Gå til innhold

Hvilke grep for å forhindre ny depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Suzzzzie

Jeg kjenner jeg er rar i humøret.Vært det de siste dageee.Mer gretten og ustabil og gråter ganske lett.Frustrasjonsterskelen er lav.

Likevel klarer jeg å opprettholde treningen og mange gode rutiner.Klarer å være aktiv og ta meg sammen bare av ren pur viljestyrke.Men hatt det så fint lenge en periode hvor jeg har følt meg normal.Hatt energi og ting har vært mer lysbetont.Og ikke den irritabel følelsen.Egentlig så er jeg ikke så irritabel fordi jeg gråter like lett feks i en krangel.Dette er noe jeg har klart å takle bedre før uten å bli oppløst.Nå er jeg mer "naken" igjen føles det som.At buffersonen er blitt borte.

Jeg har gått på cipralex 10mg siden desember i fjor.Kan det være at den har begynt å slutte å virke?.Eller kanskje det er pms eller noe som går over.Har bare hatt det slik i kanskje 3 dager så det må vel bli mer langvarig om det er depresjonen som er kommet tilbake? Mitt høyeste ønske er å være helt frisk og normal.Og jeg vet at mange mener en må godta det å være deprimert og trist iblant.Kanskje det er min "normal" å ha depressive perioder.Jeg håper egentlig ikke det men nå er jeg litt rådløs

Fortsetter under...

Jeg synes du høres såpass velfungerende ut nå, at jeg vil kalle det en normal svigning i humøret.

Selv vi som ikke er deprimerte har slike dager eller perioder, hvor irritasjonsnivået er høyt eller vi er litt overfølsomme. Noen får det i forhold til PMS, andre får det på mer tilfeldige tidspunkt.

Fortsett slik du gjør og følg med på utviklingen. Blir det verre, så snakker du med legen din.

Livet kan forøvrig ikke alltid være lysbetont.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...