Gjest Jente31 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg prøver og prøver og prøver, men følelsen jeg sitter med; jeg mislykkes. Det ser litt håpløst ut. Lurer på hva jeg egentlig gjør galt. Dere som sitter på utsiden, hva "ser" dere? Jeg tar imot innspill med stor takknemlighet. Frosken feks; hva gjør jeg galt? Hva kan jeg gjøre annerledes? Og nhd? Vil du også svare meg på dette? Eller andre som har fulgt meg? Jeg vil jo bare så gjerne ut av dette her. Og jeg jobber virkelig hardt for det. Jeg gjør så godt jeg kan for å følge de råd jeg får. Jeg lytter og jeg forsøker å tenke konstruktivt. Jeg trener på de oppgaver min behandler gir meg. Han har fått meg til å våkne flere ganger. Han har gjort meg obs på ting jeg ikke har sett, akkurat som dere har gjort. Jeg hater å skulle være avhengig av hjelp, jeg hater denne situasjonen. Jeg vil bli frisk - koste hva det koste vil" Jeg har ofra så mye for det nå. Jeg har t.o.m reist 90 mil t/r for å få kompetent behandling. _Det_ sier litt om motivasjon! Men jeg var så sikker i helgen, på at jeg har kommet et stort skritt videre. Jeg var så lettet og stolt. Det at jeg endelig har skjønt diagnosen min og det der, hva som skal til for å komme videre. Men kansje jeg bare har misforstått hele greia? Hva gjør jeg feil? Hva kan jeg gjøre annerledes? Hvor bra er det for meg å bruke dol da, for at jeg skal komme noen vei? Jeg har tross alt opplevd å få mye god hjelp her inne. Men jeg blir forvirra nå. Blir jeg selvstendig av det å bruke forumet da - selv om det hjelper meg? Tar jeg ikke mye plass her inne også da? Og blir ikke nhd eller webmaster snart sint på meg for at jeg gjør det? Hva tror nhd forresten, hvis jeg fortsetter å bruke dol - jeg tenker på veien videre og en evnt fremgang..? Jeg håper at dere vil hjelpe meg ift dette. Fortvilet og forvirret hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg har ingen mulighet til å gi noen tilbakemeldinger før i morgen etterm./kveld. Men setter stor pris på kommentarer ift dette. Bare ikke bli sint på meg, eller kjeft på meg (ihvertfall ikke hvis det er ment for å såre). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2529375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hitmaker Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Du gjør ikke noe feil. Å prøve og feile er en naturlig del av prosessen. Og du har vel ingen fast behandler nå. Kanskje det gjør deg urolig? Rom ble ikke bygd på en dag...husk at det tar tid. Prøv å finne en balanse så ting ikke blir så vanskelige for deg. Du trenger vel kanskje en dyktig og trygg behandler som kan hjelpe deg på vei. Håper du får komme til en slik, snart. Ikke vær så streng med deg selv. Vi gjør alle feil, og det er hver sin gang. Håper natta blir ok for deg:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2529382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hei igjen Twinie! Nå skal jeg være veldig streng med deg. Det heter ikke hva du gjør feil og galt, det heter hva du kan bli bedre på. En klok mann sa en gang: Er det et problem, kan du løse det. Det du ikke kan løse, er ikke et problem. Dvs. det du kan påvirke, er det du tar fatt på. For deg virker det som om det er en del mysterier og gåter å finne ut av. Det er også en del vansker å løse opp i (barn/eksen/BV osv.) Joda, vi her sier du ikke skal spørre om råd, stole på deg selv osv. Men så finner vi det for godt likevel å ville råde. Noe ambivalent det der Vel.... Jeg her jeg sitter på sidelinja, har jo fulgt deg lenge. Av en eller annen grunn har jeg lest så mange av innleggene dine. Det kommer sikkert noen nye til innimellom her, men jeg tenker at du ikke trenger å gjenta så mye. Du kan begynne å stille deg spørsmålet: Hvorfor gjør jeg det? Jeg lurer på om det kan ha noe med å gjøre at du er vant til å snakke for døve ører hjemmefra også tror du må gjenta her også så det til slutt blir hørt. En annen ting du må gripe fatt i for egen del er din måte å føle på. Når noen sier deg imot, er det de