Gå til innhold

Det verste jeg har sett!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

8

• *iselin* 08

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• Lillemus

2

Gjest togli

Det er en forskjell på mennesker og dyr.

Jeg vile så klart synes det hadde vært verre om noen hadde torturert min sønn, enn min hund.

MEN: Mennesker kan beskytte seg på en helt annen måte. Vi er vernet under menneskerrettighetene.Dyrene har så å si ingen rettigheter...Jævlig.

Noen dyr er heldigvis så heldige at de får bli avlivet. De godene har ikke menneskene.

Som den "klokeste" rase burde vi ta vare på dyra, de vi er så avhengige av. Ikke bare hund/ katt, men alt i naturen.

Men vi gjør motsatt. Vi er en egoistisk rase.

Det er vel derfor vi en gang kommer til å dø ut også...

Problemet er jo at menneskerettighetene ikke betyr noe for enkelte land :-((((

Ellers helt enig i at man burde hatt et mye sterkere dyrevern!!

Gjest hitmaker

Først dersom du har mulighet til å påvirke valget og du måtte velge, vet du hva du mener er verst.

Tenk deg at du var i en tvangssituasjon hvor du måtte velge at en hund eller et menneske ble flådd levende, hva ville du da valgt?

Spørs om jeg likte det mennesket da :P

Om det var min hund mot et menneske som har bare vært ond mot meg, påført meg mye smerte, så hadde jeg nok valgt mennesket. Ser du poenget?

Hvordan ville du forklart det til familien?

En hund har ikke de familie relasjoner som mennesker har.

Men jeg ser hva du mener.

Hadde noen gitt meg valget mellom å flå hunden min, eller en som hadde overgrepet seg fks på mine barn, hadde valget vært enkelt.

Det er selvfølgelig mange hensyn å ta når man skal vurdere en slik situasjon. Det spørs vel også litt hvor lang tid man får på å tenke seg om? Hadde jeg måttet bestemme meg fort, så hadde nok hjertet vunnet over hjernen...

Jeg gjorde et forsøk på å se på denne videoen, men det orker jeg bare rett og slett ikke..Jeg blir fly forbannet og veldig lei meg. Stakkars forsvarsløse dyr, og for noen beist vi mennesker kan være:-((

Gjest hitmaker

Går det an å svare generelt på slikt? Hvis jeg hadde valget mellom en å se en hund jeg elsket og et menneske jeg hatet (for å sette det på spissen) flådd levende, så hadde jeg i hvert fall ikke valgt hunden...

For å sette det enda mer på spissen: Om jeg hadde valget mellom en pedofil overgriper som hadde antastet seg på 40 barn og min egen katt, så hadde jeg valgt mennesket, garantert. Eller om noen hadde mishandlet katten min og jeg så på - da hadde jeg nok valgt å flådd mennesket.

Det er poenget mitt; en kan ikke alltid måle sånt.

Annonse

Gjest hitmaker

Det er selvfølgelig mange hensyn å ta når man skal vurdere en slik situasjon. Det spørs vel også litt hvor lang tid man får på å tenke seg om? Hadde jeg måttet bestemme meg fort, så hadde nok hjertet vunnet over hjernen...

Jeg gjorde et forsøk på å se på denne videoen, men det orker jeg bare rett og slett ikke..Jeg blir fly forbannet og veldig lei meg. Stakkars forsvarsløse dyr, og for noen beist vi mennesker kan være:-((

Av og til er det også slik at et dyr har mindre sjanse til å forsvare seg mot mennesker enn mennesker har mot mennesker. Det er nok derfor dette vekker så mye harme i oss. Er ikke så ulikt pedofili - det er snakk om noen som er større/sterkere og bruker det til å ødelegge enten barnet eller dyret.

Helt enig. Og hvorfor er det da verre at et menneske blir utsatt for slikt, enn et forsvarsløst dyr? Som NHD ytrer lenger ned her... Jeg synes det er verre jo mer forsvarsløse vesener som blir pint og plaget!

