Gjest Jente31 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Den siste mnd har jeg oppdaget mye nytt ved meg selv med hjelp av dere: For jeg merker jeg dras mellom fornuft og følelser; det må være det som skjer. Og jeg tror det skyldes at jeg ikke takler avvisning, for da får jeg følelser av å ha dummet meg ut og bli mislikt. Disse følelsene gir meg angst. For å slippe denne slippe angsten, søker jeg bekreftelse på at jeg er ok el.l. Om jeg da ikke får denne bekreftelsen, blir følelsene av å ha dummet meg ut og bli mislikt sterkere - noe som fører til mer angst. Kan dette forklare diagnosen uvpf? Og hva med impulsiviteten, er den også en del av diagnosen? Jeg tror også at dette forklarer min adferd i rl.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311042-forklaring-p%C3%A5-unnvikende-pf/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mia mus Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Vet ikke, men tenker det kanskje kan være noe annet? Noe EUPF kan det kanskje være? Impulsivitet og forstyrret selvbilde med usikkerhet. Svingning i stemninger, fra å være trist, bekymringsfull, lettet, glad, sint på seg selv/andre. Lar seg rive med av følelser. Kan få sterk følelsesmessig reaksjon når de føler seg kritisert og når de kjenner seg hemmet. Kan ødelegge for seg selv ved å være selvdestruktiv. Kan skifte mellom å troat noen liker en til at de absolutt ikke gjør det f.eks. Kan føle sånn veldig enten-eller. Får ofte dårlig samvittighet etter et følelsesutbrudd når de har fått tenkt seg om. Veldig redde for avvisning eller å bli overlatt til seg selv. Sårbar, følsom, sensitiv. Kan bli veldig irritert på seg selv. EUPF rommer veldig mye. Noen tenker på personer med det, som de som er mest ekstreme. De som lar det gå mye utover andre. Men det fins også mange snille EUPDere som lider mest selv inne i sitt indre. Vet ikke, men bare noe jeg tenkte på...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311042-forklaring-p%C3%A5-unnvikende-pf/#findComment-2536018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Vet ikke, men tenker det kanskje kan være noe annet? Noe EUPF kan det kanskje være? Impulsivitet og forstyrret selvbilde med usikkerhet. Svingning i stemninger, fra å være trist, bekymringsfull, lettet, glad, sint på seg selv/andre. Lar seg rive med av følelser. Kan få sterk følelsesmessig reaksjon når de føler seg kritisert og når de kjenner seg hemmet. Kan ødelegge for seg selv ved å være selvdestruktiv. Kan skifte mellom å troat noen liker en til at de absolutt ikke gjør det f.eks. Kan føle sånn veldig enten-eller. Får ofte dårlig samvittighet etter et følelsesutbrudd når de har fått tenkt seg om. Veldig redde for avvisning eller å bli overlatt til seg selv. Sårbar, følsom, sensitiv. Kan bli veldig irritert på seg selv. EUPF rommer veldig mye. Noen tenker på personer med det, som de som er mest ekstreme. De som lar det gå mye utover andre. Men det fins også mange snille EUPDere som lider mest selv inne i sitt indre. Vet ikke, men bare noe jeg tenkte på...... Takk for svar, jeg skal lufte dette med min behandler :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311042-forklaring-p%C3%A5-unnvikende-pf/#findComment-2536232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.