fleste som har gode hensikter. Selvsagt kan det føles leit og trist når noe som kommer er ugreit og urimelig + respektløst. Men i de fleste tilfeller så bør du ikke tenke: Ulv, ulv. Nå vil de kaste meg på båten. De hater meg. Finner meg bare som en pest og en plage. I de fleste tilfeller, er det velment. Det å tåle at andre kan bli sinte på en, uten at en tror at en ikke er verdsatt, tror jeg er en bøyg for deg. Kan det være du har opplevd så mye svik og manglende stabil omsorg/kjærlighet fra barndommen og samlivet med din voldelige eksmann at du har lært at de har trukket sin tilsynelatende omsorg/kjærlighet tilbake når du ikke har handlet som de vil? Altså at siden du ikke har lært hva betingelselsløs omsorg er, så tenker du automatisk (nok ubevisst) at det er slik i verden for øvrig også? At det man mottar ikke er sikkert, fordi det enten a) ikke stadig bekreftes, du aldri har erfart betingelselsløs omsorg i en nær relasjon? Du bør kanskje prate med behandleren din om følelser som kan svinge hos deg? (vet ikke om du alt har gjort det). For du kan ha en følelse i det ene sekund/noen timer om at dette er det helt rette, men så seinere blir du i tvil og tenker i de andre baner. Jeg tror du er en person som er veldig lett å såre. Mest fordi du er veldig sårbar på det, men kanskje også fordi du kan være litt "småparanoid" ved å tenke det verste eller tillegge utsagn mye større vekt enn de har. Jeg synes du er veldig god på å reflektere overfor en mengde ting, nyansert og helhetlig. Når det gjelder det følelsesmessige synes det mer som enten/eller og svart/hvitt. Det tror jeg kanskje ikke du er så klar over selv? Sett sånn uteniftra ut fra det du skriver, er det lett å se. Du føler stolthet over å ha tatt grep, reist langt, ytt mye, kjempet osv. (det hvite). Det svarte: du føler deg mislykket og kan ikke skjønne hvordan noen holder ut med deg. Eks 2: Hvitt: du føler stor takk og oppriktig glede over alt NHD har ytt deg av mange svar og andre her som har svart, backet opp om deg og gitt innspill til ettertanke. Svart: du følte i stad at det ikke er bra å være her Hvitt: Jeg kjenner jeg vil skrive her mye Svart: Jeg kjenner jeg vil slutte å skrive Hvitt: Jeg verdsetter de her inne så høyt Svart: Jeg er begynt å bli lei dem Dette er et problem - slik den kloke mannen sa - som du kan gjøre noe med. Du bør jobbe med å føle mer nyansert (på samme måte som du kan reflektere nyansert om andres situasjon etc.) Hvordan går det forresten med grubletiden & grublerådet du fikk her inne? Du begynte jo så bra, følte det var skikkelig nyttig i starten, husker jeg. Er det det fortsatt eller synes du det er vanskelig å gjennomføre? Det er nok et ordentlig følelsesmenneske du er sånn innerst inne, selv om du nok legger veldig mye bånd på deg utad. Svelger kameler og skuffelser og viser de ei, mens de egentlig ganger på deg, sårer og skaper mye grubleri. Du er på vei til å kjenne deg selv bedre. Her er det mye mer av gåter og mysterier (En spennende reise! Blir som å løse kryssord. Håper du liker det! ) Ups, dette ble visst også en analyse fra min side :=0 Om du vil svare, er litt nysgjerrig. Du nevnte fått diagnose - er denne nå èn: unnvikende PF som du sa en gang? Fikk du tatt PTSD utredningen? (Husker du fikk BP, dissosiasjon og et eller annet til jeg ikke husker sist hos den ikke utredn.kompetente psykepleieren.) Og sist et STORT råd: ta time outs der du driver med noe håndfast og hyggelig. Kan være å sy, lese en roman, plante blomster, drømme seg vekk osv, osv. Noe som _ikke_ har med psykiatri å gjøre. Det er bra å jobbe iherdig og å ville forstå, men jammen meg er det kjempeviktig (vel så viktig!) å få hele seg over i noe annet også. Både for å hente energi og få avkobling. Så har du mer å ta av til viktig arbeid videre. Men også trengs det for å komme vekk fra seg selv litt, så blir det enklere å se seg uten- og innenfra etter noe tid igjen. Ta en og en økt av gangen. Hilsen m/klem fra (den