Gå til innhold

NHD, håper du kan si noe om dette.

Anbefalte innlegg

Gjest Grågrønn

Jeg skal slutte på ap i august. Det er bare noen uker til.

I går glemte jeg medisinen min, og er i helt fin form, ingen endringer overhode. Sov godt og har en bra dag i dag.

Så.....kunne jeg bare kuttet ut medisinen nå? Har eksamen om tre uker, men tror ikke det blir noe problem, sånn som formen er nå, uten medisiner.

Tidligere når jeg har glemt eller forsøkt å kutte ned, og det har vært feil har jeg merket det med en gang.

Jeg bruker bare minste dose quetiapin copyfarm.

Legen er på ferie, og jeg har ikke fått time før 18 august, men ønsker uansett å slutte før denne tid pga ulike bivirkninger.

Så, hva tror du? Hadde blitt veldig glad for svar (og helst et ja....;-) Men mener du det er uforsvarlig så hører jeg på det.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311000-nhd-h%C3%A5per-du-kan-si-noe-om-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Den uro/angstdempende effekten kan virke fra dag til dag. Den beskyttende effekten mot psykoselidelse vil derimot ikke forsvinne etter et døgns opphør.

Siden du bruker kun 25 mg, formoder jeg at bivirkningene er milde.

Jeg vil aldri råde noen til å kutte denne typen medisiner tre uker før en eksamen. Her er det my å tape og lite å vinne.

Skal en slutte med en medisin, bør det være _etter_ at en større belastning er gjennomført.

Lykke til på eksamen :-)

Gjest Grågrønn

Den uro/angstdempende effekten kan virke fra dag til dag. Den beskyttende effekten mot psykoselidelse vil derimot ikke forsvinne etter et døgns opphør.

Jeg vil aldri råde noen til å kutte denne typen medisiner tre uker før en eksamen. Her er det my å tape og lite å vinne.

Skal en slutte med en medisin, bør det være _etter_ at en større belastning er gjennomført.

Takk for svar :-) Da tar jeg medisinen min til eksamen er overstått.

Ha en fin dag.

Mvh

Gjest Grågrønn

Ikke viktig, men jeg liker ikke å føle at jeg ikke er "ærlig", så jeg legger til dette selv om det ikke er viktig.....:-)

Jeg bruker 100 mg, trodde det var minste dose. Jeg er særlig redd for hormonsystemet mitt, som er litt tullerusk om dagen, derfor ønsker jeg å slutte.

Uansett, jeg skal ta dem til eksamen er over.

Ha en fin dag i morgen :-)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...