Gjest tullehøna Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 Har gått jevnlig til samtaler med fastlegen min i et år nå. Da han skiftet arbeidsplass for å spesialisere seg fulgte jeg med på lasset. Nå er jeg plutselig blitt forelsket i han. Han gjør så vanvittig mye for meg. Langt utover hva en kan forvente av en lege. Alt fra å gi meg skyss, til å hjelpe meg å lete etter lommeboken min, ta seg av samtaler med NAV, hjelper meg å få forskudd i banken... Nå er jeg plutselig blitt dypt forelsket, og jeg er reddd for å rote meg inn i mer kluss. Av en eller annen grunn har jeg alltid greid å vippe mannfolk av pinnen pleiere, politi... Lite kjekt, spesielt når det er forbudte forhold der mannen også er gift. Legen min er en gift småbarnsfar. Prøver å ha det i hodet mitt. Men tenk om han er forelsket i meg også??? Blir litt paranoid når han bryr seg så mye om meg. Er jeg på farlig grunn nå? 0 Siter
Colette Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 Ja, du er på farlig grunn. Det er lett å føle at man er forelsket i personer som gir det man savner i en behandlingssituasjon. Jeg ble i sin tid gift med min behandler (en psykolog), og det var aldri vellykket...for å si det sånn. Det er så mange følelser involvert i "behandler-pasient"-relasjonen. Og her gjelder det å holde hodet klart. Det er ikke uten grunn at slike forhold nærmest er bannlyst. Det er ikke sikkert at du er forelsket i han. Det er mye mulig at du forveksler disse følelsene med andre typer følelser. Det kalles "overføring og motoverføring". 0 Siter
Digital Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Ut fra det du skriver burde du forutsett dette og funnet deg en kvinnlig lege/evt annen lege. Nå sitter du i klisteret og du har gått altfor langt alllerede.. 0 Siter
AnnaSara Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Dette er nok ikke bra! Men....hvorfor er han sååå til de grader ivrig etter å hjelpe deg?? Dette er egentlig hans ansvar, og det er han som har gått altfor langt. Han har antakelig skjønt for lengst at du er betatt av han....likevel fortsetter han å tilby tjenester som er langt utenfor hans ansvar / område. Hvis du skal få en adekvat hjelp framover må du rett og slett bytte behandler. Nå er det ingen vei tilbake. 0 Siter
tjohei Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Hva er det ved deg som gjør at de blir lett forelsket i deg? Kler du deg utfordrende eller flørter du mye? Er det fordi du er veldig pen og tynn? Eller har du store pupper? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.