Gå til innhold

NHD - legge meg inn eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest I fella - kreket

Jeg har siden oktober vært innlagt på åpen avdeling to ganger, en gang hvor jeg fikk diagnosen bipolar II rapid cycle (har fra før post traumatisk stress-synd.), neste gang befant jeg meg i en krise, vippet så smått inn i en psykose (var på lukket først), også med selvskading. Grunnen her var krise i ekteskapet. Les evt innlegg lenger nede "krise".

Nå er det ferietid, alle behandlere og leger jeg har hatt kontakt med før er på ferie, og jeg sliter forferdelig. Har fått tlf.nr. inn til avd hvor jeg var, men når jeg ringer dit er det så vanskelig, jeg er en elendig telefonprater. (som du skjønner er dette ingen stor by, så kapasiteten er ikke sprengt, og de husker meg).

Min største bekymring er at jeg bare føler mer og mer skyld. Den vokser meg over hodet og jeg klarer ikke stoppe det. Jeg synes bare så utrolig synd på mannen min som har måttet leve med et slikt krek som meg, selv om jeg ikke kan hjelpe for alle gangene jeg har vært dårlig. Min blotte tilstedeværelse har vært nok.

Nå prøver jeg å tenke ut om jeg trenger en ukes tid på psyk til å få orden på hodet igjen, eller om det bare er tull, kanskje jeg bare trenger litt avstand. Hver gang ingenting annet sporer meg av tar fortvilelsen tak i meg og fillerister meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg vil bare være sterk. Jeg vil bare holde ut, klare det jeg må klare, klare det jeg må klare. Kanskje finnes det ingen grenser for hva jeg klarer lenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310734-nhd-legge-meg-inn-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest i fella - kreket

føler meg helt verdiløs.

jeg som helt siden et vendepunkt for lenge siden alltid har klamret meg til livet, finner meg selv nå i en situasjon hvor min eneste grunn til å eksistere er barna. for det er kun for dem jeg har verdi. de minste bagateller, og så fra utenforstående, kaster meg ut i et helvete av jeg-er-verdiløs-også-på-denne-arenaen-nå, og jeg flykter.

Annonse

Gjest I fella - kreket

Det er ditt valg :-)

du kunne valgt å si at du har lest det, eller at du ikke har lest ordentlig, eller at du svarer ut fra slik forholdene er i Oslo bla bla bla. men i stedet svarer du slik. jeg skjønner hva det betyr. lett å hoppe over, lett å se forbi. verdiløs.rådet ditt er ingeting verdt.

du kunne valgt å si at du har lest det, eller at du ikke har lest ordentlig, eller at du svarer ut fra slik forholdene er i Oslo bla bla bla. men i stedet svarer du slik. jeg skjønner hva det betyr. lett å hoppe over, lett å se forbi. verdiløs.rådet ditt er ingeting verdt.

Nå surrer du fælt:-)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Selvsagt har jeg lest innlegget ditt. Uten det kan jeg ikke svare.

Gjest i fella - kreket tør ikke

Nå surrer du fælt:-)

jeg skjønner det selv nå. siden vi har bestemt oss for å klare å gjennomføre årets sommerferie med barna om to uker så tok jeg en telefon til psyk for å høre om det i det hele tatt var en sjanse for ledig plass innen den tid (på åpen avd, alltid plass på akutt), før jeg kontaktet lege mener jeg.

jeg kom aldri så langt som til å spørre, satt bare og tutet og forklarte situasjonen mellom hikstene, totalt patetisk.

sykepleieren jeg snakket med siterte etter hvert en kjent mann som har sagt at "ingen er uerstattelig". da la jeg på.

jeg prøver å tenke at hun sikkert refererte til noe annet vi snakket om, en annen liten situasjon hvor jeg i hvert fall ikke føler meg helt håpløs. men jeg linket det rett til meg og barna og kommer ikke til å ringe dit mer. tror ikke jeg tør det.

tør altså ikke legge meg inn heller.

jeg skjønner det selv nå. siden vi har bestemt oss for å klare å gjennomføre årets sommerferie med barna om to uker så tok jeg en telefon til psyk for å høre om det i det hele tatt var en sjanse for ledig plass innen den tid (på åpen avd, alltid plass på akutt), før jeg kontaktet lege mener jeg.

jeg kom aldri så langt som til å spørre, satt bare og tutet og forklarte situasjonen mellom hikstene, totalt patetisk.

sykepleieren jeg snakket med siterte etter hvert en kjent mann som har sagt at "ingen er uerstattelig". da la jeg på.

jeg prøver å tenke at hun sikkert refererte til noe annet vi snakket om, en annen liten situasjon hvor jeg i hvert fall ikke føler meg helt håpløs. men jeg linket det rett til meg og barna og kommer ikke til å ringe dit mer. tror ikke jeg tør det.

tør altså ikke legge meg inn heller.

Det er ikke alltid så lett å vurdere slike situasjoner som den du er i nå alene. Synes du skal bestille en time hos legen din og drøfte alternative løsninger med vedkommende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...