Gå til innhold

Overspising - medisinering?

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt lenge med depresjon, er muligens Bipolar 2 og går på Lamictal og Cipralex. I tillegg har jeg slitt med overspising (ikke bulimi) og dette blir bare verre og verre. Jeg går i terapi, men føler ikke h*n har noe å komme med i forhold til dette problemet.

Det jeg lurer på er om det finnes noen antidepressiver el.l som også kan hjelpe meg med spiseprobemet mitt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310989-overspising-medisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overspising (bulimi uten oppkast) kalles også binge eating.

Topimax er brukt med betydelig hell ved denne tilstanden.

Topimax er opprinnelig en epilepsimedisin som alle stemningsstabilisatorer unntatt lithium.

Støtter NHD her.

Bruker Topimax mor bipolar 2, og har fått med meg den heldige bivirningen at min overspising er dempet betydelig. Føler jeg lever og spiser normalt nå.

Annonse

Gjest Ellipse

Da kan det lett føre til anoreksi tror jeg

Åja...tenkte det måtte være noe sånt, ja. Har nå egentlig anoreksidiagnosen allerede jeg da(hahaha, verdens feiteste anorektiker er meg) men sliter så mye med overspising:-( Men da vil de vel iallafall ikke gi meg topimax...Tenker det ville være bedre å ha "ren" anoreksi jeg da, men det er vel kanskje bare psyke tanker...:-( *litt desperat i dag, ja* Sorry, jeg vet jeg er helt idiot:-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...