t-skjorte-vær er det hvertfall helt ok å smøre seg etter morgendusjen.

OK, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jeg også prøve! Har hatt nuppete overarmer så lenge jeg kan huske. Blir litt bedre hvis jeg bruker skrubbevott i dusjen, men går aldri helt bort... Husker en gang jeg hadde meg med en type for første gang og han strøk meg over armen, "hvorfor har du gåsehud" spurte han. Jeg har ikke det, jeg har sånn hud, svarte jeg. "Ja sikkert.." kommer det fra fyren.... :-P Blir spennende å se om oljen virker, kanskje jeg endelig kan slutte å være redd for at noen skal stryke meg på armene igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...