Gå til innhold

sommer og ensomhet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

3

• tjohei

1

• Skogstrollet

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ellipse

Alene jeg også...Det føles ekstra tungt når alle andre drar på ferie, eller er ute med venner, griller og koser seg. Gleder meg bare til å legge meg, til å kunne konstatere at enda en dag er overstått. Men jeg har jo i bunn og grunn valgt dette selv, så jeg har bare meg selv å takke...*gråter en skvett likevel*

Klem til deg...

Gjest Grågrønn

Alene jeg også...Det føles ekstra tungt når alle andre drar på ferie, eller er ute med venner, griller og koser seg. Gleder meg bare til å legge meg, til å kunne konstatere at enda en dag er overstått. Men jeg har jo i bunn og grunn valgt dette selv, så jeg har bare meg selv å takke...*gråter en skvett likevel*

Klem til deg...

Er det noe du kan gjøre for å bli kjennt med noen?

Synes det høres så vondt ut å velge å være helt alene i verden. Selv blir jeg deppa av to dager alene jeg.

Tenkte på det i forhold til medisinen din også, at det kanskje ikke er så rart at du blir mer deprimert selv på høy dose ad.....at du kanskje skulle forsøkt å få et nettverk, selv om det er vondt og vanskelig?

Gode tanker

Gjest sommern er fæl

Klem til deg...

Er vondt å se at andre har det fint,og lure på hva er feil med meg, siden ingen vil vere med meg..så skjønnar hva du meiner. Eg føler alle kan se på meg at jeg er aleine..ingen god følelse..

Gjest sommern er fæl

Bra : )

Ønsker deg en så best mulig helg du kan få,og husk at ingen vil se ned på deg,det er dine tanker.

Skal prøve..tusn takk, samme til deg. Prøve å tenke litt positivt, det er tre dager til jeg kan bli lagt inn..men så blir jeg deppa,fordi jeg gleder meg til det også..er ikkje noe en egentlig vil.

Annonse

Gjest D*lilith

Skal prøve..tusn takk, samme til deg. Prøve å tenke litt positivt, det er tre dager til jeg kan bli lagt inn..men så blir jeg deppa,fordi jeg gleder meg til det også..er ikkje noe en egentlig vil.

Nei en vil egentlig ikke det,men noen ganger er det nødvendig og den beste løsningen.

Gjest Jente31

''det er tre dager til jeg kan bli lagt inn..men så blir jeg deppa,fordi jeg gleder meg til det også..er ikkje noe en egentlig vil.''

Jeg har aldri vært innlagt så jeg kan ikke si noe om akkurat det -men jeg synes det er fint at du gleder deg til det, jeg. Da får du vel den hjelpen du trenger, noen å snakke med, og du slipper å være alene.

Gode tanker til deg.

Gjest Ellipse

Er det noe du kan gjøre for å bli kjennt med noen?

Synes det høres så vondt ut å velge å være helt alene i verden. Selv blir jeg deppa av to dager alene jeg.

Tenkte på det i forhold til medisinen din også, at det kanskje ikke er så rart at du blir mer deprimert selv på høy dose ad.....at du kanskje skulle forsøkt å få et nettverk, selv om det er vondt og vanskelig?

Gode tanker

Jeg vet ikke...det er bare så vanskelig. Jeg var inne på tanken, og lette etter et kurs/aktivitet eller noe å starte med for et par mnd siden, men da skulle alt slutte for sommeren:( Men jeg vet ikke om jeg hadde greid det uansett. Har endel av den samme frykten som trådstarter beskriver; angsten for å bli sett på som en rar einstøing, for å bli mislikt etc. Skammer meg over at jeg sliter og er sykemeldt, gjør jeg og.

