Gå til innhold

Jævla kjerring - oppfølgning

Anbefalte innlegg

Takk Togli. Når jeg skriver at jeg skal skjerpe meg så mener jeg det.

Jeg ser i hvert fall at du prøver.

Jeg håper du tenker over det som blir sagt. Kanskje du skal skrive noen lapper til deg selv, så du husker dine gode fortsetter selv når du er full?

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Skogstrollet

15

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• tonie

2

• Glimtipper

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Det er jo bare det at man har hørt det samme utallige ganger. Det varer noen dager, og så er han igang igjen. Ikke bare med å spre eder og galle, men kommer t.o.m med drapstrusler.

Men jeg tror ikke det blir bedre av å hetse ham på denne måten... Han sliter helt klart med store problemer det er vanskelig for oss å sette oss inn i.

Gjest Valnøtt

Du - jeg har etterhvert lært meg en ting. Det eneste man kan få gjort med det som er i fortiden, er å lære av det.

Nå har du sett at hvis du sparker ut i alle retninger, så får du deg ganske mange spark tilbake også. Det er jo ikke noe godt og det bygger ikke noen verdens ting positivt for noen.

Men hvis du isteden jobber med å møte folk vennlig, så vil du ofte møte vennlighet tilbake. Da får du se en positiv spiral som du kanskje kan like. Du får noen nedturer da også. Og de gjør vondt siden du ikke startet angrepet og dermed ikke var i forsvarsposisjon på forhånd. Men alt i alt drukner de leie opplevelsene i de gode.

Så senk skuldrene og ikke vær så sint og kritisk. Folk rundt deg er bare mennesker de også. Møt dem slik du vil møtes selv.

Lykke til.

Skjønner at du har hatt detjævlig. Jeg har selv hatt en til tider turbulent barndom. Jeg kunne komme hjem fra barneskolen, visste ikke hva som ventet meg. Var mamma frisk, psykotisk, eller kanskje kunne jeg nok en gang finne henne i en blodpøl. Enda et forsøk på å ta livet sitt.

Jeg har tro på at man selv kan velge å snu ting om til noe positivt, positivt blir ikke det riktige ordet.Men jeg tror alle mennesker har krefter i seg til å snu elendigheten, om man virkelig vil.

Nils Håvard Dahl, psykiater

''At du føler tilhørighet er bra.

At du innimellom skjeller ut meg, er til å leve med.

Derimot er det en absolutt forutsetning for å fortsette at du oppfører deg rimelig korrekt i forhold til de andre brukerne - også de du er uenige med.''

Unnskyld NHD. Takk for god tilbakemelding. Jeg skal skjerpe meg.

"Rart du ikke skrev under med ditt ekte navn slik at alle fikk vite hvem du var som eier en moderne hytte. Å sole seg i glansen av hva man eier er veldig viktig for noen."

Hvis dette er det du kaller å skjerpe seg, tror jeg likevel du skal finne deg et annet nettsted.

Annonse

Gjest R_Fiona

"Rart du ikke skrev under med ditt ekte navn slik at alle fikk vite hvem du var som eier en moderne hytte. Å sole seg i glansen av hva man eier er veldig viktig for noen."

Hvis dette er det du kaller å skjerpe seg, tror jeg likevel du skal finne deg et annet nettsted.

?

Nå skjønner jeg ikke noe.

Er det du refererer til blitt skrevet et annet sted?

Skogstrollet

Enig i det. En dum og unødvendig kommentar. NHD referer til http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3922651

Gjest xbellax

Men jeg tror ikke det blir bedre av å hetse ham på denne måten... Han sliter helt klart med store problemer det er vanskelig for oss å sette oss inn i.

Man er bare ikke fritatt for normal høflighet selv om man sliter somatisk eller psykisk togli, sånn er det bare.

Gjest R_Fiona

Enig i det. En dum og unødvendig kommentar. NHD referer til http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3922651

Det er jo 4 dager siden du postet det.

Dumt svart av deg, men du bør vel dømmes etter hvordan du oppfører deg etter denne offentlige unnskyldingen.

Annonse

Gjest togli

Fullt enig.

Godt å høre ;) Jeg begynte å lure på om det var jeg som var helt rar her.... Har selv en psykisk syk slektning og blir oppgitt når folk ikke viser henne samme respekt som de ville vist friske mennesker. Det går an å si fra om saker og ting uten å latterliggjøre/håne. Det er det verste jeg vet, så derfor sa jeg fra ;-)

Gjest xbellax

Godt å høre ;) Jeg begynte å lure på om det var jeg som var helt rar her.... Har selv en psykisk syk slektning og blir oppgitt når folk ikke viser henne samme respekt som de ville vist friske mennesker. Det går an å si fra om saker og ting uten å latterliggjøre/håne. Det er det verste jeg vet, så derfor sa jeg fra ;-)

Jeg er helt enig. Jeg er en fabelaktig motstander av å behandle syke med silkehansker så det var derfor jeg reagerte.. men som du sier.. normal høflighet gjelder _begge_ veier (burde da være en selvfølge men det er det åpenbart ikke...).

Gjest togli

Jeg er helt enig. Jeg er en fabelaktig motstander av å behandle syke med silkehansker så det var derfor jeg reagerte.. men som du sier.. normal høflighet gjelder _begge_ veier (burde da være en selvfølge men det er det åpenbart ikke...).

Da tror jeg vi er ganske enige :)

Gjest hitmaker

Jeg synes ikke du er et ondt menneske Skogtrollet, du har det bare fryktelig vondt. Likevel så bør en få tilbakemeldinger på ting en sier som er mindre bra for da har en større muligheter til å gjøre noe med det og bli oppmerksom på det.

Jeg tror det meste at det du sier kommer av at du lider veldig men husk at man ikke er unntatt ansvar for egen oppførsel selv om en har det veldig vondt, dersom det går utover noen andre..

Gjest Jente31

Jeg synes ikke du er et ondt menneske Skogtrollet, du har det bare fryktelig vondt. Likevel så bør en få tilbakemeldinger på ting en sier som er mindre bra for da har en større muligheter til å gjøre noe med det og bli oppmerksom på det.

Jeg tror det meste at det du sier kommer av at du lider veldig men husk at man ikke er unntatt ansvar for egen oppførsel selv om en har det veldig vondt, dersom det går utover noen andre..

Helt enig... jeg håper at han får hjelp med dette, og at han innerst inne ønsker dette selv - for da kan han endre seg og få det bedre.

Skogstrollet

Hei Hitmaker.

Jeg er helt enig i det du skriver, men hvis jeg hadde sett noen skrive noe slikt som jeg har skrevet hadde jeg ikke gått til angrep, det fordi jeg hadde skjønt at her var det noe veldig galt. Det er mange her inne som har mye sinne i seg, ikke bare meg, men det må man forvente på et forum for psykiatri.

Skogstrollet

Enig i mesteparten du skriver, men forskjellen her har vært at jeg har vært så full at jeg nesten har vært bevisstløs, og mange har gitt tilbakemeldinger med hat til tross for at de har vært edrue.

Har man ikke sittet foran datamaskinen drita full før vet man ikke hva man kan finne på selv. Man burde være litt mer "lenient" når man ser at noen virkelig har tatt den helt ut, selv om det ikke er noen unnskyldning å være full, men det er svært mye hat blant menneskene her inne når de kan svare på den måten de gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...