Gå til innhold

Til nhd.

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Tusen takk for at du og webmaster har vist stor toleranse ift det å bruke dette forumet slik jeg har gjort.

Og tusen takk for alle gode råd. Jeg har lært mye av deg.

Spesielt har jeg satt stor pris på at du ikke er den som går rundt grøten. Det er på denne måten jeg har vokst slik jeg har gjort.

Takk for at du har holdt ut med meg, jeg har vokst mye på dette, men jmfr mitt innlegg under; nå skal jeg endelig videre.

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310194-til-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Det valget jeg nå har gjort, har jeg gjort for meg selv og ingen andre, og det er nøye gjennomtenkt.

Når jeg først har forstått/innsett en oppgave, så vet jeg at jeg klarer å løse den.

Akkurat som det jeg gjør for å oppnå bedring/nå målet mitt; jeg har jobbet hardt for det, og har vært/er villig til å gjøre alt.

Jeg har tidligere forsøkt å fri meg fra deg og dol uten hell - men som sagt, nå forstår jeg "oppgaven", og jeg er villig til å gjøre det jeg kan for å løse denne. For meg betyr dette at det må være enten/eller. Hvis ikke havner jeg raskt i nye "feller".

Jeg har forståelse for at/om du eller andre ikke tror meg pga tidligere forsøk, men dette har med motivasjon jog det at jeg har innsett/ skjønt ting, å gjøre..

Dette er kansje ett av de største skrittene jeg har gjort i prosessen, og det er jeg både stolt av og lettet over.

Forstå det den som vil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310194-til-nhd/#findComment-2529124
Del på andre sider

Gjest Jente31

Det valget jeg nå har gjort, har jeg gjort for meg selv og ingen andre, og det er nøye gjennomtenkt.

Når jeg først har forstått/innsett en oppgave, så vet jeg at jeg klarer å løse den.

Akkurat som det jeg gjør for å oppnå bedring/nå målet mitt; jeg har jobbet hardt for det, og har vært/er villig til å gjøre alt.

Jeg har tidligere forsøkt å fri meg fra deg og dol uten hell - men som sagt, nå forstår jeg "oppgaven", og jeg er villig til å gjøre det jeg kan for å løse denne. For meg betyr dette at det må være enten/eller. Hvis ikke havner jeg raskt i nye "feller".

Jeg har forståelse for at/om du eller andre ikke tror meg pga tidligere forsøk, men dette har med motivasjon jog det at jeg har innsett/ skjønt ting, å gjøre..

Dette er kansje ett av de største skrittene jeg har gjort i prosessen, og det er jeg både stolt av og lettet over.

Forstå det den som vil.

I mellom linjene står det noe om at jeg håper at du gi tilbakemelding slik at jeg lettere kan gå videre. For pga din kompetanse betydde der mye for meg at du hadde stor tro på fremgang (spesielt fordi jeg ble avvist i spes.helsetj hjemme, og det ikke ble fortgang i tingene før jeg søkte meg til dere).

Dette ønsker jeg å ta med meg videre nå som utredningen går mot slutten og jeg skal skifte terapeut. Jeg vet jo ikke hvorvidt denne er kompetent nok til å hjelpe meg eller ikke..

Men jeg forstår om du ikke kan uttale deg om dette, da du aldri har møtt meg i RL. Ikke sikkert du husker alt heller. Og alt dette er selvsagt noe jeg må diskutere med min behandler. Det skal jeg gjøre. Men jeg tar sjansen og spør deg også, fordi jeg har skrevet så mye her inne og jeg føler at dere på en måte "kjenner" meg .. Dessuten er det en stund til jeg møter min behandler og får diskutert det.

Jeg vil gjerne gi tilbakemelding her inne den dagen jeg har nådd målet mitt/hvis jeg når det. Dette er også med å motivere meg, for såpass "skylder" jeg både meg selv og dere andre.

Den impulsivitet og utagering jeg har vist her inne, viser jeg forøvrig aldri i RL. Aldri gjort det heller. Uansett hvor ille ting har vært pga både ytre og indre omstendigheter, har jeg alltid greid å beholdt masken utad. Men her på dol har jeg vist hva jeg tenker og føler.

Beklager at jeg "maser". Det er egentlig ikke slik ment, men jeg ønsker å få med det som jeg mener er av betydning.

Når jeg først har bestemt for å nå et mål, så vet jeg at jeg klarer det. Men ift dette er det kansje av stor betydning hvem som hjelper meg. Eller spiller det ingen rolle..

Håper på en siste tilbakemelding.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310194-til-nhd/#findComment-2529189
Del på andre sider

Gjest hitmaker

Forstå det den som vil.

Hei igjen Jente31.

Er glad på dine vegne over at du nå har kommet et skritt lenger. Du må nå finne ut hvordan du vil bruke DOL. Om det er sånn at du lett reagerer på en svart/hvitt måte, så gjelder det å holde tunga bent i munnen, prøve å kontrollere affekter/reaksjoner med logikk og fornuften. Etterhvert vil dette bli en del av deg, men som med så mye annet, så må en ha trening for å bli mester.

Mitt forslag som kommer nå, behøver ikke være riktig for deg. Men hva med å øve med å ha en balanse i bruken av DOL? Før da jeg brukte DOL, så kunne det lett ta overhånd. I det siste har jeg øvd på å bare slå av PCen og være uten DOL i kanskje et døgn, eller en dag osv...Dette har funket for meg. Da ekskluderer jeg meg ikke fra noe som kan hjelpe meg, men samtidig passer jeg meg for at det ikke skal bli destruktivt heller.

Og etterhvert som du mestrer dette, kan du også overføre denne kunnskapen i større grad til RL.

