Gå til innhold

Pokker. Forelsket i behandler

Anbefalte innlegg

Gjest tullehøna

Har gått jevnlig til samtaler med fastlegen min i et år nå. Da han skiftet arbeidsplass for å spesialisere seg fulgte jeg med på lasset. Nå er jeg plutselig blitt forelsket i han.

Han gjør så vanvittig mye for meg. Langt utover hva en kan forvente av en lege. Alt fra å gi meg skyss, til å hjelpe meg å lete etter lommeboken min, ta seg av samtaler med NAV, hjelper meg å få forskudd i banken...

Nå er jeg plutselig blitt dypt forelsket, og jeg er reddd for å rote meg inn i mer kluss. Av en eller annen grunn har jeg alltid greid å vippe mannfolk av pinnen pleiere, politi... Lite kjekt, spesielt når det er forbudte forhold der mannen også er gift. Legen min er en gift småbarnsfar. Prøver å ha det i hodet mitt. Men tenk om han er forelsket i meg også???

Blir litt paranoid når han bryr seg så mye om meg.

Er jeg på farlig grunn nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310461-pokker-forelsket-i-behandler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du er på farlig grunn. Det er lett å føle at man er forelsket i personer som gir det man savner i en behandlingssituasjon. Jeg ble i sin tid gift med min behandler (en psykolog), og det var aldri vellykket...for å si det sånn. Det er så mange følelser involvert i "behandler-pasient"-relasjonen. Og her gjelder det å holde hodet klart. Det er ikke uten grunn at slike forhold nærmest er bannlyst.

Det er ikke sikkert at du er forelsket i han. Det er mye mulig at du forveksler disse følelsene med andre typer følelser. Det kalles "overføring og motoverføring".

Dette er nok ikke bra!

Men....hvorfor er han sååå til de grader ivrig etter å hjelpe deg??

Dette er egentlig hans ansvar, og det er han som har gått altfor langt.

Han har antakelig skjønt for lengst at du er betatt av han....likevel fortsetter han å tilby tjenester som er langt utenfor hans ansvar / område.

Hvis du skal få en adekvat hjelp framover må du rett og slett bytte behandler. Nå er det ingen vei tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...