Gå til innhold

Gjennombrudd i terapien..?

Anbefalte innlegg

Gjest terapi til folket..

Når man innser at det er ikke angst det som gjør så vondt...men ekte følelser som har vært skjøvet bort i mange, mange år....

Gråter også.....blir fort rørt, føler meg veldig forvirret, vinglete og sårbar i disse dager...skjør...

Et "snill" venninne sa til meg at det vonde jeg følte på nå, var de samme følelsene jeg hadde som barn....da alle de vonde tingene hendte...hun kunne like godt ha kastet meg på havet...jeg holdt på å drukne i tårer..

Det er ingen dyppløyende psykoterapi jeg går til, men samtaler etter en traumatisk hendelse tidligere i år...nå kommer hele livet i ramlende i fanget mitt..

Kjære alle dere med erfaring....blir det bedre eller skal jeg leve livet i snørr og tårer..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310394-gjennombrudd-i-terapien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valnøtt

Det blir bedre. Jeg fikk også følelsen av å ha fått en boomerang i bakhodet etter at jeg skilte meg og all dritten kom opp i sinnet for å bli anerkjent som det det faktisk hadde vært.

Men etter å ha gjennomlevd følelsene ble jeg bedre - etter en tid var det som om hodet valgte å godta at dette nå var fortid, og da fikk jeg fred. Etter dette har jeg ikke hatt angstanfall og stort sett aldri mer migrene heller.

Gjest terapi til folket..

Det blir bedre. Jeg fikk også følelsen av å ha fått en boomerang i bakhodet etter at jeg skilte meg og all dritten kom opp i sinnet for å bli anerkjent som det det faktisk hadde vært.

Men etter å ha gjennomlevd følelsene ble jeg bedre - etter en tid var det som om hodet valgte å godta at dette nå var fortid, og da fikk jeg fred. Etter dette har jeg ikke hatt angstanfall og stort sett aldri mer migrene heller.

Tusen takk for svar...

Boomerang var et godt bilde...så mye som skjer nå, også i livet forørvig. Gamle mønster blir endret på, føler det som om jeg egentlig har levd på en løgn...

Det blir bedre....skal til terapi igjen på onsdag og fortelle hva som skjedde etter siste time...går hver 14 dag, men vil be om oftere. Jeg har blitt tilbudt det også...

nå skal jeg trene....føler det er viktig å holde litt på gode rutiner.

god helg :)

Gjest Valnøtt

Tusen takk for svar...

Boomerang var et godt bilde...så mye som skjer nå, også i livet forørvig. Gamle mønster blir endret på, føler det som om jeg egentlig har levd på en løgn...

Det blir bedre....skal til terapi igjen på onsdag og fortelle hva som skjedde etter siste time...går hver 14 dag, men vil be om oftere. Jeg har blitt tilbudt det også...

nå skal jeg trene....føler det er viktig å holde litt på gode rutiner.

god helg :)

Trene er GULL verdt! Jeg tror ikke det finnes noen medisin i verden som er noe i nærheten av trening. Og hang in there - det blir bra igjen. Psyken din trenger å tømme ut det her - så jobber du deg gjennom det - deretter er det borte.

Kan hende du trenger litt oftere timer akkurat nå mens du driver og våkner.

Og du - husk at det eneste man kan gjøre med fortiden er å lære av den - det er fremtiden som gjelder. Uansett hva livet ditt har vært hittil så er det herfra det teller :-)

God helg til deg også :-)

Så flink du er som har klart å åpne deg. Slikt krever enormt mot. Jeg har hatt mine sørgedager jeg har grått uhemmet i flere døgn. Kunne ikke lukke øynene, uten at bilder flimrer foran øynene mine og jeg begynte å skrike igjen. Men det går nok over skal du se.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...