Muligens har dette noe med pårørende å gjøre? En hund har kanskje ikke så mange søsken, foreldre som ville bry seg?

Men er enig i at jeg hadde sett minst 3 personer jeg kjenner bli levende flådd før noen fikk røre katten min. Dette er kanskje litt egoistisk tenkt da...disse menneskene har jo en mor.. og en far..

Gjest hitmaker

La oss si at det var hunden din og datteren til søstera di....

Jo, men dersom det var hunden din mot feks en morder eller voldtektsmann da?

Altså valget mellom en kjær venn som alltid hadde vært hengiven og en som hadde myrdet/voldtatt hundrevis av småjenter.

Hvis ingen ville oppdaget at du tok valget, Nils Håvard mot din egen hund og en serievoldteksmann - hvem ville du valgt?

Gjest Näckrosa

..HUFF! Jeg orker ikke klikke på linken for å se filmen, jeg.. At Kinesere har et annet syn på både menneske- og dyreverd vet vi jo..

Uansett rase, nasjonalitet osv... Både barn, voksne, dyr og mennesker i alle aldre, raser og fasonger blir mishandlet på det groveste i verden.

Uansett hvem som gjør det, mot hvem/hva eller hvor dette foregår er det utilgivelig og fryktelig!

Muligens har dette noe med pårørende å gjøre? En hund har kanskje ikke så mange søsken, foreldre som ville bry seg?

Men er enig i at jeg hadde sett minst 3 personer jeg kjenner bli levende flådd før noen fikk røre katten min. Dette er kanskje litt egoistisk tenkt da...disse menneskene har jo en mor.. og en far..

He..he...jeg skjønner hva du mener. Jeg kjenner også noen mennesker jeg heller ville ha sett flådd levende, enn en av kattene mine. Og jeg bryr meg heller ikke så mye om familiene til disse menneskene, at jeg ville ha ofret et dyr jeg elsker...Egoistisk? Ja. Og ikke minst har jeg blitt litt mer kynisk med årene, etter å ha sett hvor mye dævelskap noen mennesker kan ha i seg....

Av og til er det også slik at et dyr har mindre sjanse til å forsvare seg mot mennesker enn mennesker har mot mennesker. Det er nok derfor dette vekker så mye harme i oss. Er ikke så ulikt pedofili - det er snakk om noen som er større/sterkere og bruker det til å ødelegge enten barnet eller dyret.

Ja, det er nok slik. I tillegg så oppfatter jeg dyr/barn som totalt uskyldige ofre. Noe selvfølgelig også voksne mennesker kan være....men ikke alltid.

For å sette det enda mer på spissen: Om jeg hadde valget mellom en pedofil overgriper som hadde antastet seg på 40 barn og min egen katt, så hadde jeg valgt mennesket, garantert. Eller om noen hadde mishandlet katten min og jeg så på - da hadde jeg nok valgt å flådd mennesket.

Det er poenget mitt; en kan ikke alltid måle sånt.

Jeg er enig med deg. Hadde noen prøvd å plage en av mine katter, så garanterer jeg ikke for utfallet. Og det skulle mindre til enn flåing...Jeg leser i avisene om folk som finner katten sin spikret opp på veggen. Jeg tror jeg hadde blitt morder i en slik situasjon.

Annonse

Gjest mora2

Enig! :0)

Gjest Valnøtt

Først dersom du har mulighet til å påvirke valget og du måtte velge, vet du hva du mener er verst.

Tenk deg at du var i en tvangssituasjon hvor du måtte velge at en hund eller et menneske ble flådd levende, hva ville du da valgt?

Med noen meeeeget få unntak i menneskeheten som glatt ville sørget for at bikkja fikk et langt liv, så tror jeg vel de fleste ville måttet la hunden vandre i et sånt valg.

Men det betyr jammen ikke at det er grei behandling av hunder likevel.

Jeg tenker at dette handler mer om kulturforskjeller fremfor ondskap.

