Gå til innhold

Johannesurt og Sobril

Anbefalte innlegg

Gjest batbat

Jeg har nettopp blitt diagnostisert med OCD (Obsessive Compulsive Disorder) og har i den forbindelse fått Cipralex + Sobril (for å overkomme økte symptomer i oppstartsfasen). Jeg er ikke så glad i å ta SSRI, så tenkte å prøve Johannesurt (St. Johns Wort) istedet. Denne har også gitt økt urolighet og rastløshet, så jeg måtte slutte med denne. Nå har jeg kjøpt et annet Johannesurt produkt fra USA (det heter Amoryn). Spørsmålet er: Kan jeg ta dette sammen med Sobril i oppstartsfasen for å dempe innfasingssymptomer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310676-johannesurt-og-sobril/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest oregano_urt

Hvorfor tar du ikke det legen har foreskrevet? Johannesurt mot ocd? Da er jeg redd du blir skuffet, placeboeffekten funker ikke så godt på ocd`re. Kom igang med cipralexen i steden. Folk med ocd tåler slike medisiner meget godt, mye bedre enn folk med angst.

Gjest Mannen med de store puppene

OCD trenger store doser SSRI. Du vil ikke nå målet med Johannesurt.

''OCD trenger store doser SSRI. Du vil ikke nå målet med Johannesurt.''

Interessant. Hvor stor dose med Zoloft? 200 mg som er maks? Som diagnose ved innvilgning av uføretrygd så er diagnosen blant annet OCD. Hvilken medisin vil du anbefale og hvor stor dose?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...