Gå til innhold

trenger klokt råd nå, stort dilemma

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilax

når man blir dårlig av å være innlagt, dårlig av å være hjemme og behandler borte lenge, hva gjør man da? Dårlige folk som prater om ting jeg blir dårlig av, hjemme blir jeg like kokko av ensomhet, alle er borte og har ingen. er dette noe som kan gjøres noe med.prøver å skjerme meg på avd,men vanskelig.

aner ingen råd,jeg sliter med sterk angst,store problemer med søvn, diagnose unnvikende pf..osv. noen råd, erfaringer som jeg kan bruke.er hjemme nå,men sitter og gråter.tør ikke dra inn igjen, er så skamfult.

Fortsetter under...

Gjest fortvilax

Spørsmålet du må stille deg med din diagnose: Er det en motsetning mellom det som er mest behagelig på kort sikt (nå i dag) og det som utvikler din personlighet i mer frisk/moden retning?

det føles fristende å være der,men det blir fort så vansklig, pga engstelig for andre.men å være hjemme med lenge til behandler tilbake, så sklir det ut..får plutselig lyst å dra inn igjen,men når jeg har vært der ei stund,vil jeg hjem. og såklart skammer meg over det.

jeg aner ikke hva som er riktig..hva som er best..om det er best å holde ut hjemme...(har gjort det lenge, lenge)..eller være der..ingen av delen føles riktig..

dette var det beste svaret jeg klarte å gi..:(

Nils Håvard Dahl, psykiater

det føles fristende å være der,men det blir fort så vansklig, pga engstelig for andre.men å være hjemme med lenge til behandler tilbake, så sklir det ut..får plutselig lyst å dra inn igjen,men når jeg har vært der ei stund,vil jeg hjem. og såklart skammer meg over det.

jeg aner ikke hva som er riktig..hva som er best..om det er best å holde ut hjemme...(har gjort det lenge, lenge)..eller være der..ingen av delen føles riktig..

dette var det beste svaret jeg klarte å gi..:(

Er ikke målet å bli mindre engstelig i samvær med andre?

Da må en trene på det - også om det koster.

Gjest fortvilax

Er ikke målet å bli mindre engstelig i samvær med andre?

Da må en trene på det - også om det koster.

Jo..du har nok rett i det..men får så mye perm jeg vil..men det fører til at jeg bare drar hjem, sitter hjemme og har det vondt. de gir meg kanskje for frie tøyler..vet jeg bør ta ansvar selv,men klarer ikke helt tenke klart nå..

bør jeg prøve å være mesteparten av tida på avdelinga da? jeg mener,at deet kan være bra øvelse for meg, med unnvik.pf?

uanstt..tusen takk for svar..:)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jo..du har nok rett i det..men får så mye perm jeg vil..men det fører til at jeg bare drar hjem, sitter hjemme og har det vondt. de gir meg kanskje for frie tøyler..vet jeg bør ta ansvar selv,men klarer ikke helt tenke klart nå..

bør jeg prøve å være mesteparten av tida på avdelinga da? jeg mener,at deet kan være bra øvelse for meg, med unnvik.pf?

uanstt..tusen takk for svar..:)

Jeg synes alltid at en skal prøve å utnytte et behandlingstilbud til mest mulig utvikling.

Annonse

Gjest fortvilax

Jeg synes alltid at en skal prøve å utnytte et behandlingstilbud til mest mulig utvikling.

Ok, ja, det har du nok rett i..har ikke tenkt så klart på det,men du har et stort poeng ser jeg nå..kanskje jeg skal ta det opp med dei i morra da? Det der er jo litt viktig..det der.

Veldig gla du svarte..tusen takk:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...