Gå til innhold

hva gjør dere når legen er bortreist?

Anbefalte innlegg

Gjest ovetrøtt_

jeg bruker fast imovane,og får det skrevet ut av fastlegen min.nå har hun ferie frem til september,og vikaren hennes ville ikke skrive ut sovemedisiner.er jo dumt å skifte fastlege pga en lite forståelsesfull vikar,men etter nesten en uke med lite søvn merker jeg at jeg snart ikke tåler mer:( og andre legesentere er skeptisk til å ta imot andres pasienter

Fortsetter under...

Gjest ovetrøt_

Det bør ikke komme som overraskende på noen at selv fastleger har ferie.

Faste medisinbrukere bør da ordne seg slik at en unngår de problemer du nevner.

jeg unner da henne ferie,men hun sa at hun hadde lagt inn på pcen hva jeg trengte,og at vikaren ville følge opp.så dermed regnet jeg med at det var avtalen

Gjest sobrilseponering

Spør om å få skrevet ut søvndyssende antihistamin. Phenergan eller vallergan. Så tenker jeg det ordner seg. Det er ikke vanedannende. At du ikke sover den første uken etter så langvarig bruk er ikke noe rart. Man bør slett ikke stå på imovane fast.

Annonse

Siden du har en avtale med din fastlege mht til dette, så synes jeg du skal skrive et brev til vikaren hvor du påpeker dette .Såfremt du ikke har brukt mer imovane enn avtalt, så mener jeg at vikaren bør revurdere sitt standpunkt.

Ved å sende et brev, så må vikaren tenke gjennom situasjonen nøye før hun svarer deg.

Gjest ovetrøt_

Siden du har en avtale med din fastlege mht til dette, så synes jeg du skal skrive et brev til vikaren hvor du påpeker dette .Såfremt du ikke har brukt mer imovane enn avtalt, så mener jeg at vikaren bør revurdere sitt standpunkt.

Ved å sende et brev, så må vikaren tenke gjennom situasjonen nøye før hun svarer deg.

jeg har brukt den mengden jeg og fastlegen har avtalt,ikke noe mer.så når hun er tilbake,vil nok hun forstå min frustrasjon,siden jeg tross alt ikke har brutt noen avtale.

skal tenke på det med å skrive et klagebrev,der jeg påpeker hva som er avtalen mellom meg og fastlegen.det burde han jo klare å se på pcen og,hva jeg får skrevet ut og hvor ofte.

jeg har brukt den mengden jeg og fastlegen har avtalt,ikke noe mer.så når hun er tilbake,vil nok hun forstå min frustrasjon,siden jeg tross alt ikke har brutt noen avtale.

skal tenke på det med å skrive et klagebrev,der jeg påpeker hva som er avtalen mellom meg og fastlegen.det burde han jo klare å se på pcen og,hva jeg får skrevet ut og hvor ofte.

Såfremt ikke det er noe påfallende ved din fastleges reseptutskrivning, så synes jeg at vikarer bør ha gode grunner for å ikke ville forholde seg til en inngått avtale. Evt. i det minste inngå et samarbeide for å finne gode alternative løsninger.

Noen leger fungerer bedre når de får slike henvendelser skriftlig, da får de tid til å tenke ordentlig gjennom forespørselen før de skal snakke med pasienten om den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...