ordrike) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2529409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inif Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Kanskje er det lurere å ta slike diskusjoner om du skal trappe ned på DOL med deg selv, i stedet for på nettet? Eller kanskje på meldinger? Her er det jo mest ment som et sted for å få svar på ting omkring psykdom. Å "annonsere" hvor mye eller lite en skal bruke DOL er kanskje ikke så lurt for en selv heller, siden det lett da kan komme reaksjoner i etterkant? Jeg synes du skal fortsette å bruke forumet når du har bruk for det og lyst til det, og kanskje fokusere enda mer på å hjelpe og svare andre også. Det hjelper ofte en selv mer enn en tror:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2529413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest owje Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hvor viktig er det for deg at vi her inne er blide på deg? Hva om vi er sinte? Kan dette velte livet ditt? En annen ting: Ingen er enten eller. Jeg kan reagere på noe du skriver og kommentere dette. Det betyr IKKE at jeg er sint på deg som menneske, jeg reagere kun på den lille biten du uttaler deg om. Ser du forskjellen? Lær deg å skille mellom sak og person. Du kan være uenig med noen så "busta fyker!" Men du misliker ikke HELE personen for det. Dere er bare uenig om en ting, og du finner sannsynligvis aldri noen du blir helt enig med om alt. Men vi er venner for det, klem fra en trett owje som ser to senger og vet ikke i hvilken hun skal legge seg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2529432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 ''hva gjør jeg galt? Hva kan jeg gjøre annerledes? '' Nå er ikke jeg noen fagperson, men jeg skal likevel (gjen) si min oppriktige mening: Du gir etter for en trang til å skulle ha svar fra en fagperson (NHD) når du ikke holder ut grublingen din. (Jeg svarer vel egentlig mest ut fra ditt siste innlegg i dag, men også i går lurte du på hva du kan gjøre annerledes.) I går kunngjorde du din avskjed, så var det noe mer du ikke holdt ut å ikke ha fasitsvaret på, og i dag skjer det samme - du vil ha et fasitsvar, og NHD er tilsynelatende den eneste som kan stille det akutte behovet du har for å bli sett og akseptert. Hva kan du gjøre annerledes? Jo, du kan holde ut de kjipe følelsene, kjenne på dem og vite at de ikke er farlige selv om de er ubehagelige. Og så skal du ta det opp med din behandler neste time du har - hver gang, og huske på at NHD ikke er din behandler - men dette veit du jo sjøl godt. Jeg tror du går inn for å gjøre jobben "for godt", fordi du er vant til å være flink pike. Men dette gjør at du grubler for mye, og at du ikke holder ut å vente til neste behandlingstime for å få svar på det du lurer på. Igjen ar jeg sikkert vært ganske direkte med deg, og jeg poengterer (også igjen) at jeg ønsker å være konstruktiv og ikke spydig når jeg svarer deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2529580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trampenen Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Du er utålmodig ja. Og du sliter med som så mange andre av oss med å stå i de vanskelige følelsene. Jeg har forståelse for det, for det kan gjøre veldig vondt. Men det er noe vi må jobbe med, for det finnes ingen rask løsning på slike vanskelige ting. En ting jeg synes er veldig vanskelig med deg, er at du hele tiden kommer tilbake til og hentyder til at folk vil såre deg med vilje. Det er veldig få som vil det, og jeg merker meg også at mange pakker svarene sine inn i et tykt lag med bomull, for at du ikke skal beskylde dem for det... veldig ofte gjør du dette på en indirekte måte, ved å angripe deg selv p.g.a svaret eller svarene du fikk. Dette er veldig vanskelig for de fleste å takle, for ingen vil såre. Jeg har vært her en stund, og jeg tror ikke jeg har sett noen svare deg for å såre deg. Men jeg ser en del frustrasjon over at du ikke tar til deg det mange prøver å fortelle deg, og som du oppfatter som kritikk. Der finnes ikke et menneske her inne som ikke liker deg som person, det er fordi ingen her kjenner deg. De reagerer kun på det du skriver, husk det. De reagerer på innlegget, ikke deg som person) Du spurte, derfor svarte jeg Og du jente 31... jeg sier ikke dette fordi jeg ikke liker deg, jeg sier ikke dette for å såre deg. Jeg sier dette fordi jeg ønsker å gi deg en tilbakemelding på det jeg opplever. