Gjest jkgbn g Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Hei jeg har brukt benzodiazepiner daglig et år for kronisk insomni, Først 6 måneder på 5mg apodorm etterfulgt av 6 måneder 1 mg flunipam. Jeg vil nå forsøke og seponere, prøvde først en uke meg bråseponering, men fikk svært ubehagelige abstinens symptomer. Symptomene har hovedsaklig vært: kvalme,skjelving/spasmer og en forferdelig hodepine. Etter å ha lest en del på diverse forumer for benzodiazepin seponering har jeg konkludert med at gradvis nedtrapping synes å være den beste løsningen. Problemet er at jeg er redd for å ta opp dette med min behandler i frykt for at vedkommende skal tenke at jeg har et avhengighetsproblem(noe som jeg har) og kutte ut forskrivingen, Hvordan går jeg frem selv utrifra mitt forbruk? Jeg hadde vært utrlolig taknemlig for et forslag på en nedtrappingsplan. Jeg kan ikke gå over på diazepam pga overnevnte frykt for å ta opp nedtrappingen med min behandler. Og til slutt Hvordan måler jeg opp nøyaktig dose? Vil virkestoffet tåle utblanding i vann og er det vannløselig og hvordan er holdbarheten hvis det blandes ut i vann? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311193-nhd-seponering-av-langtidsbruk-av-benzodiazepiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Det finnes flere muligheter: 1. Be om å få tabletter på 0,5 mg. Si at du ønsker å prøve med en lavere dose. Ta så 0,5 mg i to uker. Gå deretter over på annenhver kveld i 2-3 uker før du slutter evt tar tredjehver kveld i enda 2-3 uker før seponering. 2. Si at du har hørt at virkningen kan avta og at du derfor ønsker å skifte til et annet stoff f.eks Sobril/Alopam. Be om å få 10 mg tabl. Da kan du begynne med 10 mg om kvelden for deretter å gå ned til 5 og deretter følge oppskriften under 1. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/311193-nhd-seponering-av-langtidsbruk-av-benzodiazepiner/#findComment-2537254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.