Gjest fotballen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg er helt skrekkslagen jo. Jeg har en intens angst inne i magen min som snart sprekker. Jeg er livredd konstant. Også vet jeg ikke hva jeg er livredd for. Angsten min er like sterk under dyna som ute i et digert kjøpesenter eller på bussen. Men hvorfor har jeg like mye angst under dyna som i butikken og i bussen? Jeg lurer på hva slags angst jeg har. Til og med da jeg var innlagt så sa pleierne der at jeg hadde en annerledes angst enn som er vanlig. Og hun psykiomotoriske fysioen sier det samme og hun psykiatriske sykepleieren sier også at jeg har en annerledes angst enn vanlig. Fordi det som er vanlig har jeg hørt er at man feks. har angst på bussen så skal man først gå på buss og være med en holdeplass og føle seg trygg også to holdeplasser også videre. Eksponeringsterapi tror jeg. Og så har man ikke angst mere og kan ta bussen alene. Men det som er så merkelig med min angst er at jeg har like mye angst om jeg går på bussen tusenvis av ganger. Feks. til hun psykiomotoriske fysioen så har jeg gått til henne en dag i uka i fem år. Og jeg har like mye angst nå og gruer meg like mye hver eneste gang. Og angsten min er like sterk uansett jhvor mange ganger jeg går til henne. Og jeg tar toget til fysioen og jeg har like mye angst hver gang på toget hver bidje eneste gang. Og til og med under dyna har jeg jo like mye angst som på toget angst. Og det er helt grusomt. Også har jeg hørt at noen er trygge under dyna for å så få angst i butikker. Men jeg er ikke trygg under dyna. Jeg har like mye angst konstant jeg. Også synes legene og terapautene at det er merkelig fordi jeg har prøvd elve forskjellige medisiner uten å merke noenting på noen av de. Og det er jo helt sprøtt. Og jeg har gått til haugevis av behandlere uten å bli noe bedre. Jeg vet jo at den eneste som må kjempe mot angsten er meg selv. Men jeg kjemper jo hver eneste dag mot angsten siden jeg har angst konstant. Og jeg går i butikker selv om jeg er livredd og har kolosal angst. Jeg vil så gjerne bli frisk. Men hvordan bli frisk? Og til og med å gå på stranda med masse mennesker gjør jeg. Og meg i bikini er ikke noe vakkert syn, men jeg går på stranda fordet. Trosser angsten hele tiden. Hva er gærent med meg? Hvorfor blir ikke angsten min mindre når jeg hele tiden jobber med angsten? Når jeg leser om angst på internett så kjenner jeg meg igjen på alle punktene. Og når jeg leser om depresjon kjenner jeg meg igjen på alle punktene. Men jeg vet at jeg har en annerledes angst sieden det har jeg hørt av så mange. Men hvorfor blir jeg ikke noe bedre? Hva har jeg gjort for noe galt i dette livet som fortjener en sånn sterk angst smerte konstant? Og jeg har prøvd kognitiv terapi og eksponeringsterapi og sånn. Jeg har gått i så mange år i terapi uten å bli noe bedre. Hvorfor? Hvorfor er jeg like skrekkslagen angst i butikker som under dyna? Hvorfor kan jeg ikke være trygg under dyna? I min egen leilighet. Jeg er jo ikke trygg noensteder. Jeg har kjempeangst for å kjøre bil, men jeg kjører bil selv om jeg har fryktelig masse angst. Og jeg har kjørt i mange år, men jeg har like mye angst nå som i begynnelsen. Og det henger jo ikke på grep. Det er jo hårreisende. Fordi pappaen min sa at man blir tryggere bak rattet når man har kjørt noen år. Men hvorfor blir ikke jeg noe tryggere bak rattet da? Og angsten inne i magen er grusom vond hvert sekund. Jeg er så skrekkredd at jeg ikke vet mine armer råd. Det er akkurat som om en glefsende bjørn står bak meg og brøler til meg konstant. Jeg føler at angsten min er som en glefsende bjørn siden jeg er livredd akkurat som en glefsende bjørn skal angripe meg. Jeg går på høygir konstant. Hvorfor kan jeg ikke roe meg snart ned. Jeg har sånn kolosal angst at jeg ikke vet mine armer råd. Jeg føler jeg har panikk angst konstant kontigunerig. Jeg føler at jeg dør av angsten min. Jeg føler jeg er døden nær. At jeg har hjerteinfarkt fordi hjertet mitt slår så hardt og fort. Og at jeg har en fotball inne i magen som spretter fordi det gjør så vondt. Også er det sånn enorm uro i magen min akkurat som en sprettende fotball som hopper opp og ned. Hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310919-fotball-inne-i-magen-min-som-spretter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Du har skikkelig stått på og prøvd alt dette for å bli frisk. Og at du går på stranden og kjører bil selv om du er redd. Jeg kan også kjenne at det er som en ball i magen når jeg har angst. Dumt at det ikke går an å operere bort:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310919-fotball-inne-i-magen-min-som-spretter/#findComment-2534971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.