Gå til innhold

Håravfall ett år etter svangerskap

Anbefalte innlegg

Gjest eleni

Nå, ett år etter at mitt siste barn ble født, har jeg begynt å miste mye hår, noe jeg antar er en "forsinkelse" av håravfallet jeg har hatt etter ca 4 måneder med de andre barna.

Kan dette tyde på at det er flere hormoner i ubalanse denne gangen i forhold til de forrige?

Jeg er veldig sliten for tiden, formiddagene fungerer bra, men om ettermiddagen er jeg helt utslått, uavhengig om jeg har vært aktiv eller passiv om formiddagen.

Kan dette eventuelt ha en sammenheng med svangerskap/amming?

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg er ikke kjent med at med at håravfall som følge av svangerskap kan opptre et helt år etter nedkomst. Kanskje din nåværende livssituasjon er såvidt strevsom at det kan være forklaringen på hårtapet. Stress er ingen sikker årsak til hårtap så det blir en litt spekulativ forklaring. På følgende side finner du en oversikt over de vanligste forklaringene på hårtap:

http://www.doktoronline.no/pub/hps/news/31123264.html

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...