Gå til innhold

Problembarn ????

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet

Jeg er stemor til en gutt på 14 år, har kjent gutten siden han var 6 år. Jeg synes han har en utagerende adferd, han har ikke kontroll over sinnet sitt, forferdelig munnbruk (sparer ikke på glosene),jeg bli kalt det ene og det andre, jeg kan også bli slått eller få kastet ting etter meg det være seg steiner, stoler,donaldpermer o.l. Han kan heller ikke se sin rolle i konflikter, han har aldr gjort noe det er bare alle de andre som er dumme. Går det han imot skal han løpe vekk eller ta livet sitt.På skolen har han konsentrasjonsproblemer, har også der skjelt ut lærere eller løpt vekk når han blir snakket til. Slik har gutten vært siden jeg ble kjent med han, slik jeg ser det er det ikke "nye" tenåringsproblemer bar en forsterkning va det som altid har vært der. Når han har vært på besøk hos mor, er han veldig ofte "kjepphøy" når han kommer tilbake. Nå vet ikke jeg hva jeg skal gjøre, men vi kan ihvertfall ikke fortsette å ha det slik. Hva kan vi gjøre.

Hilsen en fortvilet stemor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30990-problembarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Har dere tatt opp dette problemet med lege/fagpersonell? Det er mulig at han trenger hjelp. Noen i min omgangskrets hadde lignende problemer med sin 13 år gamle datter, og oppsøkte lege. Det viste seg til slutt at jenta har ADHD (tidl. kalt MBD).

*ønsker dere lykke til*

Slikt ma en ta alvorlig og soeke hjelp umiddelbart.

Det er mye sannsynlig at han har en ADHD. Dersom en ikke umiddelbart griper inn mot en gutt i denne alderen, er det overveiende sannsynlig at han havner ut i antisosialitet, kriminalitet og blir en gjenganger hos politi, rettsapparat og fengsler.

Hjelp kan du faa hos lege og hos PPT.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30990-problembarn/#findComment-122931
Del på andre sider

Gjest latino

Hallo

Jeg har selv vært stemor til 3 i 15 år.

Hvor er faren til gutten i dette? Lar han gutten forstå at du også må respekteres? Det er tross alt ditt hjem også! Sjalusi i en mine/dine/våre barn-situasjon, skapes blandt alle de som er involvert.

Har du mistanker om han blir brukt som våpen mellom mor/far?

Jeg ville absolutt prøvd et familierådgivningskontor var jeg deg.

Eller kanskje du har mulighet for å få til et møte mellom deg + mor/far?

Det ligger en hund begravet et eller annet sted, det er sikkert. Det er vel også greit å prøve å finne ut når dette startet.

LYKKE TIL :oD

hilsen stemorkollega

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30990-problembarn/#findComment-123556
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...