Håper du har en fin dag ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310194-til-nhd/#findComment-2529259
Del på andre sider

Gjest klokke

Tror du kunne ha godt av å tenke over hvorfor du trenger å annonsere din avskjed.

Samtidig sier du at du at du kommer til å fortsette dolbruken.

Hvis jeg leser innleggene dine riktig, prøver du å fortelle oss at du kommer til å bruke dol på en annen måte.

Det er kun din fremtidige bruk som forteller oss om du gjør det eller ikke. Men det er ikke oss du trenger å fortelle dette til, det er deg selv.

Jeg har aldri forstått hvorfor enkelte brukere på ulike forum til stadig annonserer sin avskjed, uka etter dukker de alikevel opp igjen som før. Igjen og igjen.

Jeg tror du bruker mye tid på å gruble over ting som du ikke finner umiddelbare løsninger på. Av og til vokser ting frem over tid. Og av og til er det lurt ikke å formidle til andre enten det er i rl eller her på nett hva du tenker til enhver tid.

I dag føles det kanskje riktig å skrive det du gjør, en avskjed til nhd og oss andre. I morgen kanskje du føler det helt anderledes.

Og da skaper du mange problemer for deg selv, ved å være impulsiv i forhold til dine egne tanker og følelser.

Uansett hva du velger å gjøre, så håper jeg du finner din vei, og din måte å vokse på. Vi trasker alle rundt i sirkler av og til.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310194-til-nhd/#findComment-2529294
Del på andre sider

Annonse

Du har skrevet nesten det samme tidligere, for en stund tilbake. For hver gang du tar et skritt videre må du jo ikke slutte med å skrive på dol, kan du skjønne :-).

Hvorfor skulle det være vanskeligere for webmaster og nhd å holde ut med deg enn oss andre her inne? Hva er det du trenger å be om unnskyldning for? At du er som du er? At du er/har vært syk og bedt om hjelp?

Jeg tror at du må styrke selvtilliten din kraftig og stå for det du skriver og ikke gå ned på kne og be om unnskyldning hver gang du ytrer dine meninger.

NB! Du er et like viktig/likeverdig menneske som alle andre! Du sier sikkert mye dumt, men du sier veldig mye klokt her inne også. Jeg synes du gir like mye av deg selv som det du krever.

Men slutt med denne unnskyldningen for ditt og datt. Etter ei stund er du vel også tilbake på dol, og da blir det dumt å si at du slutter nå. Dessuten er det god plass til alle her inne, inkudert jente31 :-).

Styrkeklem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310194-til-nhd/#findComment-2529314
Del på andre sider

Gjest Magna

I mellom linjene står det noe om at jeg håper at du gi tilbakemelding slik at jeg lettere kan gå videre. For pga din kompetanse betydde der mye for meg at du hadde stor tro på fremgang (spesielt fordi jeg ble avvist i spes.helsetj hjemme, og det ikke ble fortgang i tingene før jeg søkte meg til dere).

Dette ønsker jeg å ta med meg videre nå som utredningen går mot slutten og jeg skal skifte terapeut. Jeg vet jo ikke hvorvidt denne er kompetent nok til å hjelpe meg eller ikke..

Men jeg forstår om du ikke kan uttale deg om dette, da du aldri har møtt meg i RL. Ikke sikkert du husker alt heller. Og alt dette er selvsagt noe jeg må diskutere med min behandler. Det skal jeg gjøre. Men jeg tar sjansen og spør deg også, fordi jeg har skrevet så mye her inne og jeg føler at dere på en måte "kjenner" meg .. Dessuten er det en stund til jeg møter min behandler og får diskutert det.

Jeg vil gjerne gi tilbakemelding her inne den dagen jeg har nådd målet mitt/hvis jeg når det. Dette er også med å motivere meg, for såpass "skylder" jeg både meg selv og dere andre.

Den impulsivitet og utagering jeg har vist her inne, viser jeg forøvrig aldri i RL. Aldri gjort det heller. Uansett hvor ille ting har vært pga både ytre og indre omstendigheter, har jeg alltid greid å beholdt masken utad. Men her på dol har jeg vist hva jeg tenker og føler.

Beklager at jeg "maser". Det er egentlig ikke slik ment, men jeg ønsker å få med det som jeg mener er av betydning.

Når jeg først har bestemt for å nå et mål, så vet jeg at jeg klarer det. Men ift dette er det kansje av stor betydning hvem som hjelper meg. Eller spiller det ingen rolle..

Håper på en siste tilbakemelding.

Jeg synes du skal bruke de kanalene du har til rådighet. Du liker å skrive og få ut følelser. Det er bra for din egen del. Fortsett med det.

For en del år siden var jeg der du er nå. Jeg brukte også dol. Jeg skrev også med en person som hjalp meg veldig mye pr. mail. Etterhvert ble nok denne personen oppbrukt, tror jeg.

Men jeg fant andre kanaler. Jeg fant sidetmedord.no som Mental Helse driver. Der kan folk skrive og få svar. Det er et kjempetilbud. Bruk det.

Etterhvert har jeg blitt bra og sagt farvel til angst og depresjon og en del personer som har vært uheldige for meg.

Jeg fikk dengang også profesjonell hjelp av psykolog og psykomotoriker. Begge deler flott. Jeg tok farvel med et par allmennleger underveis som ikke kunne hjelpe meg. Alle må jo spille på lag. Jeg fant en som matchet mine mål og meg.

I dag står jeg stødig på egne ben. Bruker egne metoder for å få ro og være bra.

Stå på og ikke gi opp. det er virkelig verd slitet. I dag lever jeg et utrolig spennende liv med mange ingredienser.

Ps: Måtte selvfølgelig fortelle litt om meg selv, da ;O)

beste hilsen fra:

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310194-til-nhd/#findComment-2529319
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...