Gå til innhold

NHD, har du fått mange drapstrusler?

Anbefalte innlegg

Skogstrollet

Jeg kunne godt tenkt meg å blitt med i en pistolklubb selv, ikke fordi jeg føler meg truet, og ville neppe ha hatt en pistol privat for å forsvare meg, men jeg syns det høres spennende ut å skyte på blink rett og slett :)

Personlig kunne jeg ikke tenke meg noe mer kjedelig. Man gjør det evt. bare for å trene på å treffe på første forsøk hvis man har en drapsman etter seg.

Fortsetter under...

Skogstrollet

Du seriøst. Du har tordna løs her inne og det vet du utmerket godt flaxseed. Jeg ville holdt en litt roligere profil her om jeg var deg.

En roligere profil? Jeg utagerer vel ikke nå? Jeg har så godt jeg kan forsøkt å forklare hvorfor jeg har skrevet det jeg har gjort.

Gjest xbellax

En roligere profil? Jeg utagerer vel ikke nå? Jeg har så godt jeg kan forsøkt å forklare hvorfor jeg har skrevet det jeg har gjort.

Du oppfører deg bra, men ikke benekt det du har gjort. Bare stå for det, vis mot,- og vilje til forandring.

Gjest opptil hver enkelt det da skogstrollet!

Personlig kunne jeg ikke tenke meg noe mer kjedelig. Man gjør det evt. bare for å trene på å treffe på første forsøk hvis man har en drapsman etter seg.

Deg om det. Det er det samme som tv-spill, der er det også slike spill hvor en skal treffe blink... Det er faktisk spennende og utviklende, en uvikler sin koordinasjon og treffsikkerhet... En trenger ikke nødvendigvis kunne å skyte bare for å forsvare seg.

Noen er med pga de liker jakt, noen vil ønske å forsvare seg, enkelte kriminelle melder seg på pistolklubber for å få bæretillatelse... men så har vi de fleste som er med på hobbybasis, de treffer en del mennesker (altså ikke med pistolen LOL) og de er med i en spennende sport - syns de selv... så selv om du skogstrollet syns det er kjedelig, kan andre synes det er kjempespennende.

Annonse

Om det skulle være i noens interesse å kjenne til mine organisasjonstilknytninger, er disse som følger:

Jeg er medlem av Legeforeningen (leder i avd Nord-Trøndelag).

Jeg er medlem av Naturvernforbundet og Den Norske Turistforening.

Jeg er medlem av Trondheim Feltskyttere (Praktisk skyting pistol).

Jeg er medlem av Verdal Sportsskytterlag hvor jeg skyter aktivt med pistol (Norges Skytterforbund)

Jeg er medlem av NROF (Norske Reserveoffiserers Forbund) hvor jeg er leder i avd Inn-Trøndelag. Jeg er også godkjent skyteinstruktør på høyeste nivå.

Jeg er medlem i DFS (Det Frivilige Skyttervesen).

Jeg skyter fordi jeg synes det er en fin sport hvor en ikke er for gammel den dagen en fyller 35.

Og hvor mange timer i døgnet har du ? ;-).

Gjest BipolarII...jeg visst

"Man gjør det evt. bare for å trene på å treffe på første forsøk hvis man har en drapsman etter seg."

Den slutningen der er for bastant. Den utelukker så mye annet. Om _du_ skulle drevet med skyting, hadde dette vært _ditt_ motiv. For veldig mange andre er det helt andre grunner. Ser du? Det går ikke an å slutte at fordi det er slik for meg, så er det slik for andre. En slik logikk som du legger til grunn, mener jeg er en projisering. Skyting må da være en utmerket syssel for å bedre konsentrasjon skarp blant mye annet. For noen kan det kanskje dekke et spenningsbehov og konkurannseinstinkt.

Skogstroll, jeg finner ikke igjen et innlegg du skrev tidligere i kveld, så derfor svarer jeg deg her. Du skrev om at du en gang løp maraton, og det virket som du gikk ut fra at vi ikke uten videre ville tro på det. Jeg tror deg uten videre. Du har sikkert gjort det, og du har sikkert gjort mye annet bra. Du er en intelligent fyr (eller dame, jeg vet ikke?), og du har sikkert masser av gode egenskaper. Du sier at du tror vi dømmer deg utfra fyllekskriveriene dine. Vi gjør ikke det. Ikke jeg i alle fall. Det som er avgjørende er om du har rygg til å beklage i etterkant, men viktigst: at du viser at du står for det du sier når du beklager dårlig oppførsel ved å oppføre deg bedre.

Ønsker deg alt vel:)

Skogstrollet

Skogstroll, jeg finner ikke igjen et innlegg du skrev tidligere i kveld, så derfor svarer jeg deg her. Du skrev om at du en gang løp maraton, og det virket som du gikk ut fra at vi ikke uten videre ville tro på det. Jeg tror deg uten videre. Du har sikkert gjort det, og du har sikkert gjort mye annet bra. Du er en intelligent fyr (eller dame, jeg vet ikke?), og du har sikkert masser av gode egenskaper. Du sier at du tror vi dømmer deg utfra fyllekskriveriene dine. Vi gjør ikke det. Ikke jeg i alle fall. Det som er avgjørende er om du har rygg til å beklage i etterkant, men viktigst: at du viser at du står for det du sier når du beklager dårlig oppførsel ved å oppføre deg bedre.

Tusen takk Tonie. Jeg ønsker å svare på ditt innlegg, men får ikke muligheten før natt til søndag.

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Det som er avgjørende er om du har rygg til å beklage i etterkant, men viktigst: at du viser at du står for det du sier når du beklager dårlig oppførsel ved å oppføre deg bedre."

Her er du ved kjernen: En muntlig beklagelse som ikke følges opp av ny og bedre adferd, er verdiløs.

Skogstrollet

Hei Tonie,

Var på lang tur i går og kom hjem sent. Var for trøtt til å skrive noe. Takk for dine tilbakemeldinger. Du er en av få her inne som forstår.

Ja jeg beklager det jeg har skrevet i fylla, og diverse negative innlegg i edru tilstand, og det er noe som hører fortiden til nå. Jeg har vært full siden sist jeg skrev noe stygt, men da de stygge innleggene har vært stressende for meg, har jeg brent meg så mange ganger at jeg vil aldri skrive noe sånt igjen.

Min saksbehandler hos NAV Arbeid søkte om sosialbolig for meg for 2 år siden sikkert, men jeg fikk avslag. Hvis Sosialkontoret hadde greid å skaffe meg en plass å bo hadde ikke noe av fylleskriveriene mine forekommet. Jeg bor desverre i feil kommune. I landsdelen jeg bor i får ikke enslige menn som ikke har noe narkotikaproblem hjelp. Kanskje hvis jeg hadde vært schizofren, men med mine problemer mener de at jeg kan finne en plass å bo selv. Er Sosialkontoret dette, ikke verdens mest forståelsefulle mennsker.

Jeg vil uansett forsøke å kutte ut alkoholen nå. Jeg har lagt på meg alt for mye. Hater å være overvektig igjen, noe jeg var som barn også.

Jeg ønsker deg en god dag Tonie. Håper du har muligheten til å avkjøle deg i sjøen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...