Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vær så snill og endre oppsettet så det blir mer likt det gode gamle!

Jeg antar KLIKK.no har kjøpt dere opp eller noe i den duren, og nok må ha sitt preg på sidene, men hva er den store venstremargen god for?

I tillegg så er toppmargen, med reklame og den nye headingen, så stor at vi må scrolle for å lese selv de korteste innlegg.

Dette gjør siden mye mindre brukervennlig.

Vær så snill og hjelp oss, webmaster!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309962-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-webmaster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trøste & bære for et mas det ble om det nye opsettet, lurer på åssen dere bruker forumet?

Eg gjør følgende, etter eg har logga meg inn og trykket fks. på "allergi" under "Spør oss" boksen på venstre side:

Trinn 1. Scroller "sidelengs" slik at eg får hele "remsa" med Helseleksikon, Sykdommer, Barnets Helse osv. helt i venstre billedkant, da kommer akkurat overgangen mellom det "hvite" skrivefeltet og reklamen til syne i høyre billedkant.

Trinn 2. Scroller oppover slik at alt det der "Click greiene" forsvinner og at den BLÅ "remsa" med (Spør ekspertene), (Skriv Nytt Innlegg), (Siste 25, 50, 100) osv. sees helt øverst, da ser eg akkurat i kurseren (nederst) for å srolle opp/ned, og eg ser helt nederst i venstre billedkant "boksen" med KLIKK og gul strek under.

Trinn 3.Deretter trykker eg KUN (eg sa KUN) på (siste 100), og de inlegg eg ønsker å lese trykker eg på TITTELEN på IKKJE der det står (Tråd) for da blir det bare surr.

Voila! Alt er som før! :-) *puh!*

Trøste & bære for et mas det ble om det nye opsettet, lurer på åssen dere bruker forumet?

Eg gjør følgende, etter eg har logga meg inn og trykket fks. på "allergi" under "Spør oss" boksen på venstre side:

Trinn 1. Scroller "sidelengs" slik at eg får hele "remsa" med Helseleksikon, Sykdommer, Barnets Helse osv. helt i venstre billedkant, da kommer akkurat overgangen mellom det "hvite" skrivefeltet og reklamen til syne i høyre billedkant.

Trinn 2. Scroller oppover slik at alt det der "Click greiene" forsvinner og at den BLÅ "remsa" med (Spør ekspertene), (Skriv Nytt Innlegg), (Siste 25, 50, 100) osv. sees helt øverst, da ser eg akkurat i kurseren (nederst) for å srolle opp/ned, og eg ser helt nederst i venstre billedkant "boksen" med KLIKK og gul strek under.

Trinn 3.Deretter trykker eg KUN (eg sa KUN) på (siste 100), og de inlegg eg ønsker å lese trykker eg på TITTELEN på IKKJE der det står (Tråd) for da blir det bare surr.

Problemet er at jeg ikke liker å bare bruke "100 nyeste".

Jeg liker å gå inn på spesifikke fora, og da hopper bare skjermbildet tilbake til utgangspunktet hver gang...

Hvis man "bor" her, er det jo OK å holde seg til 100 nyeste. Da kan man jo lese innleggene etter hvert som de skrives, uansett forum.

Men jeg er som jubalong, liker å kikke innom de enkelte fora. Og det kan gå et par uker mellom hver gang jeg er her. Da er jeg mer interessert i alle nye tråder på treningsforumet, enn 100 nyeste. Og for hver gang man går inn på et forum, må man scrolle.

Gjest også litt misfornøyd

Det er vel og bra å gjøre det du skriver her, men hele bildet blir forrykket igjen når man trykker på "tråd" ved hvert av innleggene.

Hva gjør du for å løse det problemet?

Annonse

Gjest også litt misfornøyd

''Hva gjør du for å løse det problemet?''

Lar være å trykke på (Tråd). :)

For å kunne orientere meg i konteksten av en diskusjon er det for meg avgjørende å kunne lese forutgående innlegg. Da må jeg dessverre hele tiden gå inn å justere skjermbildet på nytt.

