Gjest sofie m Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Hei! Jeg har fått diagnose;forbigående psykose.Hva vil dette si/innebære innenfor psykiatriens verden? Hvilken behandling kan man evt.satse på? Syns det er en litt skummel diagnose! Mvh sofie 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Vet en noe om årsaken? Var den rusutløst? Personer som har vært kortvarig psykotiske, bør bruke antipsykotika i minst et år. Er utviklingen god, kan dosene det siste halvåret være meget lave. De som ønsker en psykologisk bearbeidelse for å forstå hvorfor det ble som det ble, bør få det. De som ønsker å legge lokk på det og gå videre, bør få det. EN bør snakke med spesialisten om forebygging. Hva bør en gjøre og hva bør en avstå fra for å unngå nye episoder. 0 Siter
Gjest sofie m Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Vet en noe om årsaken? Var den rusutløst? Personer som har vært kortvarig psykotiske, bør bruke antipsykotika i minst et år. Er utviklingen god, kan dosene det siste halvåret være meget lave. De som ønsker en psykologisk bearbeidelse for å forstå hvorfor det ble som det ble, bør få det. De som ønsker å legge lokk på det og gå videre, bør få det. EN bør snakke med spesialisten om forebygging. Hva bør en gjøre og hva bør en avstå fra for å unngå nye episoder. Hei! Takk for svar:-) Nei,det er akkurat det,den er ikke rusutløst. jeg verken drikker eller bruker noe annet.Er opptatt å passe på både kropp og psyke.Driver med yoga,en form som bruker pusten til å komme dypt.Så jeg kjenner meg stressa av diagnosen.Kan det være en mulighet for sånn tilstand,at man er sensitiv/følsom? Mvh sofie m 0 Siter
frosken Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Hei! Takk for svar:-) Nei,det er akkurat det,den er ikke rusutløst. jeg verken drikker eller bruker noe annet.Er opptatt å passe på både kropp og psyke.Driver med yoga,en form som bruker pusten til å komme dypt.Så jeg kjenner meg stressa av diagnosen.Kan det være en mulighet for sånn tilstand,at man er sensitiv/følsom? Mvh sofie m Jeg drev med yoga og meditasjon fra jeg var 17 til 23. I den sammenhengen jeg var med og underviste i dette, så frarådet vi personer med psykoseproblematikk å gjøre øvelser som gikk "i dybden". 0 Siter
tjohei Skrevet 16. juli 2008 Skrevet 16. juli 2008 Hei! Takk for svar:-) Nei,det er akkurat det,den er ikke rusutløst. jeg verken drikker eller bruker noe annet.Er opptatt å passe på både kropp og psyke.Driver med yoga,en form som bruker pusten til å komme dypt.Så jeg kjenner meg stressa av diagnosen.Kan det være en mulighet for sånn tilstand,at man er sensitiv/følsom? Mvh sofie m Psykoseutsatte er gjerne overfølsommen mennesker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.