Gå til innhold

Standarddose for schizofreni

Anbefalte innlegg

Du skriver i en tråd lenger nede at standarddosen for schizofreni er på 10 mg Abilify.

Jeg har lenge selv stusset over at jeg går på 20 mg Abilify. Dette i tillegg til 2,5 mg Zyprexa. Utifra et du skriver tenker jeg at det jeg tar er alt for mye. Det skremmer meg.

Jeg føler meg veldig overmedisinert, og er svært bekymret for de kognitive bivirkningene. Jeg kjenner en egen kjemisk smak i "hodet" og en slags "hode-kvalme" hver morgen (jeg vet dette kanskje er rare beskrivelser). Dette har vart i to år.

Er det slik at en utvikler en slags toleranse for denne type AP slik at en etter lengre tids bruk må ha mer for å få ønsket effekt?

Jeg har mine ups and downs nå såvel som da jeg gikk på 10 mg.

Jeg føler meg hverken bedre eller dårligere.

Jeg tror kort og godt at denne medisinen ikke har noe å si hverken fra eller til.

Hvor store doser skal en opp i, og hvor lenge skal en stå på disse før en kan konkludere med at medikamentet ikke virker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310418-standarddose-for-schizofreni/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...