Gjest patella Skrevet 3. juli 2001 Skrevet 3. juli 2001 Er en kvinne på 30 år som på godt norsk er "kalvbeint" Det er så mye at knærne gnisser sammen når jeg går. Føler selv at beinstillingen er "feil" Belaster bare yttersiden av fotsålene når jeg går, sikkert for å prøve å kompensere for kalvbeintheten.. Det siste året har jeg hatt økende plager fra knærne,særlig det høyre. Det høres ut som det er småstein når jeg bøyer beinet. Noen ganger er det smertefullt, og det har "låst seg" ved et par anledninger. Kan kneplagene komme av feilstillingen? Hva kan gjøres? Vil det bli slitasje i hofteleddet pga. feilstillingen? På forhånd takk! 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 5. juli 2001 Skrevet 5. juli 2001 Jeg vil tro at uttalt kalvbenhet kan øke risikoen for slitasje i kneleddet og jeg foreslår at du kontakter legen din for en samtale om du bør får utført et røntgenbilde av leddene. Deretter kan dere bli enige om en henvisning til en spesialist i ortopedi er aktuelt for deg. Vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.