Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Mannen min (32 år) har den siste måneden vært trøtt og slapp og hatt mye hodepine, noe han aldri har ellers. For 1 1/2 uke siden fikk han sterke smerter i brystet og en øm følelse i den ene armen. Dette varte i 2-3 timer. Smertene var såpass sterke at han ikke klarte å sove. Etter dette har han hatt et ømt punkt på den ene leggen.

Mandag og tirsdag sov han fra 19-07, og onsdag var han hos lege som henviste han direkte til SIA. Det ble tatt blodprøver, røntgen av lungene og EKG uten at det ble funnet noe galt. Det eneste legen på SIA kunne si var at han kunne se at det hadde vært "noe" i leggen, men det var ikke noe nå, og han kunne ikke si hva det var. Han hadde dessuten litt feber.

Når mannen min så spurte hva det kunne være som feilte ham kunne legen bare si at det måtte være et virus, han visste ikke. Dette bekymrer oss selvfølgelig. Han er fortsatt trøtt og slapp og har feber og hodepine som kommer og går. (I går kveld var det 24 grader på soverommet, og han frøs!).

Har du noen idé om hva dette kan være? Ville legene sett det på blodprøvene hvis det var kreft av noe slag? (Det er kreft i familien). Hva bør han gjøre hvis dette ikke gir seg i løpet av noen dager?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31122-brystsmerterleggsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg synes det er vanskelig å gi en vurdering av dette basert på opplysningen i brevet. Ettersom mannen din har feber er jo en infeksjon en mulighet. Hvorvidt denne skyldes virus eller bakterier kan blant annet blodprøver bidra til å kaste et visst lys over.

Det finnes uttallige kreftformer og de fleste av disse viser seg ikke i blodprøver til å begynne med. Kreft er uvanlig hos personer i hans alder.

Hvis symptomene vedvarer, synes jeg han bør oppsøke lege på nytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...