Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg har slanket meg nå en periode, men er ferdig med dette nå. Men jeg tørr ikke spise mer, jeg tørr ikke begynne og spise mer gradvis heller. Hvorfor er jeg så redd for dette??

Jeg trener 3 ganger i uka + at jeg denne uka og neste uka har sommerjobber på jobben til pappa, hvor jeg vasker.

Mens jeg slanket meg spiste jeg dette av brødmat; 1 brødskive til frokost, 2 til lunsj og 2 til kveldsmat (spiste middag også da), men så oppdaget jeg at det er mindre kalorier i knekkebrød så jeg begynte og spiste dette i stedenfor. Nå har jeg spist dette i noen uker. Men nå er jeg redd for å begynne og spise brød igjen. Legger jeg på meg av og begynne og spise brød igjen?? Det er jo mer kalorier i brød enn i knekkebrød, er det ikke??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31014-hjelp-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det er helt nødvendig at du begynner å spise mat igjen dersom du ønsker å beholde en stabil vekt. Slanker du deg videre kan du lett komme inn i en vond spiral. Dessuten mister kroppen muskelmasse dersom den ikke får tilført tilstrekkelig med næring. Det kan føre til vektøkning på sikt da musklene er kroppens motor og derfor ansvarlig for mye av energiforbruket.

Grovbrød er næringsrik og mettende mat som ikke nødvendigvis er mer kaloririk enn knekkebrød da det ofte medgår mer pålegg på knekkebrød enn vanlig brød.

OBS !!! Det er viktig at du så snart som mulig får et normalt kosthold. Ta gjerne kontakt med legen din for veiledning.

Lykke til !

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31014-hjelp-meg/#findComment-123250
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...