Gjest Grønn iris Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg har lenge slitt med BED og har lurt på hva jeg skal gjøre med overvekten min fordi jeg vet det er en psykisk grunn til at jeg spiser for mye. Jeg er kanskje også delvis avhengig av sukker, men det er ikke hovedårsaken. Jeg skjønner jo at slankeoperasjon er uaktuellt, ikke bare fordi jeg ikke oppfyller vekt kriteriet (enda - jeg har bmi på 28) men også fordi det mest sannsynlig ikke ville hatt noen langvarig effekt, siden det tross alt er en psykisk grunn til at jeg overspiser. Det samme gjelder vel andre slanke kurer - jeg vil ikke være noen jojo slanker... Kan Topimax hjelpe meg? Jeg hadde også ustabil personlighets forstyrrelse, men jeg oppfyller ikke legner kriteriene etter 2 år med gruppeterapi:) Det er jo bare godt nytt men jeg sliter fortsatt med humørsvigninger og perioder med nedstemthet. Jeg hadde diagnosen anoreksi for over ti år tilbake. Jeg vil ikke bli så syk igjen... Så smp mitt er om topimax kan være en hjelp for meg? Kankskje i tillegg til samtaler hos psykiatrisk sykepleier? Livet mitt er egentlig veldig bra, det er bare dette problemet med mat og forholdet til kropp som ikke har blitt særlig bedre.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311058-nhd-topimax/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.