Gå til innhold

Er kjedsomhet et symptom på psykiske problemer

Anbefalte innlegg

Gjest profile
Skrevet

Hei,

Jeg synes at jeg kjeder meg mye. Ofte så virker alt kjedelig og unispirerende. Det er ikke det at jeg ikke har noe å gjøre, men at jeg ikke finner noe å gjøre som føles "givende".

Hvordan nærme seg en slik problemstilling?

Videoannonse
Annonse
Gjest Valnøtt
Skrevet

Finne på noe å gjøre som du føler et sterkt engasjement for? Noen som trenger deg og det du kan gi kanske? Litt ansvar?

Skrevet

Kanskje du ikke får brukt ressursene dine?

Gjest kreativen
Skrevet

Du mangler nok heller erfaring på hvordan du skal takle kjedsomheten tenker jeg.

Hvordan var din barndom? Skjedde det noe hele tiden eller fikk du tid til å kjede deg? Det sies jo at det er viktig at barn får kjede seg av og til.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kanskje ikke akkurat psykiske problemer. Jeg viille heller kalt det psykisk umodenhet.

Gjest profile
Skrevet

Kanskje ikke akkurat psykiske problemer. Jeg viille heller kalt det psykisk umodenhet.

Det må du forklare litt nærmere.

Gjest profile
Skrevet

Du mangler nok heller erfaring på hvordan du skal takle kjedsomheten tenker jeg.

Hvordan var din barndom? Skjedde det noe hele tiden eller fikk du tid til å kjede deg? Det sies jo at det er viktig at barn får kjede seg av og til.

Jeg tror definitivt at jeg fikk tid til å kjede meg i oppveksten. Jeg har holdt meg mye for megselv, men hatt hobbyer og slik å drive med.

Gjest profile
Skrevet

Kanskje du ikke får brukt ressursene dine?

Tja, hva mener du med ressurser? Jeg vet ikke om jeg har så mye av det, ihvertfall ikke i forhold til hva enkelte andre synes å ha kapasitet til.

Skrevet

Tja, hva mener du med ressurser? Jeg vet ikke om jeg har så mye av det, ihvertfall ikke i forhold til hva enkelte andre synes å ha kapasitet til.

Det betyr å ta i bruk seg selv.

Skrevet

Kan være et tegn på depresjon. For enkelt å si at det er umodent. Hvordan er ståa ellers?

Skrevet

Kan være et tegn på depresjon. For enkelt å si at det er umodent. Hvordan er ståa ellers?

Tenkte det samme - høres ut som om det kan være en depresjon. Litt rart svar fra NDH

Gjest BipolarII...jeg visst
Skrevet

Tenkte det samme - høres ut som om det kan være en depresjon. Litt rart svar fra NDH

Enig. Stor forskjell på om det er opplevd slik permanent eller i en avgrenset periode.

Skrevet

Interessant svar.

Jeg ser på det slik:

Understimulering fører til kjedsomhet, og i verste fall apati og depresjon.

Overstimulering fører til stress og i verste fall angst.

Den gyldne middelvei er målet, men det er ikke like lett for alle å finne denne, psykisk umodenhet eller ei.

Gjest lei og atter lei
Skrevet

Jeg tror du har store fritidsproblemer , som lurer på om du er psyk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...