Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en sønn på 9mnd som gjorde sterke utslag på allergitestene når det gjelder fisk, melk og egg. Han har også atopisk eksem. Jeg ammer han 2 gng daglig nå.

1) Kan jeg spise skalldyr når han har fiskeallergi? Jeg har nylig forsøkt å spise fisk og det gikk bra. Kan det kanskje fremprovosere skalldyrsallergi hvis jeg spiser skalldyr? 2) Hva med jordbær - bør jeg holde meg unna det mens jeg ammer?

3) Vet du hva "marint fett" er, jeg har sett at det står bl.a. bakpå en del brødposer?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31070-amming-og-allergisk-s%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære lipeno

Du kan godt prøve å spise skalldyr - det vil ikke fremprovosere allergi hos gutten din, men noen brystbarn reagerer på det mor spiser uten at det er allergi. Bare prøv deg frem. Jordbær kan også gi ikke allergiske reaksjoner så her må du også prøve deg frem. Farlig er det ikke.

Marint fett er fett fra fisk. Det inneholder ikke protein og er derfor ikke farlig for fiskeallergikere. Det samme gjelder tran - det er også fiskolje, men inneholder ikke protein som er det allergikere reagerer på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...