Dette er irriterende og krever unødvendig mye fomling....synes nå jeg.

Problemet er at jeg ikke liker å bare bruke "100 nyeste".

Jeg liker å gå inn på spesifikke fora, og da hopper bare skjermbildet tilbake til utgangspunktet hver gang...

Det er bare hver gang du _skifter_ fora!

Eg valgte "Webmaster" forum nå, scrolla alt på plass og trykte på (trådliste), (vis alle) og las de innlegga eg ville, eg kunne da også velge (forrige side) og (neste side) uten at det kom ut av stilling.

Det er bare hver gang du _skifter_ fora!

Eg valgte "Webmaster" forum nå, scrolla alt på plass og trykte på (trådliste), (vis alle) og las de innlegga eg ville, eg kunne da også velge (forrige side) og (neste side) uten at det kom ut av stilling.

Greit nok det, men hva er vitsen?

Er ikke en av vitsene (;)) med ei god nettside at du skal slippe å scrolle for å få siden i god stilling?

Hvorfor gjøre ei god side så dårlig?

Jada, jeg surver... og nå skal jeg gå og legge meg :)

Greit nok det, men hva er vitsen?

Er ikke en av vitsene (;)) med ei god nettside at du skal slippe å scrolle for å få siden i god stilling?

Hvorfor gjøre ei god side så dårlig?

Jada, jeg surver... og nå skal jeg gå og legge meg :)

Sov godt da, og ikkje drøm om "scrolling" ! :-))

Gjest Elextra

Hvis man "bor" her, er det jo OK å holde seg til 100 nyeste. Da kan man jo lese innleggene etter hvert som de skrives, uansett forum.

Men jeg er som jubalong, liker å kikke innom de enkelte fora. Og det kan gå et par uker mellom hver gang jeg er her. Da er jeg mer interessert i alle nye tråder på treningsforumet, enn 100 nyeste. Og for hver gang man går inn på et forum, må man scrolle.

''Og det kan gå et par uker mellom hver gang jeg er her.''

*LOLOL*

Annonse

He he, ikke akkurat nå, da, men det er faktisk sant.

Da var det jammen "flaks" at du las og svarte på "Elextra" sitt innlegg etter bare 3 minutter og 8 sekund, siden du var her i går også.

Da skulle det jo "normalt" gå ca.13 dager til neste gang du var innom her...

Å nei du, oss lurer du ikkje. :-)

Da var det jammen "flaks" at du las og svarte på "Elextra" sitt innlegg etter bare 3 minutter og 8 sekund, siden du var her i går også.

Da skulle det jo "normalt" gå ca.13 dager til neste gang du var innom her...

Å nei du, oss lurer du ikkje. :-)

Ja, nå blir jeg nødt til å holde meg borte i månedsvis for å jevne ut gjennomsnittet!

Men a propos det, så er det av og til noen som bemerker at noen ser ut til å "bo" her. Da får de øyeblikkelig svar på tlitale: for å kunne observere dette, må de være her like mye selv. Men det er jo ikke sant, all den tid innleggene lagres.

La oss si at jeg tar en pause på en måned. Så går jeg inn på en rekke fora og tråder, og ser da at en del nick går igjen i ørten tråder til alle mulige tider på døgnet. Det samme inntrykket får man om man gjør det samme to uker senere. Dette er neppe tilfeldig.

Ja, nå blir jeg nødt til å holde meg borte i månedsvis for å jevne ut gjennomsnittet!

Men a propos det, så er det av og til noen som bemerker at noen ser ut til å "bo" her. Da får de øyeblikkelig svar på tlitale: for å kunne observere dette, må de være her like mye selv. Men det er jo ikke sant, all den tid innleggene lagres.

La oss si at jeg tar en pause på en måned. Så går jeg inn på en rekke fora og tråder, og ser da at en del nick går igjen i ørten tråder til alle mulige tider på døgnet. Det samme inntrykket får man om man gjør det samme to uker senere. Dette er neppe tilfeldig.

Jada ro, ro til fiskeskjær osv...:))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...