Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg er en jente på 14 som har diabetes. Det siste året har jeg hatt spiseforstyrrelse og går til psykolog. Det går mye bedre nå jeg har begynt å spise igjen. Ernæringsfysiologen sa jeg måtte få opp forbrenningen og det skjønner jeg for jeg tror den er ganske lav.

Men det jeg lurer på er om når forbrenningen begynner å gå opp begynner jeg å svette og? I det siste har jeg svettet ganske mye at det er pinlig selv om jeg tar på meg deodorant!Da jeg var på kontroll i Bergen måtte jeg og moren min kjøpe minst 2 nye gensere for jeg svettet slik.

håper på svar hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30947-hva-skjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Den beste måten å øke forbrenningen er jevnlig, rolig mosjon. Mosjon er positivt for personer med diabetes og kan være fint for de som sliter med spiseforstyrrelser - forutsatt at det skjer i rolige former uten overdrivelser.

De første tiden man trener vil man blir fortere svett enn når formen bedre seg.

Jeg er glad for at du har søkt hjelp og at det går bedre med deg.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30947-hva-skjer/#findComment-122926
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...