Gå til innhold

Angst pga ny jobb

Anbefalte innlegg

Jeg har vært plaget av sosial angst siden jeg var 14-15 år gammel. Er 30 nå. Jeg jobber med dette hver dag og har gått til psykolog for dette.

Nå har jeg startet i en ny jobb(3 uker siden) og opplever sterk angst for å ikke klare oppgavene mine. Stillingen innebærer mye ansvar og jeg merker dette sliter på meg. Jeg er så redd for å gjøre noe feil, eller ikke kunne tingene mine. Jeg sitter her nå på en søndag og har ondt i magen og er redd for morgendagen. Søndagene er alltid verst. For da vet jeg at jeg har en hel uke foran meg med gruing og angstfølelse.

Jeg sluttet i min forrige jobb etter bare en mnd pga dette. Livredd for å ikke kunne gjøre jobben min, så jeg sluttet før de "oppdaget" at jeg ikke var flink nok. Jeg vet at alt dette er inne i mitt hodet, for alle mine arbeidsplasser har vært veldig fornøyd meg meg og syntes jeg gjorde en god jobb.

Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg kan "roe" meg ned, slik at ikke kveldene og nettene mine ikke blir preget av angst og tårer...

Jeg har absolutt ikke lyst til å dø, men tenker ofte at det er en utvei hvis det blir for mye for meg. Men jeg vil virkelig overkomme dette problemet. Er bare så utrolig sliten..

Noen innspill til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310500-angst-pga-ny-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å prøve SSRI eller kognitiv terapi? Du får også kjøpt kognitive selvhjelpsbøker som At overvinde sosial angst og generthet (dansk) og Å overvinne lav selvbilde eller Overvinn din depresjon av Rolf Aarøe. Lykke til!

Takk! Skal se om jeg finner de bøkene og lese litt. Håper det kan gi meg det jeg trenger:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310500-angst-pga-ny-jobb/#findComment-2532103
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...