Villanda Skrevet 30. juni 2001 Del Skrevet 30. juni 2001 Hvilke andre årsaker enn graviditet (som er utelukket) finnes til kvalme som er sterkest på morgenen? Det har vært i ca. ei uke, det ligner ikke på vanlig omgangssyke, siden det hver dag blir bedre utover dagen. Strever med å greie frokost og lunch (Jeg er vandt til å ha en irriterende STOR apetitt, til alle døgnets tider), så blir det litt bedre utover dagen. Lurte først på om det var fordi jeg var spent på dagenes gjøremål (ny jobb), men det er slik også når jeg har fri. I 1 - 2 timer på morgenen bare sliter jeg meg (uten at det kommer noe). Sover dårlig og går som i halvsøvne på jobb. Dette minner egentlig litt om noe jeg hadde da gikk på barneskolen, da mente jeg at jeg var kvalm hver morgen, og turte ikke gå på skolen av redsel for å kaste opp i klasserommet. Forskjellen er at nå er jeg ikke redd for det, jeg veit jo at det ikke kommer noe om jeg brekker meg, og jeg veit at om det blir for ille kan jeg bare løpe på toalettet. Hørt om noen lignende? Hva trur du det kan være? Pleier slikt å vedvare lenge? Finnes noe å gjøre med det? Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30849-kvalme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 2. juli 2001 Del Skrevet 2. juli 2001 Jeg er usikker på hva som er årsaken til kvalmen du sliter med, men du kjenner sikkert utrykket "til å kaste opp av" om situasjoner vi ikke trives i. Kanskje stresset med den nye jobben sliter mer på deg enn du hadde regnet med? Det kan i så fall forklare søvnproblemene. Jeg synes du bør kontakte legen din for en samtale om hvordan du har det slik at du får utelukket andre årsaker til kvalme som f.eks. irritasjon i magesekken. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30849-kvalme/#findComment-122740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.