Gå til innhold

Inkontinens og psykofarmaka-SKH

Anbefalte innlegg

Gjest swinging

Jeg er en 39 år gammal kvinne med tre barn,(normale fødsler).

Pga. alvorlige psykiske plager har jeg blitt medisinert med relativt høye doser antidepressiva. Jeg fikk da problemer med vannlating, både i form av hyppig vannlating og inkontinens. Nå bruker jeg Lithium og orfiril, men har fremdeles problemer, om enn ikke i like stor grad.

Er dette en kjent bivirkning? Vil det gi seg eller bør jeg trene bekkenbunnen spesiellt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30848-inkontinens-og-psykofarmaka-skh/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog

Orfiril kan gi hyppig vannlatning og hastverkslekkasje. Jeg har ikke funnet noe om Lithium og urinlekkasje. Dersom din ikontinens skyldes Orfiril burde du bli kvitt lekkasjen når du slutter med medikamentet. Bekkenbunnstrening bidrar til bedring både av hoste og hastverkslekkasje. Det blir sjelden noe greie på bekkenbunnstrreningen dersom pasienten forsøker det på egenhånd. Du bør be lege om henvisning til en fysioterapeut som har spesialutdanning i bekkenbunnstrening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...