Gå til innhold

NHD&andre: om aurorix

Gjest lurer på mye om aurorix

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål om aurorix jeg hadde blitt glad for svar på:) 1)Er aurorix på blåresept? 2)Bruker nå cipralex mot GAD/depresjon med god effekt,(7.5 mg)men får de ikke lenger av legen min grunnet bivirkinger. Levra mi liker ikke Cipralex. Er det sannsnylig at jeg vil ha like gode/tilnærmet likegod effekt av aurorix? Har og et snev av ocd,men det får jeg god metakognitiv og kognitiv terapi mot 3)Har du erfaring med behandling med aurorix nhd?mothvilke lidelser og hvilke resultater? 4)Er det noen andre som har prøvd aurorix?mot hva og hvordan syns dere den virker? 5)Hvordan ville du ha skiftet fra 7.5mg cipralex til aurorix? Står i pakningsvedlegget til aurorix at man må vente 14 dager fra siste tablett cipralex er tatt til man begynner m aurorix. Om man da tar med nedtrappinga av cipralex vil d jo gå lang tid. Er redd jeg skal frike ut av angst og depresjon i mellomtida. 6)Hvor stor dose må man ta av aurorix for å få virkning? Mener å ha lest at dosen må være høyere enn d som står i felleskatalogen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310363-nhdandre-om-aurorix/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1)Er aurorix på blåresept?

S: Ja

2)Bruker nå cipralex mot GAD/depresjon med god effekt,(7.5 mg)men får de ikke lenger av legen min grunnet bivirkinger. Levra mi liker ikke Cipralex. Er det sannsnylig at jeg vil ha like gode/tilnærmet likegod effekt av aurorix?

S: Dte er sannsynlig

3)Har du erfaring med behandling med aurorix nhd?mothvilke lidelser og hvilke resultater?

S: Jeg har svært mye erfaring med Aurorix mot depresjon, panikklidelse og sosial fobi.

5)Hvordan ville du ha skiftet fra 7.5mg cipralex til aurorix? Står i pakningsvedlegget til aurorix at man må vente 14 dager fra siste tablett cipralex er tatt til man begynner m aurorix. Om man da tar med nedtrappinga av cipralex vil d jo gå lang tid. Er redd jeg skal frike ut av angst og depresjon i mellomtida.

S: Jeg ville bråseponert Cipralex og begynt med Aurorix 300 mg morgen etter 3 dager. Ettter ca en uke ville jeg lagt til 150 mg om ettermiddagen. En måned deretter ville jeg vurdert dosen ut fra effekt. Noen ganger må dosen være 600-900 mg.

6)Hvor stor dose må man ta av aurorix for å få virkning? Mener å ha lest at dosen må være høyere enn d som står i felleskatalogen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310363-nhdandre-om-aurorix/#findComment-2530711
Del på andre sider

1)Er aurorix på blåresept?

S: Ja

2)Bruker nå cipralex mot GAD/depresjon med god effekt,(7.5 mg)men får de ikke lenger av legen min grunnet bivirkinger. Levra mi liker ikke Cipralex. Er det sannsnylig at jeg vil ha like gode/tilnærmet likegod effekt av aurorix?

S: Dte er sannsynlig

3)Har du erfaring med behandling med aurorix nhd?mothvilke lidelser og hvilke resultater?

S: Jeg har svært mye erfaring med Aurorix mot depresjon, panikklidelse og sosial fobi.

5)Hvordan ville du ha skiftet fra 7.5mg cipralex til aurorix? Står i pakningsvedlegget til aurorix at man må vente 14 dager fra siste tablett cipralex er tatt til man begynner m aurorix. Om man da tar med nedtrappinga av cipralex vil d jo gå lang tid. Er redd jeg skal frike ut av angst og depresjon i mellomtida.

S: Jeg ville bråseponert Cipralex og begynt med Aurorix 300 mg morgen etter 3 dager. Ettter ca en uke ville jeg lagt til 150 mg om ettermiddagen. En måned deretter ville jeg vurdert dosen ut fra effekt. Noen ganger må dosen være 600-900 mg.

6)Hvor stor dose må man ta av aurorix for å få virkning? Mener å ha lest at dosen må være høyere enn d som står i felleskatalogen.

Tusen takk for svar, har et par oppfølgingsspørsmål

"" Jeg ville bråseponert Cipralex og begynt med Aurorix 300 mg morgen etter 3 dager. Ettter ca en uke ville jeg lagt til 150 mg om ettermiddagen. En måned deretter ville jeg vurdert dosen ut fra effekt. Noen ganger må dosen være 600-900 mg.""

Er du sikker på at jeg kan ta den så tidlig som 3 dager etter jeg har bråseponert

cipralex? Det står at det må være minst 14 dager for å unngå serotergt syndrom i

felleskatalogen + de andre stedene jeg har lest

"When switching from an SSRI to moclobemide, withdraw the SSRI and wait for at least 2 weeks (at least 5 weeks if the SSRI was fluoxetine) before starting moclbemide"

Er dine erfaringer med bruk av aurorix gode? Brukt de mot GAD?Ca hvor

lang tid før de virker

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310363-nhdandre-om-aurorix/#findComment-2530716
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tusen takk for svar, har et par oppfølgingsspørsmål

"" Jeg ville bråseponert Cipralex og begynt med Aurorix 300 mg morgen etter 3 dager. Ettter ca en uke ville jeg lagt til 150 mg om ettermiddagen. En måned deretter ville jeg vurdert dosen ut fra effekt. Noen ganger må dosen være 600-900 mg.""

Er du sikker på at jeg kan ta den så tidlig som 3 dager etter jeg har bråseponert

cipralex? Det står at det må være minst 14 dager for å unngå serotergt syndrom i

felleskatalogen + de andre stedene jeg har lest

"When switching from an SSRI to moclobemide, withdraw the SSRI and wait for at least 2 weeks (at least 5 weeks if the SSRI was fluoxetine) before starting moclbemide"

Er dine erfaringer med bruk av aurorix gode? Brukt de mot GAD?Ca hvor

lang tid før de virker

Ja, jeg er sikker på at denne måten å skifte på er trygg. Jeg har gjort det mange ganger. Det er selvsagt ditt valg.

Min erfaring med Auroriix er meget bra. Jeg husker ikke at jeg har gitt den mot GAD.

Effekten kommer etter 2 uker som hos alle de andre AD.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310363-nhdandre-om-aurorix/#findComment-2530719
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...