Gå til innhold

Jævla kjerring

Anbefalte innlegg

Problemet er jo at man kanskje ikke tenker helt klart når man ikke fungerer psykisk. Hadde ikke vurdert noe sånt nå som jeg ikke er deppa selv om folk ikke er særlig greie alltid nå heller.

Min erfaring er at de som roper høyest om hvor jævlig de har det, faktisk er de som har det best. Det er de som lider stille, som virkelig sliter...

Fortsetter under...

Gjest lørdagklokka16.05

"Skjønner ikke at så mange kan angripe en person på et psykiatrisk forum."

Det er en forhistorie.....

Rart at du støtter en slik tilbakemelding fra brukerne her inne.

Eller er det slik at enkelte har psykdommer som gjør at det er greit at andre gir dem inn?

candyqueen_83

Problemet er jo at man kanskje ikke tenker helt klart når man ikke fungerer psykisk. Hadde ikke vurdert noe sånt nå som jeg ikke er deppa selv om folk ikke er særlig greie alltid nå heller.

Så om man er psykisk syk skal man få gjøre og si alt man vil? Ikke rart det er lett for voldstiltalte å slippe unna når man så lett kan kalle seg utilregnelig i gjerningsøyeblikket. da er det jo lov til å gjøre som man vil.

Kaller ikke skogtrollet voldsutøver, men man skal visst bli tatt i med silkehanskene, og ikke bli behandlet som ikke psykisk syke hadde blitt samme hva man sier.

Gjest tillyfilly

Så om man er psykisk syk skal man få gjøre og si alt man vil? Ikke rart det er lett for voldstiltalte å slippe unna når man så lett kan kalle seg utilregnelig i gjerningsøyeblikket. da er det jo lov til å gjøre som man vil.

Kaller ikke skogtrollet voldsutøver, men man skal visst bli tatt i med silkehanskene, og ikke bli behandlet som ikke psykisk syke hadde blitt samme hva man sier.

Ja det er kjempelett å slippe unna med utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Derfor sitter ingen i fengsler her i landet.

Annonse

Gjest sjøstjerna

Nei det er godt mulig. Ser det litt fra mitt eget ståsted da jeg slet. Jeg måtte taes litt med silkehansker hvis ikke så hadde jeg bare gitt opp. Da jeg fikk beskjed om at jeg måtte slutte å synes synd på meg selv og se hvor forferdelig mange andre i verden hadde det ga jeg bare opp. Tenkte at jeg bare var en uverdig dritt som følte jeg hadde det så jævlig når det er så mange andre i verden som sliter. Det var den "slutt å synes synd på deg selv" som dyttet meg over kanten og gjorde at jeg endte opp med å prøve å henge meg.

Det er mest behagelig å bli tatt med silkehansker.

Jeg tror også det vil være med på å forlenge psykdom hos noen.

Min psykotiske kamerat trengte all den hjelp han trengte. Til å skille virkelighet fra tull. Han måtte ha direkte tilbakemelding. Å støtte han på alt det tullet han diktet opp ville bare ha ført galt av sted.

Du har annen erfaring fra din depresjon. Du klarte deg med silkehansker ern periode- og så var du på beina- og krever ikke slike hansker mer.

Men det _:var_ vel behagelig å bli behandlet forsiktig? Og noen (ikke deg, tydeligvis) vil vel fortsette strekke seg for å bli behandlet slik?

Gjest hitmaker

Det forstår jeg veldig godt, at når en er psykisk langt nede så tenker en ikke klart. Samtidig så er det som oftest slik at andre ikke kan ta ansvar for om en vil leve, eller velger å avslutte livet. Og det å bli utsatt for skarpe kommentarer kan en aldri verge seg mot. En annen ting er vel at det ikke er nødvendig å være skarp mot noen som ligger langt nede. Men på et eller annet tidspunkt må en også bli bevisst eget ansvar/rolle opp i det.

Gjest hitmaker

Rart at du støtter en slik tilbakemelding fra brukerne her inne.

Eller er det slik at enkelte har psykdommer som gjør at det er greit at andre gir dem inn?

Jeg synes ikke det er så overveldende med stygge kommentarer her. Faktisk så passer svarene til spørsmålet. Når man skriver noe sånt, må en tåle pepper. Nhd skrev at her er det en forhistorie, og det kan en vel neppe nekte for??

Gjest lørdagklokka16.05

Det er en misforståelse å tro at man kan oppføre seg akkurat som man vil fordi man har en psykisk lidelse.

Jo, jeg ser den og er enig med deg.

Men det er langt fra det å ikke akseptere oppførselen til en person, til regelrett å kaste seg over h*n

Og med tanke på at dette tross alt er et forum hvor man kan forvente at ikke alle til enhver tid er seg selv.

Her blir en person utsatt for temmelig hard skytts fra samtlige her inne, jeg fikk bare en reaksjon på det. Det betyr ikke at jeg aksepterer eller synes det er ok at h*n eller andre kan oppføre seg som de vil.

Annonse

Gjest Sisob

Jeg har kun lest de 2. første svarene, og jeg tenker ikke å lese flere. Jeg var desverre full, som så ofte før, da jeg skrev dette, og jeg vil nå kutte ut Doktoronline helt.

''og jeg vil nå kutte ut Doktoronline helt.''

Det har vi hørt før. Håper du mener alvor denne gangen og peller deg vekk herfra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...