Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 1 år som det påvist ves pirkeprøve at er allergisk mor katt,hund,egghvite og bjørkepollen m/kryssreaksjoner. Har reagert på pære og kiwi med hevelser og eggehakk...Går på Phenamin 0,4mg - 2,5ml morgen og kveld.

Nå har han også reagert på pencillin med klamhet og rødt flammete/roser utslett på kroppen - vært hos lege og fått det bekreftet.

Jeg er litt frustrert og han har vært mye dårlig,prøver å få pratet ordentlig med leger men føler ikke at jeg får svar ordentlig - hva skal jeg,kan jeg gjøre - være ops på untatt kryssreaksjonsheftet?? Og til høsten skal han til dagmamma..Hvor kan jeg søke mer informasjon??

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31004-1-%C3%A5r-og-veldig-allergisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære skiatos

Det viktigste er at du holder sønnen din borte fra egg og all mat med egg i. Dessuten bør han ikke være hos en dagmamma som har dyr.

Når det gjelder kryssreaksjoner ved bjørkeallergi så skal du ikke nødvendigvis holde ham borte fra alt som kryssreagerer med bjørk - bare det du merker han reagerer på. Alle kokte grønnsaker er helt trygge og av frukt kan han komme til å reagere på rå eple, pære og kiwi, eventuelt andre steinfrukter. Det er imidlertid slett ikke sikkert at han vil reagere på disse fruktene og det er ikke farlig å prøve seg frem.

Eggallergien kan han vokse av seg - kanskje allerede i 3-5 årsalder.

Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...