Gå til innhold

Min perfekte kjæreste


EjliS

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i noen mindre vellykkede forhold, og etter det siste forholdet bestemte jeg meg for å være fri og frank noen år framover.

Jeg var det, i ca 7 måneder, og da traff jeg HAN. Jeg gjorde et _lite_ forsøk på å nekte de begynnende følelsene adgang, men de var for sterke. Jeg falt, og nå sitter jeg i det.

Han er så utrolig ulik de andre jeg har vært sammen med. Han er stort sett alt jeg har sett etter i en mann. Så utrolig perfekt, han gjør meg lykkelig, uten å gå for mye i detalj.

Nå har vi vært sammen i en måned, ikke så mye, men når han ikke er der, tenker jeg på at jeg skulle ønske jeg var fri. Jeg tenker på at jeg trenger tid for meg selv. Jeg tenker hele tiden på at han plutselig kan forandre seg, og bli nok et eksempel på hvor ille en mann kan behandle meg.

Men han er jo så utrolig perfekt nå. Han er akkurat sånn som jeg alltid har drømt om at en mann skal være mot meg, så hvorfor kan jeg ikke bare nyte det, og legge alle de fæle tankene og erfaringene til side?

Jeg ønsker over alt at en eller annen kan gi meg et lite råd, og eventuelt forklare meg hvorfor jeg tenker sånn...

Hvordan skal jeg bli kvitt de negative følelsene jeg har, for de retter seg jo ikke direkte mot han? Evt. hva skal jeg gjøre?

Vær så snill og hjelp meg, jeg vil videre...

Trist klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Jeg tror du er inne på et poeng selv. Du sier at de negative følelsene ikke retter seg mot kjæresten din. Jeg lurer på om de springer ut av eget behov for tid til deg selv.

Kanskje det er behov for større frithet til å bestemme over livet ditt selv. Har tidligere kjæresteforhold tatt for mye plass og tid?

Jeg tror du kan du kombinere tid med kjæresten og med tid nok til deg selv.

Men det krever at du tar opp med deg selv hva du vil.

Hva har du lyst til å gjøre? Hvor mye vil du være sammen med kjæresten? Hvor ofte vil du møte venninner? Og når trenger du å være helt alene hjemme?

Kanskje det er lettere for deg å bestemme dette på forhånd,og lage en slags ukeplan, for å gjøre det lettere for deg. Kanskje er du en som ikke greier å si nei når kjæresten ringer eller er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er inne på et poeng selv. Du sier at de negative følelsene ikke retter seg mot kjæresten din. Jeg lurer på om de springer ut av eget behov for tid til deg selv.

Kanskje det er behov for større frithet til å bestemme over livet ditt selv. Har tidligere kjæresteforhold tatt for mye plass og tid?

Jeg tror du kan du kombinere tid med kjæresten og med tid nok til deg selv.

Men det krever at du tar opp med deg selv hva du vil.

Hva har du lyst til å gjøre? Hvor mye vil du være sammen med kjæresten? Hvor ofte vil du møte venninner? Og når trenger du å være helt alene hjemme?

Kanskje det er lettere for deg å bestemme dette på forhånd,og lage en slags ukeplan, for å gjøre det lettere for deg. Kanskje er du en som ikke greier å si nei når kjæresten ringer eller er der.

Hvis denne kjærsten er så perfekt som du beskriver han, burde han forstå at du trenger et par fri-år etter mislykkede forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...