Gå til innhold

beinstilling

Anbefalte innlegg

Gjest patella
Skrevet

Er en kvinne på 30 år som på godt norsk er "kalvbeint"

Det er så mye at knærne gnisser sammen når jeg går. Føler selv at beinstillingen er "feil" Belaster bare yttersiden av fotsålene når jeg går, sikkert for å prøve å kompensere for kalvbeintheten..

Det siste året har jeg hatt økende plager fra knærne,særlig det høyre. Det høres ut som det er småstein når jeg bøyer beinet. Noen ganger er det smertefullt, og det har "låst seg" ved et par anledninger.

Kan kneplagene komme av feilstillingen? Hva kan gjøres?

Vil det bli slitasje i hofteleddet pga. feilstillingen?

På forhånd takk!

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed
Skrevet

Jeg vil tro at uttalt kalvbenhet kan øke risikoen for slitasje i kneleddet og jeg foreslår at du kontakter legen din for en samtale om du bør får utført et røntgenbilde av leddene. Deretter kan dere bli enige om en henvisning til en spesialist i ortopedi er aktuelt for deg.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...