Gjest stfk Skrevet 2. juli 2001 Del Skrevet 2. juli 2001 Hei Har nå i mange år hatt problem med hyppig vannlating. det begynte som et problem ved at jeg fikk smerter når jeg la meg ned for å sove. Fikk jeg ikke sove så ble jeg avhengig av å stå opp for å tømme blæra. Fikk etterhvert store smerter rundt underlivet når jeg ikke sovnet med en gang. Har kontaktet lege, men de fant ingen ting. Det hele randt ut i sannen etterhvert. Smertene ble større og hyppigere etterhvert. Nå er jeg avhengig av å tømme blæra konstant. Er jeg opptatt og tenker på andre ting går det legre tid mellom hver gang. Det er veldig sjelden at jeg våkner om natten med slike problem. Har jeg først sovnet så går et bra. Så mine spørsmål blir da. Er dettte en psykisk lidelse, eller er det en form for alergi? Er alergisk mot høystøv,hund og katt. Kan det ha noe med inntak av kaffe og andre vanndrivende drikker? Ellers så har jeg også en teori om at det hele begynte etter at jeg fikk svie og utslett på penis for ca 8 år siden. Dette hadde jeg 2 til 3 ganger på den tiden. Det siste som jeg har tenkt på er prostata problem, ettersom min far fikk prostatakreft nå nylig. men jeg er bare 31 år, så det har jeg egentlig slått ifra meg. Håper noen kan gi meg noen tips/råd STFK 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30977-smerter-f%C3%B8r-vannlating/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 16. juli 2001 Del Skrevet 16. juli 2001 For det første: dette er ikke slike symptomer som er vanlig ved prostatakreft. Det finnes sykdomer i blæren som gjør at man må tømme den svært hyppig - uten at man finer noe galt ved urinprøve. Men siden du kan sove hele natten uten å våkne for å tømme blæren, er det nok viktigere at du forsøker å avlede deg selv - tvinge deg til å la være å gå ofte på toalettet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30977-smerter-f%C3%B8r-vannlating/#findComment-124931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.