Gå til innhold

Bipolar og innleggelse

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at de som er Bipolar 2(tror det er det jeg er) blir lagt inn for medisinbytte???

Som du vet var jeg ved juletider innlagt for medisinbytte fordi jeg ble så høy(men ikke manisk sånn jeg så det).

Nå vil fastlegen og legen på VOP søke meg inn på nytt for ny medisinendring (skulle være en ledig plass ganske raskt fikk jeg greie på igår). TØR de ikke ha meg ute blant folk når dette gjennomføres?? er de redde for at jeg egentlig er BP1 og at jeg risikerer en skikkelig mani evt.m/psykose.??Han(fastlegen) sa jeg kanskje trengte litt skjerming...

Jeg nevnte såvidt for fastlegen når han ringte igår at jeg slet fortsatt med depresjonen og at jeg hadde tatt en MADRS-test på nettet(ja, jeg vet at det ikke teller, men det kan gi en viss pekepinn når pasienten "pynter" på svarene til vanlig)- gav ham scoren på 40...har hatt 35-40 siste måneden...

Og jeg måtte nevne...ja...vet ikke hva jeg skal kalle det, men...jeg var heeelt sikker på at det brente i 1.etg.at hele etg var overtent...(vi leier 2.etg.-1.etg.står tom) følte varmen, kjente bensinlukta og røykosen, hørte flammene knitret, kikket ut av vinduet-- ingenting..men jeg hadde jo hørt og følt noe, kjent lukta av bensinen...

Han mente at dette ikke var veldig heldig...og at jeg måtte tenke på at jeg hadde en unge å ta meg av(når det gjaldt togovergangen her)

I tillegg har verden den siste tiden blitt litt merkelig...plutselig er det som om den velter inn i seg selv, blir grumsete/skjåmete(noen som trenger briller veldig, kan se verden sånn uten dem)...vanskelig å forklare..men SÅNN er ikke verden hele tiden da...bare innimellom.. og at verden bølger...ser ut som om bilene på vegen er ute på åpent hav...og nei...jeg kjører minst mulig når jeg har det sånn..

Er det normalt å ha det sånn(som med "brannen"(skikkelig ubehagelig)eller med denne verden som "skrumper inn" og vugger...nesten sveving fra side til side)?

Men hva gjør jeg da...selvfølgelig godtar jeg plassen på psyken, men hva om de plutselig får inn andre som har det endel verre en meg da??? da risikerer jeg å komme på samme plass som sist- hvor jeg fortsatt er plaga med flashbacks av blodige håndklær som det renner av, av ansatte som sier andre må ta over hjertekompresjonen for de må ha en pause, sykebilansatte som løper i korridoren med båra mellom seg...

Nei, da prøver jeg meg heller ute asså....

Sorry, dette ble langt og det ble sikkert ikke mye spørsmål ut av det egentlig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310686-bipolar-og-innleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal ta imot innleggelsen straks du får tilbudet.

unnskyld at jeg blir litt masete, men er jo nysgjerrig...

Er det vanlig at de m/BP2 blir lagt inn for medisinbytte.??

Fastlegen sa jeg kanskje trengte skjerming FØR jeg fortalte om hvordan situasjonen min egentlig var.

Jeg skjønner jo selv at det ikke er veldig bra sånn jeg går nå, men er det ikke bare å pøse på med antipsykotika da???- går jo ikke på noen nå likevel...da blir jeg kanskje kvitt den verste vugginga og "brann" og andre syner/høringer/luktinger..er ikke første gang jeg har lukta brann og sett og hørt andre ting her den siste måneden så...

Tilbake til spørsmålet mitt... Er det kanskje ikke noe facitsvar på det??like individuelt som selve diagnosen er???

Nils Håvard Dahl, psykiater

unnskyld at jeg blir litt masete, men er jo nysgjerrig...

Er det vanlig at de m/BP2 blir lagt inn for medisinbytte.??

Fastlegen sa jeg kanskje trengte skjerming FØR jeg fortalte om hvordan situasjonen min egentlig var.

Jeg skjønner jo selv at det ikke er veldig bra sånn jeg går nå, men er det ikke bare å pøse på med antipsykotika da???- går jo ikke på noen nå likevel...da blir jeg kanskje kvitt den verste vugginga og "brann" og andre syner/høringer/luktinger..er ikke første gang jeg har lukta brann og sett og hørt andre ting her den siste måneden så...

Tilbake til spørsmålet mitt... Er det kanskje ikke noe facitsvar på det??like individuelt som selve diagnosen er???

Er det kanskje ikke noe facitsvar på det??like individuelt som selve diagnosen er?

S: Nettopp. Det er du og ikke diagnosen som skal behandles.

Er det kanskje ikke noe facitsvar på det??like individuelt som selve diagnosen er?

S: Nettopp. Det er du og ikke diagnosen som skal behandles.

ja, det er vel sånn da...

Jeg bør vel kanskje godta en innleggelse uansett hvor jeg havner av disse postene...men trodde virkelig at medisinendring kunne gjøres "ute blant folk"..jaja...

Takk for svar igjen c",)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...