florista Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre:-( Er så inderlig sliten og nå er det så mange vonde tanker i hodet mitt. Jeg er gift med en mann som har vært helt fantastisk. Han har alltid støttet og alltid vært fornuftig i forhold til hva som er bra for meg og hva som er mindre bra. Jeg har litt problemer med seksualitet, pga overgrep som liten. Er idag 27 år. Dette har han alltid vært forståelsesfull på, men klart det har vært vanskelig for han også. Vi har sex i gjennomsnitt 2 ganger i uken. Kan ærlig innrømme at jeg kanskje har lyst på sex max 1 gang i mnd. Men jeg gjennomfører det, for hans del. Jeg faker orgasmer, men sitter i stedet som oftest igjen med en voldsom kvalme, uvelhet og oppkast i halsen. Har opplevd orgasme en gang. Jeg får så fryktelig dårlig samvittighet. For 3 dager siden lånte jeg bare pc`en hans (han var ute i hagen), for min var av og hans stod på. Jeg skulle søke på noe, og tok "hurtigknappen" på google. Der kom det opp ord som eskorte, sex følge, massasje, og eskorte "og stedet vi bor på". Først håpet jeg at det kunne vært fra gammelt av, etter han holdt utdrikningslag for en kamerat, men så at det øverste var det nyeste og omvendt. Dette så jeg fordi han hadde søkt på et sted, hvor en kamerat var, og dette lå rett under det han har søkt på. Han jobber ofte overtid, men har aldri tenkt noe over det, for han er så flink i jobben sin, er sjef og har selvsagt mye å gjøre. Men nå er jeg så redd og usikker. Har ikke krefter til å ta det opp med han nå... For hva om alt er feil? Varsom sliten hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311098-utroskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg tror ikke du sparer krefter ved å unngå temaet, jeg tror det vil slite mer på deg og gå i usikkerhet. Du nevner flere problemer her. Med tanke på sexlivet deres, så tror jeg du skader deg selv ved å takle det slik du gjør. Ingen, og spesielt ikke overgrepsofre, burde ha sex når de ikke ønsker det. Avsmaken din for sex vil bare øke. I tillegg skader du forholdet ved å late som om du får orgasme. Får du hjelp? Hvis ikke tror jeg du vil ha nytte av det. Enten på familiekontoret eller hos en psykolog. Snakk med fastlegen din! Angående disse søkeordene. Ja, det er selvfølgelig mistenkelig. Men du verden så mye rart jeg kan søke på i løpet av en uke. Nå har jeg riktignok en hobby/jobb som gjør at jeg leser om mange forskjellige (noen ikke helt stuerene) temaer i løpet av en uke, men det kan ligge noe slikt til grunn. Nysgjerrighet, en venn som lurte, en diskusjon han har hatt... Eller kanskje det faktisk var i tankene hans å finne en prostituert, uten at han reelt sett ville gjennomført det. Snakk med han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311098-utroskap/#findComment-2536410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
florista Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Jeg tror ikke du sparer krefter ved å unngå temaet, jeg tror det vil slite mer på deg og gå i usikkerhet. Du nevner flere problemer her. Med tanke på sexlivet deres, så tror jeg du skader deg selv ved å takle det slik du gjør. Ingen, og spesielt ikke overgrepsofre, burde ha sex når de ikke ønsker det. Avsmaken din for sex vil bare øke. I tillegg skader du forholdet ved å late som om du får orgasme. Får du hjelp? Hvis ikke tror jeg du vil ha nytte av det. Enten på familiekontoret eller hos en psykolog. Snakk med fastlegen din! Angående disse søkeordene. Ja, det er selvfølgelig mistenkelig. Men du verden så mye rart jeg kan søke på i løpet av en uke. Nå har jeg riktignok en hobby/jobb som gjør at jeg leser om mange forskjellige (noen ikke helt stuerene) temaer i løpet av en uke, men det kan ligge noe slikt til grunn. Nysgjerrighet, en venn som lurte, en diskusjon han har hatt... Eller kanskje det faktisk var i tankene hans å finne en prostituert, uten at han reelt sett ville gjennomført det. Snakk med han. Tusen takk for svar Glimtipper. Jeg har ikke engang tenkt tanken at han kanskje søkte for nysgjerrighetens skyld, eller at han kan ha tenkt det, men ikke gjennomført det... men hva om? Jeg vet at det ikke er så bra at jeg gir etter for sex, men han vil bli så inderlig og dypt skuffet og lei seg om jeg sier det. Og da blir jeg i alle fall redd for at han skal være utro. En og annen gang tenker jeg at om han er utro, så forstår jeg det.-( Jeg er begynt hos en ny psykiater for noen mnd siden. Men jeg er så redd:-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311098-utroskap/#findComment-2536421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Tusen takk for svar Glimtipper. Jeg har ikke engang tenkt tanken at han kanskje søkte for nysgjerrighetens skyld, eller at han kan ha tenkt det, men ikke gjennomført det... men hva om? Jeg vet at det ikke er så bra at jeg gir etter for sex, men han vil bli så inderlig og dypt skuffet og lei seg om jeg sier det. Og da blir jeg i alle fall redd for at han skal være utro. En og annen gang tenker jeg at om han er utro, så forstår jeg det.-( Jeg er begynt hos en ny psykiater for noen mnd siden. Men jeg er så redd:-( Ja, hva om han har vært utro? Er vissheten om det virkelig bedre enn å leve i frykt? Begge deler kan ødelegge forholdet og begge deler gjør deg vondt. Hvordan vet du at han vil reagere dårlig på forandring i sexlivet? Jeg tror de aller fleste partnere setter stor pris på ærlighet i forhold til slike temaer. Om du i tillegg retter blikket hans mot litt informasjon om emnet, så kan dere heller jobbe sammen mot et felles mål; at du skal nyte sex. Jeg kan bare snakke ut i fra min egen situasjon, men alle mine partnere har vært svært forståelsesfulle i forhold til overgrepsproblematikk. Med samboeren min nå, så har vi funnet flere løsninger på problemene. Hvis du vil høre om disse, så kan jeg fortelle litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311098-utroskap/#findComment-2536424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
