Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva vannslange er på engelsk??

Skrevet

Waterhose

På engelsk er roddeling faktisk både lov og i en del tilfeller det eneste korrekte:-) Jeg tror nok at dette er en av de ordene som bør deles i to. ;-)

Skrevet

Som folk sier her - water hose. Evt.garden hose.

hidi, the scorpion
Skrevet

På engelsk er roddeling faktisk både lov og i en del tilfeller det eneste korrekte:-) Jeg tror nok at dette er en av de ordene som bør deles i to. ;-)

Jeg vet, det gikk bare litt fort, så ikke at du hadde svart heller ;)

Skrevet

Hehe, første jeg tenkte på...

Det var mye slik morro i olos før. (solo) Lappene eller korkene (husker ikke) var alltid morsomme :)

Skrevet

Jeg vet, det gikk bare litt fort, så ikke at du hadde svart heller ;)

he he, så nå at jeg skrev ROD-deling og ikke orddeling, ja ja.... går fort for de fleste;-)

Skrevet

Det var mye slik morro i olos før. (solo) Lappene eller korkene (husker ikke) var alltid morsomme :)

Det er jaggu meg sant, det har jeg helt glemt, det var jo noe sånt en gang ja:-)

Faren med å si for mye sånt er at man ikke vet forskjellen på riktig og galt til slutt.

En jeg var med til Florida bestilte "æppelsinjuice" på McDonalds:-)

Skrevet

Det er jaggu meg sant, det har jeg helt glemt, det var jo noe sånt en gang ja:-)

Faren med å si for mye sånt er at man ikke vet forskjellen på riktig og galt til slutt.

Apropos engelsk i ymse varianter: Dette er min favoritthistorie fra boka "Broken English - spoken perfectly":

En nordmann var i London, heiv seg inn i en taxi, og lurte på om han kunne betale med kort, fordi:

"You see, I am black!"

Rett etter å ha sagt det, oppdager han at drosjesjåføren er svart, og prøver å ro i land det han sa:

"You see, in Norway we call poor people black."

Gjest Elextra
Skrevet

Apropos engelsk i ymse varianter: Dette er min favoritthistorie fra boka "Broken English - spoken perfectly":

En nordmann var i London, heiv seg inn i en taxi, og lurte på om han kunne betale med kort, fordi:

"You see, I am black!"

Rett etter å ha sagt det, oppdager han at drosjesjåføren er svart, og prøver å ro i land det han sa:

*knegg*

Skrevet

"You see, I am black!"

Hehe, veldig bra, selv om jeg har hørt den før. Ikke greit å være nordmann i utlandet:-)

Skrevet

Hehe, morsomt! ;) Her fant jeg noen olos-eksempler:

Noen eksempler:

*The speedy window went on reason at Hammers party. (Hurtigruta gikk på grunn ved Hammerfest)

*He came driving in a bad car. (Han kom drivende i et badekar)

*House of the Rising Sun. (Huset til den reisende sønnen)

*Your sister looks sweet. (Søsteren din lukter svette)

*The big thing made a wood roof. (Stortinget gjorde et vedtak)

*Yeswell, is there someone that shall have nei or? I shall stick out a trip and shop some foodproducts. Coming back about round ten minutes. (Javel, er det noen som skal ha no eller? Jeg skal stikke ut en tur og handle litt matvarer. Kommer tilbake om rundt 10 minutter)

*Are you hero on the did? (Er du helt på jordet?)

*He was still the same. (Han var stille, den samen)

*I'm in the mood for love. (Jeg er i gjørma bak låven)

*There smoke the garden snake. (Der røk hageslangen)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...