Gå til innhold

Hva kan det da være???

Anbefalte innlegg

Gjest engelen

Nå har jeg vert på kontroll for ryggen (scoliose) på Sophies Minde i Oslo. Går til dr Sørensen. Han kunne ikke finne noe galt etter ryggoperasjonen. Men hvorfor har jeg da vondt i ryggen, og høy senkning?? Kan det være psykisk?? Min mor har leddgikt, er det stor sjangse for at jeg kan ha arvet det? Litt småredd. Sørensen kunne heller ikke helt skjønne hvorfor jeg har vondt. Men han tenkte og at det kunne være psykisk, at det er depresjonene som forårsaker det.. Men det er slitsomt, for av og til er det så vondt, at jeg knapt kan bevege meg. Og aller minst løpe. Smertene flytter seg. Håper dere kanskje har noe svar???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31063-hva-kan-det-da-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Hei Engelen !

Jeg synes dessverre det er vanskelig å forklare smertene du sliter med på bakgrunn av opplysningene i brevet.

Du har rett i at leddgikt til dels er arvelig og ofte ledsaget av økt senkning. Økt senkning kan imidlertid ha en rekke andre årsaker og er ofte forbigående.

Vennlig hilsen

Gjest engelen

Hei Engelen !

Jeg synes dessverre det er vanskelig å forklare smertene du sliter med på bakgrunn av opplysningene i brevet.

Du har rett i at leddgikt til dels er arvelig og ofte ledsaget av økt senkning. Økt senkning kan imidlertid ha en rekke andre årsaker og er ofte forbigående.

Vennlig hilsen

Men kan senkningen ha tilknytning til psyken? Utfra det jeg vet, har den vært høy i ett halv år (ligget mellom 30 og 40) Har prøvd medisin for å senke den til ingen nytte.. Men kan det være at den viser at depresjonene jeg sliter med kan være arvelige? Har noen som er plegte med det i familien. Eller er det bare de vonde tilngene jeg har opplevd, som har forårsaket det?

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Men kan senkningen ha tilknytning til psyken? Utfra det jeg vet, har den vært høy i ett halv år (ligget mellom 30 og 40) Har prøvd medisin for å senke den til ingen nytte.. Men kan det være at den viser at depresjonene jeg sliter med kan være arvelige? Har noen som er plegte med det i familien. Eller er det bare de vonde tilngene jeg har opplevd, som har forårsaket det?

Jeg er ikke kjent med at depresjoner fører til økt senkning.

Medfødte arvelige egenskaper kan nok øke risikoen for å blir rammet av depresjon dersom man møter motgang i livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...