Gå til innhold

Erfaring med psyk. sykepleier?

Anbefalte innlegg

Gjest Ellipse

Hva kan en psykiatriskykepleier hjelpe med? Er det bare for de veldig syke, eller nyttig også for de som er noenlunde oppegående(men for dårlig til å jobbe)? Jeg har nemlig blit tilbudt kontakt med en slik... Noen her som kan fortelle litt hvordan det fungerer, og positive/negative erfaringer, så settes det stor pris på:)

Ha en god kveld/natt,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310463-erfaring-med-psyk-sykepleier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ellipse

Jeg har god erfaring med psyk.sykepleier. H*n ga med like god hjelp som jeg hadde fått hos psykolog tidligere.

Høres jo positivt ut. Var det samtaler dere hadde da? Kom du til h*n, eller h*n til deg? Hvor ofte møttes dere?

Unnskyld alle spørsmålene mine, men takk hvis du orker å svare.

Gjest Ellipse

har hatt blandede erafringer.stemmer kjemien kan det være en god samtale-partner,men når de leker hobby-psykolog synes jeg det blir mye mas.

Ja, kjemien må stemme, det er klart. Det gjelder jo forhold til alle sorters behandlere/hjelpere. Takk for synspunkt!

Annonse

Gjest surikatt

Høres jo positivt ut. Var det samtaler dere hadde da? Kom du til h*n, eller h*n til deg? Hvor ofte møttes dere?

Unnskyld alle spørsmålene mine, men takk hvis du orker å svare.

Jeg gikk til samtale time på sykhuset.

Jeg hadde slike samtaler en gang i uka i ca 4 mnd. Selvfølgelig må jo kjemien stemme,men det er jo slik uansett om det er en psyk.sykepleier eller noen annen. Jeg tok opp alt mulig med h*m og følte virkelig h*n hjalp meg vidre.

Gjest Jente31

''Hva kan en psykiatriskykepleier hjelpe med?''

Strukturering i hverdagen. Hjelpe deg med å komme gradvis tilbake i jobb igjen. Følge deg opp og støtte deg på veien tilbake i jobb. Gi deg gode råd. Gi deg støttesamtaler. Hjelpe deg med å navigere i "systemet" (frks nav trygd og arbeid, være koordinator ift IP osv). La deg ventilere, få ut både agresjon, tårer og glede.

Tja, noen eks bare dette, fra min egen erfaring.

''Er det bare for de veldig syke, eller nyttig også for de som er noenlunde oppegående(men for dårlig til å jobbe)?''

Det er for alle som sliter psykisk. Det er et lavterskeltilbud, ifølge min psykepl. En trenger ikke henvisning fra lege, en kan søke selv. Ventetiden er heller ikke så lang som hos en spesialist.

Jeg har bare god erfaring med en slik.

Hva med å gi det en sjanse, så får du se om dette er noe for deg? ;)

Beste hilsen,

• 2 uker senere...
Gjest Ellipse

''Hva kan en psykiatriskykepleier hjelpe med?''

Strukturering i hverdagen. Hjelpe deg med å komme gradvis tilbake i jobb igjen. Følge deg opp og støtte deg på veien tilbake i jobb. Gi deg gode råd. Gi deg støttesamtaler. Hjelpe deg med å navigere i "systemet" (frks nav trygd og arbeid, være koordinator ift IP osv). La deg ventilere, få ut både agresjon, tårer og glede.

Tja, noen eks bare dette, fra min egen erfaring.

''Er det bare for de veldig syke, eller nyttig også for de som er noenlunde oppegående(men for dårlig til å jobbe)?''

Det er for alle som sliter psykisk. Det er et lavterskeltilbud, ifølge min psykepl. En trenger ikke henvisning fra lege, en kan søke selv. Ventetiden er heller ikke så lang som hos en spesialist.

Jeg har bare god erfaring med en slik.

Hva med å gi det en sjanse, så får du se om dette er noe for deg? ;)

Beste hilsen,

Tusen, tusen takk for et veldig informativt svar Jente31!!!

''Strukturering i hverdagen. Hjelpe deg med å komme gradvis tilbake i jobb igjen. Følge deg opp og støtte deg på veien tilbake i jobb. Gi deg gode råd. Gi deg støttesamtaler. Hjelpe deg med å navigere i "systemet" (frks nav trygd og arbeid, være koordinator ift IP osv). La deg ventilere, få ut både agresjon, tårer og glede''

Alt dette er ting jeg trenger, så det høres kjempebra ut. Legen har allerede sendt en henvisning til psyk.sykepleier, så jeg håper å høre fra den snart(de har vel ferie som alle andre for tida): Åhh, som jeg gleder meg til ferien er slutt, må bare holde ut, men det er ikke så lett:´( Bare lyst til å ligge i senga (hvilket jeg gjorde til kl. 2 i dag...). Nei, må prøve å lette på rompa og komme meg ut litt. Er jo så fint vær og sol og allslags... Burde jo bare være glad da...Jajasann.

Har sett at du har slit mye med tankekjør i det siste, jeg vet hvordan det er, håper hodet ditt gir deg litt fred snart!

Takk igjen, nå gleder jeg meg til å treffe psykepleieren, takket være deg:))

Klem

Gjest Jente31

Tusen, tusen takk for et veldig informativt svar Jente31!!!

''Strukturering i hverdagen. Hjelpe deg med å komme gradvis tilbake i jobb igjen. Følge deg opp og støtte deg på veien tilbake i jobb. Gi deg gode råd. Gi deg støttesamtaler. Hjelpe deg med å navigere i "systemet" (frks nav trygd og arbeid, være koordinator ift IP osv). La deg ventilere, få ut både agresjon, tårer og glede''

Alt dette er ting jeg trenger, så det høres kjempebra ut. Legen har allerede sendt en henvisning til psyk.sykepleier, så jeg håper å høre fra den snart(de har vel ferie som alle andre for tida): Åhh, som jeg gleder meg til ferien er slutt, må bare holde ut, men det er ikke så lett:´( Bare lyst til å ligge i senga (hvilket jeg gjorde til kl. 2 i dag...). Nei, må prøve å lette på rompa og komme meg ut litt. Er jo så fint vær og sol og allslags... Burde jo bare være glad da...Jajasann.

Har sett at du har slit mye med tankekjør i det siste, jeg vet hvordan det er, håper hodet ditt gir deg litt fred snart!

Takk igjen, nå gleder jeg meg til å treffe psykepleieren, takket være deg:))

Klem

Tusen takk for en kjempehyggelig tilbakemelding ;o) Bare spørr om det er mer du lurer på, så skal jeg se hva jeg klarer å huske på.

Det trenger ikke være så lang ventetid, og jeg håper at du får en som du blir fornøyd med og får god kjemi med.

Klem igjen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...