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2529590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg tenker at du går litt fort frem. Og at du fort blir forvirra og får mange vanskelige og motstridende tanker og følelser over svar du får, også vil du gjerne være topp motivert og gjøre det riktige til en hver tid, også blir du usikker og vil vite hva nhd mener og få bekreftelse om du har skjønt han riktig, akkurat som om bare du gjør det han mener, så kommer det til å bli bra e.l. Jeg tenker at du har kanskje ikke fått en fast behandler ennå? Kanskje du stresser litt mye, uten at du henger med i svingene inne i deg selv, fordi du skifter fort i det du tenker og føler. Jeg er sikker på at Nhd liker deg og har tro på deg, og mange andre her på forumet (uten at jeg egentlig kan snakke for andre en meg selv). Men kanskje du skulle senke tempoet litt til du selv henger med. Det har jo skjedd mye i livet ditt i det siste året (?). Det er ikke så lett å få til endringer og ting tar tid, det gjør det for alle. Også er det selvfølgelig lett å sitte på utsiden å gi gode råd. Personlig bryr jeg meg ikke så mye om hvor motivert du er og hvor flink du er. Men jeg håper at du med tiden vil få det bedre. Skjønner at du har lyst til å få det bedre nå med en gang og at du er villig til å gjøre det meste. Men nå er det sommer og ferie tid. Håper du får slappet av, senket skuldrene og gjort hyggelige ting. PS. Hvis det jeg skriver ikke stemmer eller du ikke skjønte noe av det, så ikke bry deg om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2529599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Så noe du før hadde skrevet i en tråd om hvem som var behandling verdig. Der ga du et veldig innsiktsfullt svar og spm: Hva med de som prøver og prøver og så gjerne vil? De som bare ikke er helt "der" ennå. Der traff du spiker`n på hodet, som det sies. Det er så mye som er så ubevisst og automatisert, at en ikke ser det selv. Det er ganske så hyppig å lese i svarinnleggene "jeg forstår mer nå" & "du fikk meg til å tenke", "jeg skal ta dette til meg". Tror absolutt ikke du ljuger om dette! Utfordringa ligger vel nettopp her? Du er så utåmodig, vet du - så løper du fra dette ene til det neste. For det er jo så mye du lurer på Her kommer dette med tålmodighet inn igjen. Når en får a-haopplevelser og innsikt, så er det veldig lurt å skrive dette ned en plass og ta det fram igjen. Notere ned tankene du fikk, hva som var nytt, hva du plutselig så. For ellers er jo ting så innmari lett å glemme igjen, når en rusher videre og avgårde. Skjønner du? Da blir innsikten du fikk i hodet, bare der og følelsene kommer ikke med på laget og dette nye. Tror det er veldig mye der det ligger: få følelsene med En ting som visstnok skal være til nytte for mangle storgrublere (som du nok er ) , er å lage en boks (eks. av en skoeske e.l.), kutte et hull (a la et til sparebøsse, bare litt større/lengre). Så skrive ned et grubleri når du får det innover deg også putte lappen i boksen. Så parkerer du den oppi der, og du vet at du ikke vil glemme det til seinere. Alt står jo der på lappen (lappene). Når du skal i terapi, kan du plukke opp en eller flere av disse og ta med deg i timen også spørre. Håper du ikke er helt oppløst i tårer. Vet du kan ta ting veldig sårt inn over deg. Vondere ment enn de i mange tilfelle er tenkt som. Du får i hvert fall masse svar alltid, og det er det ikke alltid så mange som får. . Det går jo an at du lager en liste med tre trekk ved deg, som du synes det er for mye av og tre trekk ved deg