Tusen takk for gode tanker. *Sender noen tilbake til deg*

Gjest sommern er fæl

Jeg vet ikke...det er bare så vanskelig. Jeg var inne på tanken, og lette etter et kurs/aktivitet eller noe å starte med for et par mnd siden, men da skulle alt slutte for sommeren:( Men jeg vet ikke om jeg hadde greid det uansett. Har endel av den samme frykten som trådstarter beskriver; angsten for å bli sett på som en rar einstøing, for å bli mislikt etc. Skammer meg over at jeg sliter og er sykemeldt, gjør jeg og.

Ja kjenner meg igjen. Skamma over å ikkje vere som andre:(

Gjest Ellipse

Er vondt å se at andre har det fint,og lure på hva er feil med meg, siden ingen vil vere med meg..så skjønnar hva du meiner. Eg føler alle kan se på meg at jeg er aleine..ingen god følelse..

Ja, samme her. Jeg hadde hatt så lyst til å reise en plass for meg selv. Få forandring, og slippe å skamme meg for naboene- for at de ser meg alltid tusle rundt alene. Men jeg har knapt nok råd til å ta bussen inn til sentum:( (Takket være ufattelig treige nav) Hadde du hatt mulighet til å kommet deg bort litt?

Annonse

Gjest profile

Dersom været tillater til det kan du jo dra på en strand å bade eller bare ligge å slappe av i solskinnet.

Jeg liker å være ute og synes det er så mye å finne på om sommeren, vinteren synes jeg er mer deprimerende når det er kaldt og ubehagelig å gå ut. Det kommer sikkert ann på hvor i landet en bor.

Gjest sommern er fæl

Ja, samme her. Jeg hadde hatt så lyst til å reise en plass for meg selv. Få forandring, og slippe å skamme meg for naboene- for at de ser meg alltid tusle rundt alene. Men jeg har knapt nok råd til å ta bussen inn til sentum:( (Takket være ufattelig treige nav) Hadde du hatt mulighet til å kommet deg bort litt?

Er dessverre blakk i sommer..so det blir ufattelig vanskeleg. Kunne reist om eg hadde hatt råd,men har ikke. Kunne oppsøkt andre, men tør ikkje no, og har det som du; til slutt tør jeg ikke gå utafor døra engang, i frykt for ka naboene tror..

Gjest sommern er fæl

Dersom været tillater til det kan du jo dra på en strand å bade eller bare ligge å slappe av i solskinnet.

Jeg liker å være ute og synes det er så mye å finne på om sommeren, vinteren synes jeg er mer deprimerende når det er kaldt og ubehagelig å gå ut. Det kommer sikkert ann på hvor i landet en bor.

Her er ei strand like nedafor der jeg bor..og her er fjell også, sånn sett har eg ikkje noe å "syte" over..men liker ikke tanken på masse folk nå..og har sosialangst, så det er vanskelig..får litt noia av å tenke at andre ser meg aleine..uff,veit eg er vanskelig, men har ei sperre inni meg.

Gjest Grågrønn

Det som har hjulpet meg i gang er benzo....

Vissheten om at jeg kan ta dem når jeg behøver det for å stå i nye sosiale ting, har gjort at det ikke har vært så skummelt, og terskelen har blitt en del lavere.

Sliter også med en enorm midreverdighetsfølelse på mange områder.

Håper det løsner litt for deg snart, du har strevd lenge du, med dette her.

Gjest Ellipse

Er dessverre blakk i sommer..so det blir ufattelig vanskeleg. Kunne reist om eg hadde hatt råd,men har ikke. Kunne oppsøkt andre, men tør ikkje no, og har det som du; til slutt tør jeg ikke gå utafor døra engang, i frykt for ka naboene tror..

En positiv ting: Nå er snart enda en dag overstått, jeg gleder meg til å legge meg.

I morgen skal jeg kjøpe Dagbladet med Magasinet-det er ukens høydepunkt for meg. Kombinert med en kopp kaffe på balkongen, kan det forhåpentligvis bli en liten "flukt" fra de vonde følelsene. Håper du kan finne deg lignende pusterom, som gjør det lettere å holde ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...