mauren Skrevet 3. juli 2001 Del Skrevet 3. juli 2001 Jeg er 22 år, normalvektig, har ca. 75 i hvilepuls, lavt kolesterol, normalt BT. Har slitt en del med ryggsmerter med utstrålende smerter i ben og litt i armer og følelsesløshet i armer og ben. Kiropraktoren sa at jeg kunne risikere å få litt hjertebank og sånn p.g.a. visse nerver som kom i klem i nakke/thoracalcolumna. Vel..jeg har absolutt kjent hjertebank. I det siste ganske ofte. Og det har ikke bare vært noen ekstraslag heller. Det har vært vondt. Ikke uutholdelig vondt, men litt vondt. Trodde først det var luftsmerter p.g.a. av at jeg hadde drukket for mye cola. Men, jeg fikk de samme stikkende litt trykkende smertene i brystet når jeg gikk og handlet her om dagen. Helt uten videre. Det virker faktisk som det kommer uten noe spesielt som utløser det. Jeg satt og slappet av i en båt og nøt utsikten, og da kom det. Det går over av seg selv, men jeg blir jo litt smånervøs av sånt. Hva kan det være? Og hva kan jeg gjøre med det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30982-stikkende-brystsmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 3. juli 2001 Del Skrevet 3. juli 2001 Hei ! Jeg er 35 år(hunkjønn) og har fått litt urolig hjerte disse 15 månedene. Det hopper selvfølgelig mest i ro og når jeg tenker på hjerte. Har hatt hvile-EKG , blodprøver samt lytting med stetoskop hos legen. Han finner ikke noe unormalt. Hjerte hopper selvfølgelig aldri hos legen. Er disse undersøkelser nok til å se at hjertet er friskt. Det så ut som hoppingen kom etter ett år med intenst angst med høy puls. Merker ikke i aktivitet. BT er varierende hos leg : 127/79,130/80.ja 150/100(veldig nervøs) Automatisk datstyrt BT måler viste : 124/84 gj.snitt og nattrykk 91/60. Er BT normal? legen mente at 84 var normalt men kunne gått være lavere. Hva mener legen her? Teori på "symptomene" mine ? Vennlig hilsen engstelig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30982-stikkende-brystsmerter/#findComment-122937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 5. juli 2001 Del Skrevet 5. juli 2001 Jeg tenker at du kanskje sliter med muskulære spenninger/stramninger i brystveggsmuskulaturen. Slike smerter melder seg først og fremst når man er i ro og forsvinner som regel ved fysisk atkivitet. Hvis smertene dukker opp ved fysiske belastninger, er muskulære spenninger en mindre trolig forklaring og man bør kontakte lege. For en sikker vurdering av problemstillingen må du evt. rådføre deg med legen din. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30982-stikkende-brystsmerter/#findComment-123267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 5. juli 2001 Del Skrevet 5. juli 2001 Hei ! Jeg er 35 år(hunkjønn) og har fått litt urolig hjerte disse 15 månedene. Det hopper selvfølgelig mest i ro og når jeg tenker på hjerte. Har hatt hvile-EKG , blodprøver samt lytting med stetoskop hos legen. Han finner ikke noe unormalt. Hjerte hopper selvfølgelig aldri hos legen. Er disse undersøkelser nok til å se at hjertet er friskt. Det så ut som hoppingen kom etter ett år med intenst angst med høy puls. Merker ikke i aktivitet. BT er varierende hos leg : 127/79,130/80.ja 150/100(veldig nervøs) Automatisk datstyrt BT måler viste : 124/84 gj.snitt og nattrykk 91/60. Er BT normal? legen mente at 84 var normalt men kunne gått være lavere. Hva mener legen her? Teori på "symptomene" mine ? Vennlig hilsen engstelig Jeg synes blodtrykket og undersøkelsene du har fått utført er bra, og jeg vil tro at du ikke behøver å bekymre deg, men for en sikker vurdering må du evt. rådføre deg med legen din. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30982-stikkende-brystsmerter/#findComment-123268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.