florista Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Ja, hva om han har vært utro? Er vissheten om det virkelig bedre enn å leve i frykt? Begge deler kan ødelegge forholdet og begge deler gjør deg vondt. Hvordan vet du at han vil reagere dårlig på forandring i sexlivet? Jeg tror de aller fleste partnere setter stor pris på ærlighet i forhold til slike temaer. Om du i tillegg retter blikket hans mot litt informasjon om emnet, så kan dere heller jobbe sammen mot et felles mål; at du skal nyte sex. Jeg kan bare snakke ut i fra min egen situasjon, men alle mine partnere har vært svært forståelsesfulle i forhold til overgrepsproblematikk. Med samboeren min nå, så har vi funnet flere løsninger på problemene. Hvis du vil høre om disse, så kan jeg fortelle litt. Igjen, tusen takk for svar. Han har vært og er klar over min situasjon og mitt forhold til sex. I begynnelsen var han veldig forsiktig og forståelsesfull. Etterhvert begynte han å si at jeg er så kjedelig, ikke noe spennende med meg, at jeg aldri vil ha sex - slike ting. Det er vondt, for han er egentlig veldig snill. Så da ble løsningen for meg at jeg bare "blir med". Det ble liksom enklest slikt. Jeg tror at han glemmer at det kan være vanskelig for meg, for jeg er jo ikke noe flink til å gi beskjed - men det var så vondt å høre det han sa til meg hele tiden... Jeg er så sliten... og redd alt dette er min feil... :-( Vil gjerne høre dine erfaringer, om det er greit for deg og du orker - men du må ikke føle at du må... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311098-utroskap/#findComment-2536431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Igjen, tusen takk for svar. Han har vært og er klar over min situasjon og mitt forhold til sex. I begynnelsen var han veldig forsiktig og forståelsesfull. Etterhvert begynte han å si at jeg er så kjedelig, ikke noe spennende med meg, at jeg aldri vil ha sex - slike ting. Det er vondt, for han er egentlig veldig snill. Så da ble løsningen for meg at jeg bare "blir med". Det ble liksom enklest slikt. Jeg tror at han glemmer at det kan være vanskelig for meg, for jeg er jo ikke noe flink til å gi beskjed - men det var så vondt å høre det han sa til meg hele tiden... Jeg er så sliten... og redd alt dette er min feil... :-( Vil gjerne høre dine erfaringer, om det er greit for deg og du orker - men du må ikke føle at du må... Hm... Jeg ser at mine tips ikke vil hjelpe deg i særlig grad. Du sier han er snill, men jeg synes ikke det høres ut som dere kan få et godt sexliv før dere begge forandrer innstilling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311098-utroskap/#findComment-2536436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
florista Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Hm... Jeg ser at mine tips ikke vil hjelpe deg i særlig grad. Du sier han er snill, men jeg synes ikke det høres ut som dere kan få et godt sexliv før dere begge forandrer innstilling. Unnskyld... Jeg ønsker for alt i verden at jeg skal klare å få det sexlivet som er bra... Men jeg er så redd... men er villig til å prøve... men jeg klarer ikke å hive meg ut i det... jeg må vite hva jeg skal gjøre, for så tenke på det - forberede meg selv... Ja, han er snill... han har alltid vært der for meg... jeg tror han ville skjønt det om jeg sa at jeg hadde problemer med det... - han skjønte det jo før... men så kom kommentarene etter en stund... Men pga det jeg fant på pc`en hans, er jeg blitt enda mer redd for å ta det opp med han:-( Unnskyld... Varsom hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311098-utroskap/#findComment-2536439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Unnskyld... Jeg ønsker for alt i verden at jeg skal klare å få det sexlivet som er bra... Men jeg er så redd... men er villig til å prøve... men jeg klarer ikke å hive meg ut i det... jeg må vite hva jeg skal gjøre, for så tenke på det - forberede meg selv... Ja, han er snill... han har alltid vært der for meg... jeg tror han ville skjønt det om jeg sa at jeg hadde problemer med det... - han skjønte det jo før... men så kom kommentarene etter en stund... Men pga det jeg fant på pc`en hans, er jeg blitt enda mer redd for å ta det opp med han:-( Unnskyld... Varsom hilsen Du behøver ikke unnskylde deg selv. Det er ditt liv og dine valg, du må kun svare til deg selv og muligens til de rundt deg i ende og annen. Men jeg bekymrer meg for at du er så redd for å miste han at du ofrer så mye for at han skal være fornøyd. Jeg tror ikke han ville takket deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311098-utroskap/#findComment-2536445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 For en grusom oppdagelse! De inntastingene går jo ikke dit av seg selv. Hårreisende! lig" utro. Så råttent gjort mot deg! Ville følt meg totalt sviktet Stor medfølelse 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311098-utroskap/#findComment-2536449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Dere trenger hjelp. Du må få avklart om han faktisk har vært utro, flydd etter prostituerte eller om han bare er nysgjerrig eller hva som foregår. Dernest trenger du hjelp til å få et normalt sexliv. Det høres jo ut som om du er redd ham slik det er nå og lar ham bruke din kropp som et leketøy. Slik skal det ikke være - uansett! Start med en prat med ham, deretter en tur til en lege for henvisning til psykolog, og lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311098-utroskap/#findComment-2536545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.