Gå til innhold

Jævla kjerring - oppfølgning

Anbefalte innlegg

Skogstrollet
Skrevet

Hei,

Jeg leste alle innleggene nå, og de var ikke så ille som jeg fryktet. Takk skal dere ha. Først må jeg si at jeg sammenlignet ikke med alle, kun de i A&E Intervention. Min situasjon er unik, og ingen i den serien har vært i samme situasjon. Jeg har sett alle episodene, tror jeg.

Jeg var den engstelige gutten på skolen, som aldri spiste lunsj i frykt for hva andre ville tenke om meg. Jeg var overvektig og ble mobbet for det. Jeg har deltatt på mange praksisplasser i regi av Aetat. Har aldri hatt kjæreste eller en nær venn. De siste årene har vært jævlige. Når jeg drikker greier jeg ikke å kontrollere sinnet mitt. Sinnet over å være en taper.

Jeg beklager å utsatt dere for mine utbrudd her. Jeg forventer ingen tilbakemeldinger, men håper dere forstår.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Skogstrollet

15

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• tonie

2

• Glimtipper

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Heiium
Skrevet

Jeg synes du bør stå for det du sier og forlate DOL (slik du har skrevet utallige ganger).

Skogstrollet
Skrevet

Jeg synes du bør stå for det du sier og forlate DOL (slik du har skrevet utallige ganger).

Kanskje det, men DOL er den eneste plassen hvor jeg føler tilhørighet. Er på IRC også, men det er helt annerledes. På DOL er det mennesker som sliter på samme måte som jeg gjør.

Skrevet

Ja, jeg skjønner at du ikke har hatt det bra, MEN du er voksen nå. Vi har alle sammen med oss en ballast fra barndommen, noen verre enn andre. Dette mener jeg, er ingen unnskyldning for å oppføre deg dårlig nå når du er voksen.

Sånn som du nå oppfører deg, så gjør du jo andre ille, da er du vel ikke bedre selv enn de som engang var slemme mot deg? Når du blir sånn når du drikker, så må du ihvertfall la dette være, evt søke hjelp. Synes ikke det finnes unnskyldning for et voksent menneske å oppføre seg sånn, samme hva det har opplevd. Du har ansvaret for deg selv og ditt liv. Bare du kan bestemme hvordan det skal se ut.

Skogstrollet
Skrevet

Ja, jeg skjønner at du ikke har hatt det bra, MEN du er voksen nå. Vi har alle sammen med oss en ballast fra barndommen, noen verre enn andre. Dette mener jeg, er ingen unnskyldning for å oppføre deg dårlig nå når du er voksen.

Sånn som du nå oppfører deg, så gjør du jo andre ille, da er du vel ikke bedre selv enn de som engang var slemme mot deg? Når du blir sånn når du drikker, så må du ihvertfall la dette være, evt søke hjelp. Synes ikke det finnes unnskyldning for et voksent menneske å oppføre seg sånn, samme hva det har opplevd. Du har ansvaret for deg selv og ditt liv. Bare du kan bestemme hvordan det skal se ut.

''Sånn som du nå oppfører deg, så gjør du jo andre ille, da er du vel ikke bedre selv enn de som engang var slemme mot deg? ''

Jeg mener det er en stor forskjell på å drikke seg full og skrive på et forum, og det å mobbe andre i RL.

Please dont flame me now.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kanskje det, men DOL er den eneste plassen hvor jeg føler tilhørighet. Er på IRC også, men det er helt annerledes. På DOL er det mennesker som sliter på samme måte som jeg gjør.

At du føler tilhørighet er bra.

At du innimellom skjeller ut meg, er til å leve med.

Derimot er det en absolutt forutsetning for å fortsette at du oppfører deg rimelig korrekt i forhold til de andre brukerne - også de du er uenige med. Selvpåført rus er heller ikke her noen formidlende omstendighet.

Skrevet

At du skriver egne klageinnlegg i fylla er nå én ting, men jeg synes det er verre at du har begynt som rådgiver for andre her inne som ber om hjelp. Svarene dine er ofte bitre og vemmelige og handler egentlig mest om deg selv. Hvis du i det minste kunne la være å svare de som åpenbart er i en sårbar situasjon hadde det vært fint.

Skogstrollet
Skrevet

At du føler tilhørighet er bra.

Derimot er det en absolutt forutsetning for å fortsette at du oppfører deg rimelig korrekt i forhold til de andre brukerne - også de du er uenige med. Selvpåført rus er heller ikke her noen formidlende omstendighet.