det er for lite av. Også jobbe med det sånn langsiktig som et mål å nå. Det viktigste er nok å sette opp noen få punkter. Ellers blir det gjerne halvgjort og ugjort, stykkevis og delt. klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2529801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg tenker at du går litt fort frem. Og at du fort blir forvirra og får mange vanskelige og motstridende tanker og følelser over svar du får, også vil du gjerne være topp motivert og gjøre det riktige til en hver tid, også blir du usikker og vil vite hva nhd mener og få bekreftelse om du har skjønt han riktig, akkurat som om bare du gjør det han mener, så kommer det til å bli bra e.l. Jeg tenker at du har kanskje ikke fått en fast behandler ennå? Kanskje du stresser litt mye, uten at du henger med i svingene inne i deg selv, fordi du skifter fort i det du tenker og føler. Jeg er sikker på at Nhd liker deg og har tro på deg, og mange andre her på forumet (uten at jeg egentlig kan snakke for andre en meg selv). Men kanskje du skulle senke tempoet litt til du selv henger med. Det har jo skjedd mye i livet ditt i det siste året (?). Det er ikke så lett å få til endringer og ting tar tid, det gjør det for alle. Også er det selvfølgelig lett å sitte på utsiden å gi gode råd. Personlig bryr jeg meg ikke så mye om hvor motivert du er og hvor flink du er. Men jeg håper at du med tiden vil få det bedre. Skjønner at du har lyst til å få det bedre nå med en gang og at du er villig til å gjøre det meste. Men nå er det sommer og ferie tid. Håper du får slappet av, senket skuldrene og gjort hyggelige ting. PS. Hvis det jeg skriver ikke stemmer eller du ikke skjønte noe av det, så ikke bry deg om det. Dette synes jeg var en bra kommentar :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2529923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg tenker at du går litt fort frem. Og at du fort blir forvirra og får mange vanskelige og motstridende tanker og følelser over svar du får, også vil du gjerne være topp motivert og gjøre det riktige til en hver tid, også blir du usikker og vil vite hva nhd mener og få bekreftelse om du har skjønt han riktig, akkurat som om bare du gjør det han mener, så kommer det til å bli bra e.l. Jeg tenker at du har kanskje ikke fått en fast behandler ennå? Kanskje du stresser litt mye, uten at du henger med i svingene inne i deg selv, fordi du skifter fort i det du tenker og føler. Jeg er sikker på at Nhd liker deg og har tro på deg, og mange andre her på forumet (uten at jeg egentlig kan snakke for andre en meg selv). Men kanskje du skulle senke tempoet litt til du selv henger med. Det har jo skjedd mye i livet ditt i det siste året (?). Det er ikke så lett å få til endringer og ting tar tid, det gjør det for alle. Også er det selvfølgelig lett å sitte på utsiden å gi gode råd. Personlig bryr jeg meg ikke så mye om hvor motivert du er og hvor flink du er. Men jeg håper at du med tiden vil få det bedre. Skjønner at du har lyst til å få det bedre nå med en gang og at du er villig til å gjøre det meste. Men nå er det sommer og ferie tid. Håper du får slappet av, senket skuldrene og gjort hyggelige ting. PS. Hvis det jeg skriver ikke stemmer eller du ikke skjønte noe av det, så ikke bry deg om det. Jeg hadde ikke tenkt å svare hver enkelt, men vil gjerne gi deg en kommentar, for at du skrev dette innlegget. Det "satt" så utrolig bra. Jeg har i hele dag reflektert automatisk over mye, det har florert mange tanker og lys i hodet. De fleste av disse tankene og lysene går tilbake til akkurat dette innlegget, altså ditt. Som om en stor brikke har falt på plass. Og noe annet; mine skuldre har vært senket betydelig i dag. Jeg har hatt det veldig rolig og godt inne i meg i dag, tross disse refleksjonene. Jeg har vært mye mer "tilstede" i RL idag. Kan ikke beskrive det annerledes. Men håper dette er noe som vedvarer. ps Mye av min urolighet kan være fordi jeg er urolig over å ikke ha en fast behandler ennå. Og så