Gå til innhold

Anbefalte innlegg

here we go again. trappet jeg ned for fort? fra to tabletter zoloft (har gått på dem i et år) et ark en og en halv, et ark en og nå det jeg har av halve. er det for kjapt? legevikaren ga liksom ingen konkrete råd, og jeg bare...trappa ned som best jeg kunne. vet ikke helt om det er medisinen, livssituasjonen, eller hva som gjør at jeg virkelig ikke har det bra akkurat nå.

to tell the tale: begynte å få depresjoner i 14-års alderen. ble aldri tatt seriøst (til tross, eller ganske fordi, av at jeg har en psykiater-forelder). knakk fullstendig sammen da jeg var 22. da var det rett til student-psykolog og cipramil. ett år med det og, "alt var bra, ja". ett år senere: voldsom nedtur, igjen. ny runde med cipramil, og ny runde med psykolog. fortsatte med psykologen i nesten fire år, men gikk bare ett år på cipramil. gikk fint. så flyttet jeg. måtte slutte hos psykologen. begynte hos en ny her i oslo. gikk ett år. gikk fint. et halvt år senere mistet jeg jobben i drømmebedriften og...boom.

jeg ville ikke ha mer psykologer, men sa ja til medisin. zoloft følte jeg virkelig funka., men de siste månedene har jeg også følt meg klar for å slutte, både fordi jeg mente jeg taklet situasjonene bedre, og at jeg lenget å komme litt i kontakt med meg selv igjen.

og nå. er jeg nedfor. jeg tror nok det er mest er på grunn av denne kontaktetn med meg selv. jeg har innsett at jeg er direkte ulykkelig på grunn av for eksempel jobbsituasjonen min. jeg føler meg liten og ubetydelig i jobben min. å bli advart fordi man har vært syk fire ganger på ett år (egenmelding) er vanvittig tungt. samtidig orker jeg ikke mer synsing fra legen, eller babbel med psyologer.

jeg vil bare være meg selv. føler meg fortapt i den jobben jeg har. og derfor i livet. tok meg to dager fri, egenmelding, for å frivillig jobbe masse på det jeg elsker. ble skikkelig glad av det. men nå ble jeg skikkelig deppa. vet ikke hvor lenge jeg orker dette nå. har holdt ut "vente-på-noe-bedre-jobben" i tre år nå. bør jeg snakke med sjefen? er faktisk verneombud og greier. jeg burde jo klare alt dette.....har mest lyst til å kreve en sykmelding, noe jeg ville kreve ifjor, men da fikk jeg zoloft istedet.... og nå...ville han gi meg yrkesretta attføring istedet.

har noen noen konkrete råd? jeg er så utrolig lei alt dette. always same shit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311087-ond-sirkel-ja/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kjenner meg igjen

hvorfor kan du ikke bare fortsette på SSRI? Jeg gjør som deg, tror jeg er frisk

og slutter med medisin. Blir deretter dårlig igjen. Har nå fått beskjed om at jeg

nok må gå med de hele livet:( (har "bra" jobb på samme måte som deg) Om du har det bedre med medisin ville jeg gått på det.

Livet er for kort til å være deprimert, om man ikke trenger det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311087-ond-sirkel-ja/#findComment-2536464
Del på andre sider

Gjest surikatt

og slutter med medisin. Blir deretter dårlig igjen. Har nå fått beskjed om at jeg

nok må gå med de hele livet:( (har "bra" jobb på samme måte som deg) Om du har det bedre med medisin ville jeg gått på det.

Behandleren jeg går til sier jeg må hvertfall være "frisk" i 2 år før vi skal vurdere å trappe ned på medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311087-ond-sirkel-ja/#findComment-2536503
Del på andre sider

legen sier at jeg skal trappe ned, og slutte. selv om det er tredje runde. jeg tror jeg holder meg til å ha trappet ned. så langt iallefall. ingen snakker om å gå på det resten av livet egentlig. tror de ikke helt har fått meg seg det jeg sier om at jeg har brukt ca ti år av livet på medisiner og psykologer nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311087-ond-sirkel-ja/#findComment-2536696
Del på andre sider

Behandleren jeg går til sier jeg må hvertfall være "frisk" i 2 år før vi skal vurdere å trappe ned på medisiner.

høres ut som du har en bra behandler. føler jeg har havnet hos veldig middelmådige folk. eneste behandleren jeg var fornøyd med var psykologen i trondheim. alle andre virker som de bare vil kurere i en fart og bli kvitt meg...kind of.

kunne trengt en skikkelig pålitelig og god behandler i oslo egentlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311087-ond-sirkel-ja/#findComment-2536698
Del på andre sider

Gjest kjenner meg igjen ja

høres ut som du har en bra behandler. føler jeg har havnet hos veldig middelmådige folk. eneste behandleren jeg var fornøyd med var psykologen i trondheim. alle andre virker som de bare vil kurere i en fart og bli kvitt meg...kind of.

kunne trengt en skikkelig pålitelig og god behandler i oslo egentlig.

jeg og hadde en psykolog i trondheim som var utrolig bra!:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/311087-ond-sirkel-ja/#findComment-2536835
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...