''At du føler tilhørighet er bra.

Derimot er det en absolutt forutsetning for å fortsette at du oppfører deg rimelig korrekt i forhold til de andre brukerne - også de du er uenige med.''

Unnskyld NHD. Takk for god tilbakemelding. Jeg skal skjerpe meg.

Skrevet

''Sånn som du nå oppfører deg, så gjør du jo andre ille, da er du vel ikke bedre selv enn de som engang var slemme mot deg? ''

Jeg mener det er en stor forskjell på å drikke seg full og skrive på et forum, og det å mobbe andre i RL.

Please dont flame me now.

Har du det bra med deg selv når du drikker og oppfører deg sånn? Blir du friskere av dette?

Hva med familien din, har de det bra?

Skogstrollet
Skrevet

At du skriver egne klageinnlegg i fylla er nå én ting, men jeg synes det er verre at du har begynt som rådgiver for andre her inne som ber om hjelp. Svarene dine er ofte bitre og vemmelige og handler egentlig mest om deg selv. Hvis du i det minste kunne la være å svare de som åpenbart er i en sårbar situasjon hadde det vært fint.

Enig i det. Jeg kan være negativ og kritisk. Det er ikke hva man ønsker å få som tilbakelding. Når man skriver innlegg her så ønsker man å få råd, og man stiller seg i en sårbar situasjon siden man blottlegger det man sliter med. Man skal ikke være kritisk når man svarer!

Skrevet

Enig i det. Jeg kan være negativ og kritisk. Det er ikke hva man ønsker å få som tilbakelding. Når man skriver innlegg her så ønsker man å få råd, og man stiller seg i en sårbar situasjon siden man blottlegger det man sliter med. Man skal ikke være kritisk når man svarer!

Selvfølgelig kan man være kritisk, men man bør tenke gjennom hvordan man ordlegger seg.

Gjest Heiium
Skrevet

''At du føler tilhørighet er bra.

Derimot er det en absolutt forutsetning for å fortsette at du oppfører deg rimelig korrekt i forhold til de andre brukerne - også de du er uenige med.''

Unnskyld NHD. Takk for god tilbakemelding. Jeg skal skjerpe meg.

'' Jeg skal skjerpe meg.''

Haha, det var dagens beste.

Skogstrollet
Skrevet

Har lest innlegget ditt noen ganger nå Owje.

''Ja, jeg skjønner at du ikke har hatt det bra, MEN du er voksen nå. Vi har alle sammen med oss en ballast fra barndommen, noen verre enn andre. Dette mener jeg, er ingen unnskyldning for å oppføre deg dårlig nå når du er voksen.''

Enig i det, men det er ikke hva jeg opplevde i barndommen som plager meg nå. Jeg vil helst ikke gå inn på detaljer. Stikkord er råttent hus og bo sammen med sin mor, isolasjon og inneklimasyke. Føle seg som en taper og naboer...

Forstår hva du mener, men j

Skogstrollet
Skrevet

Takk for at du er så hyggelig.

Skogstrollet
Skrevet

Jeg tar til meg hver eneste tilbakemelding her. Kanskje fortjent, men tilbakemeldingene her har gitt meg mye angst.

Skogstrollet
Skrevet

Har du det bra med deg selv når du drikker og oppfører deg sånn? Blir du friskere av dette?

Hva med familien din, har de det bra?

''Har du det bra med deg selv når du drikker og oppfører deg sånn? Blir du friskere av dette?

Hva med familien din, har de det bra?''

Nei jeg blir "sykere" av dette. Hadde jeg vært full hele tiden hadde det gått, men når jeg blir edru plager innleggende, og tilbakemeldingene jeg har fått meg hele tiden.

Min familie består av min mor, og hun vet ikke noe om dette.

Gjest D*lilith
Skrevet

Forstår iallefall at du har hatt det og har det vanskelig.

Men livet er ikke lett for noen.

Gjest togli
Skrevet

Han skal iallefall ha ros for at han prøver.

"Spark ikke en som ligger nede"

Skogstrollet
Skrevet

Takk Togli. Når jeg skriver at jeg skal skjerpe meg så mener jeg det.

Gjest Heiium
Skrevet

Det er jo bare det at man har hørt det samme utallige ganger. Det varer noen dager, og så er han igang igjen. Ikke bare med å spre eder og galle, men kommer t.o.m med drapstrusler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...