Gå til innhold

Derfor har man det bedre i et fattig land...

Anbefalte innlegg

Skogstrollet

- Jeg jobbet med en fange som sonet under forferdelige forhold i Thailand. Han fortalte at fangene holdt sammen og utviklet et sterkt samhold og fellesskap. For ham var det et sjokk å oppleve ensomheten og isolasjonen i et norsk fengsel, sier hun.

Sitat slutt.

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2558833.ece

Fortsetter under...

Kanskje det...

Enig med deg. Har sett bilder i aviser av jentene som ble arrestert i Bolivia. Det ser nå ut som de sitter på kafè! Masse folk, kiosk, bord og stoler. Hadde faktisk foretrukket det framfor å sitte isolert på en trang celle i Norge, selv om straffenivået selvf. er noe helt annet over there.

Mange tror at folk i fattige land ikke gjør annet enn å sitte på et jordgulv, apatiske av sult og gråte, men slik er det nok ikke. En jeg kjenner som har bodd et år i en fattig landsby i afrika fortalte meg at det som slo han var hvor godt alle tok vare på hverandre. Han ble godt kjent med en familie på 10 som delte 30 kvadratmeter, og sov på stråmatter. Selv om de ikke eide nåla i veggen, så var de likevel lykkelige.

Skogstrollet

Enig med deg. Har sett bilder i aviser av jentene som ble arrestert i Bolivia. Det ser nå ut som de sitter på kafè! Masse folk, kiosk, bord og stoler. Hadde faktisk foretrukket det framfor å sitte isolert på en trang celle i Norge, selv om straffenivået selvf. er noe helt annet over there.

Mange tror at folk i fattige land ikke gjør annet enn å sitte på et jordgulv, apatiske av sult og gråte, men slik er det nok ikke. En jeg kjenner som har bodd et år i en fattig landsby i afrika fortalte meg at det som slo han var hvor godt alle tok vare på hverandre. Han ble godt kjent med en familie på 10 som delte 30 kvadratmeter, og sov på stråmatter. Selv om de ikke eide nåla i veggen, så var de likevel lykkelige.

Svært godt innlegg Rose23. Isolasjon er tortur, og har man ikke vært isolert selv, så kan man ikke forestille seg hva det er for noe.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...