Gjest bolla pinnsvin Skrevet 2. juli 2001 Del Skrevet 2. juli 2001 Heisann. Jeg prøvde å stille dette spørsmålet på "legemidler" uten hell. Jeg fikk til svar at det ikke fantes, av Sigrunn Vaag... Men, jeg vet at det finnes, så jeg håper på et bedre svar her... Jeg lurer på om jeg kan ta effedrin tabeletter som slankemiddel ??? Jeg vet at de ikke skal taes om du har problemer med nyrene, det har jeg ikke, men... Jeg har hatt blodpropp, og har lav INR. Jeg har også plager med gallestein (venter på operasjon.) Er det noen grunn til at jeg ikke skal ta effedrin ??? Kan man bruke de under svangerskap ??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30933-effedrin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 3. juli 2001 Del Skrevet 3. juli 2001 Efedrin tabletter er ikke til salgs i Norge. Det er heller ikke trygt å benytte som slankemiddel da det vil øke blodtrykket og belaste hjertet. Hvor effektivt det er som slankemetode vet jeg ikke. I praksis finnes det ikke noe reelt alternativt til økt mosjon og et sunt kosthold dersom man ønsker å oppnå sin trivselsvekt. Effedrin tabletter må ikke brukes av gravide. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30933-effedrin/#findComment-122915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. juli 2001 Del Skrevet 3. juli 2001 Efedrin tabletter er ikke til salgs i Norge. Det er heller ikke trygt å benytte som slankemiddel da det vil øke blodtrykket og belaste hjertet. Hvor effektivt det er som slankemetode vet jeg ikke. I praksis finnes det ikke noe reelt alternativt til økt mosjon og et sunt kosthold dersom man ønsker å oppnå sin trivselsvekt. Effedrin tabletter må ikke brukes av gravide. Vennlig hilsen Jeg har litt greie på effedrin, bruker det stadig vekk selv, men jeg må si meg helt enig med Anker under her. Ingenting kan brukes som ett alternativ iforhold til mosjon og ett sunt kosthold, og effedrin er overhodet ikke noe vidunerpreparat som vil gjøre så kiloene renner av deg! Effedrin bruk dersom du likevel ikke gjør om kostholdet (og det forutsetter at du har god greie på ting, ikke bare at du spiser mindre), og mosjonerer er etter min mening meningsløst, og det eneste du oppnår er bivirkningene, og da snakker vi om bivirkninger som kan være veldig skremmende. F.eks. er det utrivlig å merke at hjertet dunker i turbofart, noen får depresjoner/angst av å bruke dette preparaet, og spesielt dersom du har problemer på noen måte med psyken din så vil dette forsterkes veldig ved bruk av effedrin. Selv jeg som regner meg som en person uten noen psykiske lidelser har merket litt til halveis angst ved effedrinbruk. Det å i det hele tatt vurderer å bruke ett slikt preparat når du er gravid er direkte skremmende! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30933-effedrin/#findComment-122916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bolla pinnsvin Skrevet 5. juli 2001 Del Skrevet 5. juli 2001 Jeg har litt greie på effedrin, bruker det stadig vekk selv, men jeg må si meg helt enig med Anker under her. Ingenting kan brukes som ett alternativ iforhold til mosjon og ett sunt kosthold, og effedrin er overhodet ikke noe vidunerpreparat som vil gjøre så kiloene renner av deg! Effedrin bruk dersom du likevel ikke gjør om kostholdet (og det forutsetter at du har god greie på ting, ikke bare at du spiser mindre), og mosjonerer er etter min mening meningsløst, og det eneste du oppnår er bivirkningene, og da snakker vi om bivirkninger som kan være veldig skremmende. F.eks. er det utrivlig å merke at hjertet dunker i turbofart, noen får depresjoner/angst av å bruke dette preparaet, og spesielt dersom du har problemer på noen måte med psyken din så vil dette forsterkes veldig ved bruk av effedrin. Selv jeg som regner meg som en person uten noen psykiske lidelser har merket litt til halveis angst ved effedrinbruk. Det å i det hele tatt vurderer å bruke ett slikt preparat når du er gravid er direkte skremmende! Heisann. Jeg er ikke gravid !!! Men jeg har planer om å bli det snart. Problemet er at jeg la på meg mye i forrige graviditet, og vil gjerne gå ned noen kilo, før det er på an' igjen. Jeg er veldig slapp, og orker ikke bevege meg så mye nå, spesiellt ikke i 30 varme grader... En venn av meg har gått ned 8 kilo ved hjelp av effedrin. Derfor lurte jeg på om det var noe for meg også. Jeg har selvfølgelig planer om å legge om kostholdet også, og trene mer. Effedrinen skulle liksom bare gi meg det lille puffet jeg trenger for å komme igang... Men... Vet du om jeg kan ta de siden jeg har gallesteins plager, og lav INR ??? Det med graviditeten var liksom hvis jeg begynner på disse pillene, og så blir gravid. Jeg merker jo ikke at jeg er gravid første dagen... Men kanskje 14 dager-3 uker etter... Kan det da gjøre noen skade på fosteret i denne tiden... Og, jeg vet at det ikke er lovlig i Norge, men jeg håper på et skikkelig svar likevel.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30933-effedrin/#findComment-123226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 5. juli 2001 Del Skrevet 5. juli 2001 Heisann. Jeg er ikke gravid !!! Men jeg har planer om å bli det snart. Problemet er at jeg la på meg mye i forrige graviditet, og vil gjerne gå ned noen kilo, før det er på an' igjen. Jeg er veldig slapp, og orker ikke bevege meg så mye nå, spesiellt ikke i 30 varme grader... En venn av meg har gått ned 8 kilo ved hjelp av effedrin. Derfor lurte jeg på om det var noe for meg også. Jeg har selvfølgelig planer om å legge om kostholdet også, og trene mer. Effedrinen skulle liksom bare gi meg det lille puffet jeg trenger for å komme igang... Men... Vet du om jeg kan ta de siden jeg har gallesteins plager, og lav INR ??? Det med graviditeten var liksom hvis jeg begynner på disse pillene, og så blir gravid. Jeg merker jo ikke at jeg er gravid første dagen... Men kanskje 14 dager-3 uker etter... Kan det da gjøre noen skade på fosteret i denne tiden... Og, jeg vet at det ikke er lovlig i Norge, men jeg håper på et skikkelig svar likevel.... Nei, jeg aner ikke om du kan ta det med de plagene du har! Men jeg vil ihvertfall råde deg til å forhøre meg med legen din før du begynner å dytte i deg noe som helst når du har slike plager. Legen din skal kunne svare deg på dette! Synes forrøvrig Anker kunne svart skikkelig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30933-effedrin/#findComment-123231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.