vet jeg ikke om den jeg kommer til nå, er kompetentn nok til å hjelpe meg. Er så redd for å bli avvist, og ikke få den hjelpen jeg trenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2530242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest owje Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg hadde ikke tenkt å svare hver enkelt, men vil gjerne gi deg en kommentar, for at du skrev dette innlegget. Det "satt" så utrolig bra. Jeg har i hele dag reflektert automatisk over mye, det har florert mange tanker og lys i hodet. De fleste av disse tankene og lysene går tilbake til akkurat dette innlegget, altså ditt. Som om en stor brikke har falt på plass. Og noe annet; mine skuldre har vært senket betydelig i dag. Jeg har hatt det veldig rolig og godt inne i meg i dag, tross disse refleksjonene. Jeg har vært mye mer "tilstede" i RL idag. Kan ikke beskrive det annerledes. Men håper dette er noe som vedvarer. ps Mye av min urolighet kan være fordi jeg er urolig over å ikke ha en fast behandler ennå. Og så vet jeg ikke om den jeg kommer til nå, er kompetentn nok til å hjelpe meg. Er så redd for å bli avvist, og ikke få den hjelpen jeg trenger. Hvorfor skulle du ikke få en kompetent behandler? Hvorfor skulle de avvise deg? Tror du ser spøkelser ved høylys dag. Ikke lag problemene før de kommer. Jeg er sikker på at noen vurderer din situasjon og forsøker å finne den beste løsningen for deg. Skulle du nå likevel bli misfornøyd, så får du sende en klage. Se muligheter nå, ikke begrensninger :-). Dessuten kommer det helt sikkert en tid hvor du også får det bra, bare vent!! PS: Dette var godt ment :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2530255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Hvorfor skulle du ikke få en kompetent behandler? Hvorfor skulle de avvise deg? Tror du ser spøkelser ved høylys dag. Ikke lag problemene før de kommer. Jeg er sikker på at noen vurderer din situasjon og forsøker å finne den beste løsningen for deg. Skulle du nå likevel bli misfornøyd, så får du sende en klage. Se muligheter nå, ikke begrensninger :-). Dessuten kommer det helt sikkert en tid hvor du også får det bra, bare vent!! PS: Dette var godt ment :-) Hei :-) Grunnen til at jeg har vært så skeptisk og bekymret ift dette, er at jeg ble avvist to ganger på det samme stedet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2530495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 ''hva gjør jeg galt? Hva kan jeg gjøre annerledes? '' Nå er ikke jeg noen fagperson, men jeg skal likevel (gjen) si min oppriktige mening: Du gir etter for en trang til å skulle ha svar fra en fagperson (NHD) når du ikke holder ut grublingen din. (Jeg svarer vel egentlig mest ut fra ditt siste innlegg i dag, men også i går lurte du på hva du kan gjøre annerledes.) I går kunngjorde du din avskjed, så var det noe mer du ikke holdt ut å ikke ha fasitsvaret på, og i dag skjer det samme - du vil ha et fasitsvar, og NHD er tilsynelatende den eneste som kan stille det akutte behovet du har for å bli sett og akseptert. Hva kan du gjøre annerledes? Jo, du kan holde ut de kjipe følelsene, kjenne på dem og vite at de ikke er farlige selv om de er ubehagelige. Og så skal du ta det opp med din behandler neste time du har - hver gang, og huske på at NHD ikke er din behandler - men dette veit du jo sjøl godt. Jeg tror du går inn for å gjøre jobben "for godt", fordi du er vant til å være flink pike. Men dette gjør at du grubler for mye, og at du ikke holder ut å vente til neste behandlingstime for å få svar på det du lurer på. Igjen ar jeg sikkert vært ganske direkte med deg, og jeg poengterer (også igjen) at jeg ønsker å være konstruktiv og ikke spydig når jeg svarer deg. Vil bare si takk til deg mariaflyfly, for at du har vært så ærlig og direkte med meg :-) Jeg forstår dette bedre nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310224-hva-gj%C3%B8r-jeg-galt-da/#findComment-2530505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.