I vår del er det ikke akseptabelt å spise kjæledyrene våre.I andre land er de ikke menneskets beste venn men sykdomsbærende og en pest og en plage for sine omgivelser og ikke noe en blir glad i eller får et forhold til.Det er også kulturelt akseptert og har foregått i evigheter.Er det egentlig en prinsipiell forskjell på en hund eller sau?

Jeg liker å tro at vi i vesten selv behandler husdyrene våre på en human måte.Selv de som skal slaktes.

Jeg har lest en litt søt nyhetshistorie om en mann som drepte en grizzly med en kniv.Han fortalte at det bare svartnet for han.Han tenkte ikke på sin egen sikkerhet det eneste han så var hunden sin som ble bitt og skadet og at han måtte gjøre noe for å stoppe det. Denne historien sier kanskje noe om hvor utrolig sterkt båndet mellom mennesket og dyr kan være til tider.

Og at det således er naturlig at det reageres så sterkt mot dette i kina feks.

*iselin* 08

La oss si at det var hunden din og datteren til søstera di....

Dersom jeg måtte ta valget mellom at min kjære, elskelige, trofaste hund eller en slektning (barn eller voksen) skulle bli flådd levende, så ville jeg valgt den som jeg elsket minst. Uten tvil. Og det vil si at jeg hadde spart hunden for denne lidelsen.

Det er svært mange som likestiller hunden sin med resten av familien. Når hunden er en del av familien så sparer man den for å bli mishandlet, det er jo en selvfølge!

Men om jeg måtte velge mellom hunden og søsknene mine, så kommer søsknene selvsagt i første rekke. Men dersom det var søskenbarnet mitt på 6 år, ville jeg latt hunden leve, og jenta blitt flådd. Rett og slett fordi jeg elsker hunden min tusen ganger mer enn hva jeg elsker henne. Men jeg håper selvsagt jeg slipper å ta et slikt valg;-) Men jeg står for det jeg har skrevet:-)

Men du da mister Dahl.. Eier du ikke kjærlighet for dyr? Du som ser så kjekk og snill ut, hadde trodd bedre om deg;)

Gjest mora2

Dersom jeg måtte ta valget mellom at min kjære, elskelige, trofaste hund eller en slektning (barn eller voksen) skulle bli flådd levende, så ville jeg valgt den som jeg elsket minst. Uten tvil. Og det vil si at jeg hadde spart hunden for denne lidelsen.

Det er svært mange som likestiller hunden sin med resten av familien. Når hunden er en del av familien så sparer man den for å bli mishandlet, det er jo en selvfølge!

Men om jeg måtte velge mellom hunden og søsknene mine, så kommer søsknene selvsagt i første rekke. Men dersom det var søskenbarnet mitt på 6 år, ville jeg latt hunden leve, og jenta blitt flådd. Rett og slett fordi jeg elsker hunden min tusen ganger mer enn hva jeg elsker henne. Men jeg håper selvsagt jeg slipper å ta et slikt valg;-) Men jeg står for det jeg har skrevet:-)

Men du da mister Dahl.. Eier du ikke kjærlighet for dyr? Du som ser så kjekk og snill ut, hadde trodd bedre om deg;)

''Men dersom det var søskenbarnet mitt på 6 år, ville jeg latt hunden leve, og jenta blitt flådd.''

Det må være noe av det verste jeg har hørt på dol....

Ikke akkurat drømme tanten du ;0)

Om min søster hadde sagt noe slikt, ville jeg nok aldri latt henne passe ungene hvertfall...

Gjest mora2

''Men dersom det var søskenbarnet mitt på 6 år, ville jeg latt hunden leve, og jenta blitt flådd.''

Det må være noe av det verste jeg har hørt på dol....

Ikke akkurat drømme tanten du ;0)

Om min søster hadde sagt noe slikt, ville jeg nok aldri latt henne passe ungene hvertfall...

Ser nå at det var søskenbarnet, men synes det var ille likevel...

Jeg er rett og slett målløs!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...