Gjest Veldig sliten i kropp og sjel Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg må få orden på en god del ting rundt meg for å få det bedre. Men en del av disse tingene tar tid å få til. Jeg ønsker også å ta ting pent da jeg har barn å ta hensyn til. Et av de store problemene jeg trenger å få en kontroll på i denne prosessen er de negative følelsene jeg får i forholdet mitt. Min kjæreste irriterer meg voldsomt, jeg føler desverre altfor ofte irritasjon, sinne, oppgitthet osv i samvær med ham. Jeg har prøvd å få ham til å skjønne at jeg trenger litt støtte nå til jeg får orden på en del praktiske ting som tærer veldig, men han er ganske utafor psykisk selv og ender heller opp med å være en belastning til enn hjelp og støtte. Jeg trenger derfor å lære meg hvordan jeg kan dytte følelsene mine vekk, bli kaldere og mindre følelsesfull til daglig. Jeg ønsker å komme dit hen at jeg egentlig ikke bryr meg om hva han gjør, hvordan han gjør ting, hvor han drar eller hva han sier eller gjør. Jeg trenger fokus på meg selv og mitt så jeg kan få ordnet opp for meg og ungene mine. Har noen tips på hvordan få til en kontroll på seg selv? Jeg klarer det ikke bare ved å si det til meg selv, det har jeg prøvd. Jeg klarer det ikke ved å gå fra situasjonen, da holder stemningsleiet seg til neste konfrontasjon. Jeg har tenkt på å skaffe meg en ting som kan hjelpe meg å huske på ting. F.eks.en ring som jeg har på hele tiden, når jeg kommer i situasjoner jeg vet beste jeg har godt av å snu ryggen til og komme forbi så kan jeg bruke denne ringen på å sette meg i et stadie hvor jeg har kontroll på meg selv og får til hva jeg bestemmer meg for. Men går det? Jeg er villig til å prøve. Vil veldig gjerne ha tips og råd fra dere som har vært i slike situasjoner som min at dere føler dere trengt inn i et hjørne og ikke har noen å støtte dere til og derfor trenger å mane frem masse styrke selv. Jeg begynner å miste total kontrollen på humøret mitt og trenger å få kontrollen tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310796-hvordan-kontrollere-hum%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.